Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

butikker som stenger før tiden - lov?


zulo

Anbefalte innlegg

Kan butikker stenge når de selv vil? F.eks er det en bensinstasjon i nærheten av meg som har stengetid kl 22, dette står også på det store skiltet ved veien, "Åpent til 22".

 

Allikevel driver de som jobber der og stenger i tide og utide, nå var det f.eks stengt kl 21:40 når jeg gikk bort dit. Andre ganger er det plutselig stengt så tidlig som 20:30 og man vet aldri om de har stengt tidlig eller ikke, men når de gjør det gjør de det antagelig pga lite trafikk.

 

Er det lovlig å drive på slik? Har hvertfall lyst til å klage :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det einaste som stod tidlegare i lovverket om åpningstider var makstid ein kunne ha åpent. Dette gjelder ikkje bensinstasjoner lengre.

Men å sende ei klage er viktig.

Det kan hende at det er noko unnaslunterer som stikker frå jobben 2-3 timer før dei skal, mens dei oppgir at dei var det til 22

Lenke til kommentar
Vel - ikke så lett å finne sjefen til esso. Nærmeste jeg fant var en mediasjef, sendte en mail dit og har ikke fått svar men har registrert at essoen har vært oppe til 22:05 faktisk når jeg gikk forbi, 2 ganger på rad :o

At den er åpen til 2205 av og til er da å forvente. Man kaster vanligvis ikke ut kunder.

 

Men uansett. Stikk innom der og be om å få prate med sjefen. Du trenger ikke gå høyere opp enn det i første omgang.

Lenke til kommentar

Sjefer eller daglige ledere som de blir kalt jobber nesten utelukkende fra 06.00 om morningen til 13-14.00. Men et direkte telefonnummer skal alltid være tilgjengelig for de ansatte.

 

Anyway, som ansatt av Esso vet jeg hvor strenge Esso egentlig skal være med rutiner og sikkerhet osv, og jeg kan garantere deg at daglig leder ikke blir veldig fornøyd om han/hun får vite om at de stenger tidlig.

Lenke til kommentar
Sjefer eller daglige ledere som de blir kalt jobber nesten utelukkende fra 06.00 om morningen til 13-14.00. Men et direkte telefonnummer skal alltid være tilgjengelig for de ansatte.

Jaha? Det er da langt i fra alltid at daglig leder har åpnevakta, og det er heller ikke slik at et direkte telefonnummer til DL alltid skal være tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Vel - ikke så lett å finne sjefen til esso. Nærmeste jeg fant var en mediasjef, sendte en mail dit og har ikke fått svar men har registrert at essoen har vært oppe til 22:05 faktisk når jeg gikk forbi, 2 ganger på rad :o

At den er åpen til 2205 av og til er da å forvente. Man kaster vanligvis ikke ut kunder.

 

Men uansett. Stikk innom der og be om å få prate med sjefen. Du trenger ikke gå høyere opp enn det i første omgang.

 

Akkurat det jeg mener at det er å forvente, det er jo grunnen til at jeg vil klage da essoen veldig ofte er stengt når jeg kommer dit sånn 21 eller 1830. Noen ganger er den bare steng litt før, f.eks 21:45 men uansett irriterende å planlegge å gå på essoen fordi "jeg kan rekke det klokka er bare 21:40" også kommer jeg dit 21:45 så er det stengt..

 

edit: Jammen godt at det finnes en statoil bare 15 minutter kjøring unna som aldri stenger før 22:00:01

Endret av zulo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...