Gå til innhold

Operativsystemenes Herre - To Megabyte


Treblad

Anbefalte innlegg

Jeg startet en lignende tråd på Nintendo Forumet (heretter NF), men jeg bringer den like så godt over hit også.

På NF, startet en fyr kalt Rouge Leader en fortelling som tar for seg en kombinasjon av LOTR og, merkelig nok, data.

Jeg fikk det ærefulle oppdraget av han å lage en fortsettelse av den, som jeg har kommet et godt stykke på veien med. Og i den anledningen skal dere få, både eneren (av Rouge Leader), og en liten smakebit av min fortsettelse, To Megabyte!

 

 

OPERATIVSYSTEMET's HERRE

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

OPERATIVSYSTEMET's BRORSKAP

 

Del 1; Operativsystemet's Brorskap

==================================

 

Det hele begynte en dag jeg fikk besøk av en data-ekspert, Gandbyte. Jeg viste han mitt nye

operativsystem Windows XP da han plutselig kastet CD'en med XP inn i mikrobølgeovnen og skrudde

på den. "Hva gjør du?!!" spurte jeg, Gandbyte skrudde av ovnen og tok den ut på et fat.

"Ta den opp" sa han.

"Men er ikke den ..."

"Den er like kald" avbrøt Gandbyte. Jeg tok opp CD'en og til min store forbauselse var den

like kald, men tyngre og større. "Kan du lese innskriftene på den?" spurte Gandbyte.

"Nei..." sa jeg med en gang, men etter hvert som jeg studerte CD'en nøye så jeg noen rare tegn

i kanten på platen.

På CD-platen sto følgende innskrift:

 

3+ 0P 5|<4| 54//|_3 |)3//, 3+ 0P F|||||3 |)3//, 3+ 0P 83+/|||93 |)3// 09 |

//<!--POST BOX-->R|<3+ 8||||)3 |)3//

 

"Jeg kan ikke lese dette!" sa jeg. "Det er det få som kan" svarte Gandbyte "det er 1337,

et urgammelt språk fra Microsoft's hackere. På vårt språk står det;

Et Operativsystem skal samle dem, et Operativsystem finne dem,

et betvinge dem og i mørket binde dem"

Jeg var fortsatt like forvirret...

"Den onde Bill Gates har våknet til live, med dette Operativsystemet vil han ha monopol over alt

som heter data. Vi kan ikke la dette skje!" fortsatte han. "Hva må jeg gjøre?" sa jeg.

"Operativsystemet kan bare slettes der det ble lagd; Bill Gates kontor! Du må ta den med dit,

sette den inn i hans PC og slette alle filene på CD'en, men fort deg, fienden har tatt over

alle web-kameraene verden over. Du er ikke trygg med ditt vanlige navn lenger,

gå under et annet navn. Møt meg på chatterommet Den Virusinnfiserte Megabyte lørdag kveld,

kanskje vi får med noen flere på vår ferd!"

Dette var data-ekspertens siste ord før han forlot meg.

 

Del 2; Den Virusinfiserte Megabyte

==================================

 

Uken gikk, helt til lørdag kveld da jeg hadde avtalt møtet, jeg hadde fått med meg tre venner

som jeg viste jeg kunne stole på. Timene gikk, men eksperten møtte ikke opp... En ukjent som

kalte seg Arabyte tok oss med på privatchat og advarte oss mot fiendtlige spioner,

samtidig ble han med oss videre på ferden mot det onde som var Microsoft.

Siden vi ikke visste hvor vi skulle, fulgte vi Arabyte's råd om å dra til Nintendo.com,

der kunne vi søke råd hos vennlige Nintendo (). Og slik gikk det. På Nintendo.com

møtte vi heldigvis Gandbyte som hadde hatt problemer med internett slik at han ikke

kunne møte oss på chatterommet Den Virusinnfiserte Megabyte lørdag kveld i forveien.

 

Senere på dagen ble det innkalt til rådsmøte på Nintendo's store internett-kafé.

Alle, bortsett fra noen, var enig om at filene måtte slettes;

"Du har mitt keyboard" sa Arabyte

"Du har min mus" svarte Legobyte, en av Nintendo-folket.

"Og du har min harddisk" kom det fra Gimlibyte, en PC-spiller.

Vi ble tilslutt 9 stykker som skulle få slutt på Microsoft's onde hensikter. Vi ble kalt;

Operativsystemet's Brorskap.

Når vi var på grensen til Microsoft's territoritum ble vi angrepet av hackere fra Microsoft.

Siden Gandbyte måtte gi seg i et undergrunnsnettverk tidligere var vi redusert til 8 og slet

virkelig. Vi fikk tilslutt innstallert en brannmur for å holde hackerne borte,

men vi mistet en til under det voldsomme angrepet og var nå 7 igjen.

Dette var tiden da brorskapet vårt ble brutt, jeg og Sam, en venn reiste alene mot Bill Gates

kontor-PC, mens de andre dro på jakt etter flere hackere og for å redde to av mine venner's internettabonnement

som var blitt hacket under angrepet. Etter en ukes hacking så vi utover

Bill Gates' nettverk. Vi var nesten fremme... men bare nesten...

 

**~SLUTT~**

 

 

---

 

Oversettelser (Alfabetisk rekkefølge)

=============

 

Arabyte = Aragorn

Bill Gates = Sauron

CD-platen = Ringen

Den Virusinnfiserte Megabyte = Den Steilende Ponni

Gandbyte = Gandalf

Gimlibyte = Gimli

Hackere = Orker

Legobyte = Legolas

Microsoft = Mordor

Nintendo.com = Kløvendal

Nintendo = Alvene

Operativsystemet's Herre = Ringenes Herre

Operativsystemet's Brorskap = Ringens Brorskap

PC-spillerne = Dvergene

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Også min fortsettelse:

 

FroDOS, Sam og Gollbyte fortsatte den lange veien mot Microsoft. Sistnevnte ledet dem trygt gjennom Daudesidene, men ettersom de nærmest seg slutten av den, hørte de er øredøvende hyl: "Fire in the hole!".

"Vekk! Gjem dere!", utbrøt Gollbyte.

"Hva? Hva er det? Hva er den skapningen?", spurte Sam forvirret.

"Det er en av de ni clan-lederene! For lenge sssiden lurte Bill Gatess dem! Han gav de hver sssin CD, men han brente ut sin egen til å kontrollere de andre med! Nå er det evige etterfølgere av han! Verken levende eller døde!", fortalte Gollbyte.

Det så ut til at clan-lederen fløy av seg selv høyt oppe i lufta, så den enset ikke de tre som lå på bakken. Allerede etter få minutter var den ute av synet.

"Kom! Firewallporten er nær!", utbrøt Gollbyte.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Si gjerne deres mening, til tross for at Rouge Leader sin er langt bedre enn min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første, kjør saken gjennom word og få bort feilene :yes:

 

Men idèen er god, men jobb litt mer med den.

Hehe, jeg har ikke brukt så mye tid på skrivefeil.

Når jeg har funnet på noe å skrive, skriver jeg det ned i all hast.

 

Snowdog: hvorfor er det kjedelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...