Gå til innhold

Eos 550D er her


Anbefalte innlegg

Men det er vel snakk om en lansering i morgen og?

den 9 var datoen veldig lenge, men etter at den "canon at the movies"-eventen ble annonsert har ikke jeg sett noe mer om den 9 (derimot noen løse rykter om noe mer i neste kvartal), så jeg lurer litt på om dette var alt for denne gang.. men håper jeg tar feil, har vært mye rykter om objektiver de siste ukene og månedene og..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det blir en killer dette, eller det er jo det når en ser på innholdet. Det banker vel både D90 og D300s på det meste?

På video så blir det bank; bildekvalitet er mer eller mindre dødt løp. Men når det gjelder ergonomi, autofokus og bps så er det 550D som får juling.

 

Personlig tror jeg og at canon vil tape salg av 7D pga man kan spørre seg med rette om hvorfor man skal betalte nesten

dobbelt for et 7D dersom man ikke må ha 8bps og autofokus tilpasset sport/bevegelige mål. Værtetting meg her og der, det er neppe noe meningmann vil betale særlig ekstra for. Ei heller blitsstyring.

Tror ikke det er så mange som hadde tenkt å kjøpe 7D som kjøper 550D istedet. Muligens med unntak av de som vil ha rimelig dSLR video.

 

Hvis det er slik at videodelen og bildedelen er tilnærmet lik den på 7D så vil canon få seg et lite problem. Og 50D blir nå ihvertfall en hyllevarmer. Men det er vel snakk om en lansering i morgen og?

50D er fortsatt atraktiv for de som er opptatt av ergonomi og ikke opptatt av video.

 

JA, ryktene går om en lansering i morgen også. 1Ds MK IV kanskje? Tror ikke på 60D før til sommeren.

 

som nevnt i en annen tråd tidligere i dag så har det jo vært en del spekulasjoner om at 60D kanskje får samme type sensor som 7D, men redusert til 15MP.. da vil det i så fall begynne å fremstå som et litt annet type kamera med mer fokus på low-light/iso-ytelse mens 7D mer blir et action-kamera, og da vil det ihvertfall begynne å bli stor nok forskjell på dem (og 550D) til at det blir plass til 60D imellom.. jeg håper ihvertfall på noe sånt..:p

En interessant teori. Men veldig atypisk for Canon.

Lenke til kommentar
En interessant teori. Men veldig atypisk for Canon.

ja det er en god del ønsketenkning det der, men de gikk jo ned på antall MP på G-serien plutselig så det er ihvertfall ikke helt fremmed for dem...

btw.. en annen ting å huske på er jo at 7D har 2xDigic 4 prosessor, mens 60D sannsynligvis vil få bare 1 -evt. kanskje en ny digic 5 som det har vært noen spredte rykter om..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
ja det er en god del ønsketenkning det der, men de gikk jo ned på antall MP på G-serien plutselig så det er ihvertfall ikke helt fremmed for dem...

btw.. en annen ting å huske på er jo at 7D har 2xDigic 4 prosessor, mens 60D sannsynligvis vil få bare 1 -evt. kanskje en ny digic 5 som det har vært noen spredte rykter om..

Digic 5 kan passe med en sommerlansering.

Lenke til kommentar
dpreview har testbilder tatt med kameraet.

Det er mildt sagt imponerende i høy ISO.

 

Lurer på hva nikon skal svare med.

 

Trolig med et kamera med bedre spesifikasjoner ... :p

 

Seriøst, Canon DSL'er har alltid hatt upperhand når det gjelder støy på høy ISO, og det vil de trolig fortsette med.

 

Smart å si - både D300 og D3 satt ny standard når de kom på markedet, det tok Canon nærmere ett par år før de kom med noe som var verdt å nevne.

 

Omtrent samtidig som de forvørig kom med blitsstyring noe ala det Nikon har hatt i mange år...

Lenke til kommentar
Tror det blir en killer dette, eller det er jo det når en ser på innholdet. Det banker vel både D90 og D300s på det meste?

 

Personlig tror jeg og at canon vil tape salg av 7D pga man kan spørre seg med rette om hvorfor man skal betalte nesten dobbelt for et 7D dersom man ikke må ha 8bps og autofokus tilpasset sport/bevegelige mål. Værtetting meg her og der, det er neppe noe meningmann vil betale særlig ekstra for. Ei heller blitsstyring.

 

Hvis det er slik at videodelen og bildedelen er tilnærmet lik den på 7D så vil canon få seg et lite problem. Og 50D blir nå ihvertfall en hyllevarmer. Men det er vel snakk om en lansering i morgen og?

 

Tor

Jeg ble overasket over 550D og spesifikasjone, og jeg er sikker de vil selge voldsomt bra med 550D.

Så kan man spekulere litt i hva 60D vil inneholde. Innmaten til 550D og ett par ting fra 7D'en, så blir den jo som en bastard å regne.

 

Jeg trodde Canon ville lansere 2000D idag, så jeg satser på at den kommer imorgen, men ser ikke vekk fra at de lanserer en 1DS mk IV, 60D har jeg ingen tro på.

 

Forøvrig så kunne det være morro med litt objektiv lanseringer også...Jeg ønsker en 14-24 f2,8l usm :love:

Lenke til kommentar
dpreview har testbilder tatt med kameraet.

Det er mildt sagt imponerende i høy ISO.

 

Lurer på hva nikon skal svare med.

 

Trolig med et kamera med bedre spesifikasjoner ... :p

 

Seriøst, Canon DSL'er har alltid hatt upperhand når det gjelder støy på høy ISO, og det vil de trolig fortsette med.

 

Smart å si - både D300 og D3 satt ny standard når de kom på markedet, det tok Canon nærmere ett par år før de kom med noe som var verdt å nevne.

 

Omtrent samtidig som de forvørig kom med blitsstyring noe ala det Nikon har hatt i mange år...

 

Og i tester der de sammenlingner nikon D300s med canon 7D er det utrolig liten forskjell på dedaljene i bildene. Vet ikke hvem det sier mest om med tanke på at 7D har 18mp. Gå inn på http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM og se selv. Vi kunne jo heller fått bedre serie og flere fokus punter enn alle mp som vi ikke har bruk for.

Et Nikon D90 med D300 sin fokus og hastighet hadde vært perfekt. Horfor kan vi ikke få hastighet i de mindre kameraene.

Lenke til kommentar
Hva skal jeg gjøre nå??? Kjøpte 500D for et halvt år siden:( Savner høyere hastighet på filmopptak. 20bilder/sek er ikke nok.. Skulle derfor hatt 550D...

 

Om video er viktig ville jeg heller beholdt 500D og kjøpt et Canon Legria HF200. Du må regne med tap om du skal selge 500D, og 550D blir nok rimelig dyr i starten..

Lenke til kommentar
En liten variasjon av gensers spørsmål: Hvordan vil 60D mest sannsynlig plassere seg i forhold til 550D og 7D? Det ser ikke ut til å være stor plass til enda et kamera mellom dem.

Er det ikke en viss mulighet for at 60D utgår helt? At 7D som liksom ikke skulle erstatte 50D, likevel erstatter den?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...