Gå til innhold

Nikon 24mm f/1.4 og 16-35VR offisielle


Anbefalte innlegg

Var ikke veldig imponert over ytelsen. Ser ikke ut til å holde følge med 17-35mm f/2.8 blendet ned til f/4.

 

Edit:

Kan vel allerede nå konkludere med at dette plastikk-objektiviet også er litt halvveis innvending, og uten tvil overpriset.

Jeg synes vel egentlig at ytelsen ser grei ut, muligens med unntak av CA. Problemet er, som du sier, prisen. Den er altfor høy.

Det nye er plastikk på utsiden og f/4, det gamle er metallkonstruksjon og blender f/2.8. At det nye har VR ser jeg på som ekstremt lite viktig for vidvinkelområdet. Hadde forventet at Nikon klarte pushe ut noe som var teknisk bedre enn dette til ønsket pris. Det nye er ikke ille, men ikke bra nok. Hadde det kostet 6000 synes jeg det hadde vært helt ok.

 

Edit:

Skal under ingen omstendighet bytte ut mitt 17-35mm f/2.8 med det nye 16-35mm f/4 VR.

 

Edit2:

Bare påpeke at jeg ikke har prøvd objektivet selv, så utsagn er kun basert på tolkning av tall og info fra andre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke veldig imponert over ytelsen. Ser ikke ut til å holde følge med 17-35mm f/2.8 blendet ned til f/4.

Synes det er vanskelig å sammenligne tallene når 17-35 er testet på D200, mens 16-35 er testet på D3x. Det største problemet til 16-35 ser ut til å være hjørneskarphet i hver ende av brennviddeskalaen, og der er ikke 17-35 testet. På de andre punktene ser de ut til å være noenlunde av samme kaliber.

 

Kan vel allerede nå konkludere med at dette plastikk-objektiviet også er litt halvveis innvending, og uten tvil overpriset.

Skjønner ikke helt uttalelsen din om byggekvalitet. Photozone er jo tydeligvis veldig fornøyd på det området og gir både 16-35 og 17-35 4.5 stjerner.

 

The lens is primarily targeting the professional market and thus the build quality is accordingly high. The outer barrel is made of a magnesium alloy, there're seals for dust and moisture protection.

 

The build quality is excellent and in line with other professional Nikkor lenses.

Lenke til kommentar

Kennyboy er ihvertfall fornøyd med 16-35

Nikon 16-35mm f/4 VR.

 

Wow; we have a new world standard for ultrawide zoom performance. It's even better than the 14-24mm, and way better than anything else optically.

 

Og vi vet jo alle hvor seriøse og anerkjente testene hans er...

Lenke til kommentar

Kennyboy er ihvertfall fornøyd med 16-35

Nikon 16-35mm f/4 VR.

 

Wow; we have a new world standard for ultrawide zoom performance. It's even better than the 14-24mm, and way better than anything else optically.

 

Og vi vet jo alle hvor seriøse og anerkjente testene hans er...

 

Slik kan en holde seg i live - får du ikke lyst til å klikke deg inn på Adorama og bestille, så Kenny får sin provisjon? :cool:

 

Med A4 meninger hadde han nok vært glemt for lenge siden.

Lenke til kommentar
Edit2:

Bare påpeke at jeg ikke har prøvd objektivet selv, så utsagn er kun basert på tolkning av tall og info fra andre.

 

Da er det viktig å drive cherry picking, for ikke alle kommer til at 17-35mm er best.

 

http://mansurovs.com/nikon-16-35mm-f4-vr-review

 

Can I call this lens a breakthrough? Absolutely! Not only does it beat the legendary Nikon 17-35mm f/2.8D in performance, it also rips my favorite Nikon 24-70mm f/2.8G apart, especially in the corners. The 17-35mm and the 24-70mm lenses have been known as some of the best Nikon zoom lenses ever produced and the new lightweight Nikon 16-35mm f/4.0 VR beats them both wide open at f/4.0. It would be interesting to see how this lens performs against the Nikon 14-24mm f/2.8G though. But if you are landscape photographer, why would you look at the 14-24mm that cannot even accept filters anyway?
Lenke til kommentar

Mulig det kommer flere nyheter ifølge dette fra Nikonians:

 

Pages 51 and 52 of next weeks Amateur Photographer (with subscribers this morning) refer to an interview between Notuaki Sasagaki General Manager Nikon marketing dept and Damien Demoulder (editor) and Angela Nicholson (technical editor) of the UK's Amateur Photographer.

Quotes from Sasagaki include "We can expect to see many more lenses from Nikon during 2010" with mention of fast primes, other primes and zooms.

 

...en ny 35mm forhåpentligvis

Jeg solgte min AF 35mm f/2 for å kjøpe Zeiss/Leica, men det har blitt utsatt og utsatt, så....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...