Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Får ikke installert drivere til D-Link DWA-140 RangeBooster N USB Adapter(rev .B2)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg får altså ikke installert disse driverne.

 

Systemet mitt er som følger:

 

Hovedkort: GIGABYTE GA-P55-US3L

Minne: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3

Harddisk: HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 500GB

Grafikkort: ASUS RADEON HD5770

Prossesor: INTEL CORE I5 750

Trådløs: D-Link RangeBooster N USB Adapter DWA-140

Tastatur: MICROSOFT WIRELESS LASER DESKTOP 6000 V2 USB

OS: Win 7 Ultimate 64bit (Prøveversjon 30 dager)

 

Jeg tok med tastaturet her ettersom det er trådløst. Jeg har begrenset kunnskap rundt dette, men jeg vet jo at trådløse signaler kan komme i konflikt. Har desverre ikke noe annet tastatur jeg kan prøve med om det er slik at det kan være en konflikt her.

 

Dette skjer:

Kobler til donglen, og Windows finner ny maskinvare, og starter installasjon av driverne. Etter et lite minutt, får jeg beskjed om at installasjonen var mislykket. Men når jeg går inn i enhetsbehandling, så finner jeg donglen der, og det står at enheten fungerer som den skal.

 

Jeg har også prøvd å installere driverne med CD'en som fulgte med, men det eneste jeg oppnår da er at installasjonen låser seg.

 

Når jeg prøver å avinstallere driveren fra enhetsbehandling, så klarer den ikke gjennomføre avinstalleringen før jeg fjerner donglen fra maskinen. Om jeg prøver å starte maskinen på nytt med donglen i, så klarer den ikke det heller før jeg fysisk fjerner donglen.

 

Noen andre som har opplevd noe lignende, og som har funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var visst litt for rask med å friskmelde donglen. Det fungerte lenge helt fint, men etter en restart av maskinen så oppsto det problemer på nytt.

 

Etter restarten så ville ikke det trådløse tastaturet og musen virke. Prøvde flere ganger å resette dette, uten at det ble opprettet kontakt. Tok så ut D-Link -donglen, og da fikk jeg koblet til tastatur/mus igjen. Når jeg koblet til D-Link -donglen igjen, så var det ingen respons. Som om maskinen ikke oppfatter at den er i.

 

Når jeg prøver å avinstallere driverne til donglen, så klarer den ikke fullføre før jeg fysisk drar ut donglen. Når jeg tar den i igjen, starter Windows straks automatisk opp med driverinstallasjon, som etterhvert blir mislykket. Er det mulig å nekte Windows denne installasjonen? Er det ikke best om jeg får avinstallert driveren, og så installere driveren fra ralinktech uten at Windows har prøvd sin metode først?

Lenke til kommentar

Gå inn på enhetsbehandling og fjern alle oppføringene under USB. (nederst på listen).

Det kan være noe gruff som ligger inn der.

Mus og tastatur ligger også oppført, så da vil du miste forbindels med maskinen når de slettes.

 

Du kan slå av automatisk henting av drivere.

 

Trekker du ut nettverkskontakten, så vil den trolig ikke kunne hente den uansett.

Lenke til kommentar

Det gikk greit å fjerne oppføringene. Når jeg startet maskinen på nytt, så ble det installert på nytt. Men poblemet vedvarer.

 

Jeg har gjennom "Installasjonsinnstillinger for enhet" bedt Windows om å aldri installere driverprogramvare fra Windows Update, men det ser ikke ut som at det har effekt. Selv om jeg kutter all internettilgang.

 

Det som er som en ond sirkel, er at jeg ikke får fjernet oppføringen til D-Link i enhetsbehandling. Så lenge donglen er i maskinen, så klarer den aldri å fullføre avinstalleringen av enheten. Fjerner jeg den, så er oppføringen borte, men putter jeg den i igjen, starter Windows med den automatiske installasjonen igjen, samtidig som at enheten er tilbake under Nettverkskort i samme sekund.

 

Jeg er litt i villrede nå må jeg innrømme :)

Lenke til kommentar

Den ligger sikkert lagret på maskinen ja, men hvor? :)

 

Når jeg prøver å avinstallere DWA-140 fra enhetsbehandling, så vil dette altså ikke funke. Avinstalleringen reagerer ikke før jeg fysisk fjerner donglen. Før jeg fjerner den står den bare og jobber i en evighet uten at noe skjer.

 

Når jeg kobler donglen til igjen, så dukker den i samme sekund opp igjen i enhetsbehandling, samtidig som at Windows prøver å installere driver automatisk, selv om jeg har bedt Windows om å ikke gjøre dette. Det tyder vel på at forsøket på avinstallering ikke var vellykket (ettersom den dukker opp i enhetsbehandling i samme sekund jeg kobler den til).

 

Det er en vond sirkel. Jeg får ikke avinstallert før jeg fysisk fjerner donglen, men fjerner jeg den fysisk, så blir avinstalleringen tydeligvis ikke gjennomført.

 

Takk for at du prøver å hjelpe! :)

Lenke til kommentar

Takk for forslag mistercartman! Har ikke prøvd driveren fra dlink.no nei, men bare fordi nedlastingen fra den siden er skrekkelig treg. Filen er på 15.7 mb, og nedlastingshastigheten er aldri over 1kb/s. Ofte nede på 50b/s osv. Slik var det for 2 dager siden da jeg prøvde, og slik er det nå også.

 

Eller er det kanskje bare slik her hos meg? Resten av dlink.no går kjapt og fint.

Endret av Fuggplugg
Lenke til kommentar

Håper det ordner seg jeg også :)

 

Men er det noen som kan teste nedlastingen for meg?

 

http://www.dlink.no/cs/Satellite?c=Product...-NO%2FDLWrapper

 

Går det virkelig så tregt som det gjør hos meg? I så fall må jeg kontakte D-Link, for å vente i 8-9 timer på en fil på 15.7mb er håpløst. Spesielt når jeg etter ca 2 timer for 2 dager siden fikk feilmelding og nedlastingen stoppet (husker desverre ikke feilmeldingen).

Lenke til kommentar
Håper det ordner seg jeg også :)

 

Men er det noen som kan teste nedlastingen for meg?

 

http://www.dlink.no/cs/Satellite?c=Product...-NO%2FDLWrapper

 

Går det virkelig så tregt som det gjør hos meg? I så fall må jeg kontakte D-Link, for å vente i 8-9 timer på en fil på 15.7mb er håpløst. Spesielt når jeg etter ca 2 timer for 2 dager siden fikk feilmelding og nedlastingen stoppet (husker desverre ikke feilmeldingen).

 

Tar den ned med 79.7 KB/sek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...