Gå til innhold

3500 kr fra NAV/hjelpemiddel sentralen.


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei.

 

Har en smule dysleksia, og søkte dermed om tilskudd til pc i starten av 2010 (for andre gang søkte i august men fikk aldri noe svar)

 

På fredagen fikk jeg brev fra NAV der det står "Du får tilskudd til bærbart standard datautstyr."

 

-1- en stk skriver

-1- en stk bærbar datamaskin, inkludert veske, med ordinær ytelse i henhold til beskrivelse neden for.

 

MEN HVOR DAN I ****** Skal jeg kunne kjøpe alt d der for for kun 3500 kr:S

En kompis av meg søkte i fjor og han fikk 6000kr:S

Da skal vell jeg og å rett på en sum som dekker til en pc som ikke brenner opp elr lagger vist man skal see en Youtube film:S?!?!?!

 

Går det ann og sende inn en klage til NAV elr vill jeg bare få tilbake at jeg ikke kan få mer en det som er utgitt.??!

 

NAV BURN IN HELL!!!

 

Mvh Lars m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 3500 får du kun brukt datautstyr med mindre du kommer over et jækla godt tibud på noe skrap. Mini-PC med veske og en skriver burde forsåvidt la seg gjøre. Hvilken ytelse er det NAV refererer til ihht. beskrivelsen egentlig?

 

Tilskudd kan jo også bety at hensikten er at du står for noe av beløpet selv. Det er ingen automatikk i å få dekket 100% av det man søker om.

Lenke til kommentar

Du er sint pga. du "bare" fikk 3500 gratis av staten? ... jaha *riste på hodet*

 

3500 høres for meg ideelt ut for en netbook som er praktisk for mobilt skolebruk og lette oppgaver (med penger til overs til og med). Om den kan spille av youtube videoer er jo totalt irrellevant forøvrig, du har fått den for å hjelpe deg med dysleksien - du skal skrive på den! Det er noe alle maskiner inkl. 5 år gamle vil kunne takle med største letthet.

 

Husk på hvorfor du har krav på disse pengene til å begynne med...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

en PC det går an å skrive på, samt en skriver det går an og skrive ut med får man fint for 3500kr.

Desutten var jo bare dette et tulskudd.

 

Noen billige, så har du råd til skriver også:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20707239

En med ytelse som sikkert lett frar youtube:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20844966

Du får også skriver og data taske for resten av pengene.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Går fint å handle for 3500 hvis man ikke er så kresen og ikke vil betale mellomlegget selv.

 

Ser det har blitt nevnt mini bærbare, så da kan jeg gi et eksempel for en 15" (du må betale frakten selv):

 

Canon MP260

 

Dell Vostro A860

 

Trenger du bare den bærbare, så finnes det bedre bærbare til 3500.

 

Edit: Du burde være glad at du har "riktig" diagnose, slik at du faktisk får hjelp til noe. Søstra mi har strabisme, og til tross for uttalelser fra fastlege og div. spesialister om at hun måtte ha pc på skole så fikk hun ikke det. Grunnlaget var at de gav ikke støtte til de som hadde denne diagnosen.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Innlegget ditt øverst er rett og slett noe av det mest idiotiske jeg noen sinne har lest. Hvorfor skal du få noen ting som helst gratis bare fordi du har problemer med å lese og skrive? Og så når du får penger, så klager du fordi du helst ville ha hatt mer?

 

Det er jeg, og mange andre, som har betalt deg penger, ikke staten. Penger som er jobbet for, og det vrenger seg inni meg når jeg tenker på at det er slikt de går til.

 

Makan til møkkainnstilling, skjerp deg. Jeg har forøvrig lagret det geniale innlegget ditt for fremtidig referanse så jeg alltid husker på hva som er galt med landet vårt.

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er noe og klage om detter hær, vist dere har noen som helst peil på pc så vet dere at de fleste billig bærbare pcer ikke tåler og være på for lenge, da de går varm og slår seg av. Hvor praktisk er det vist jeg har skrevet i 4 timer til en norsk lekse som skal inn neste dag, at maskinen slår jeg av uten av jeg får lagret arbeidet? hvor supert er det når jeg har hatt pcn i rundt et år å pcn begynner og bli full? så perfekt å sitte i en skole time der du trenger og notere ned det som læreren sier, men pcn bruker 30år på å starte?

 

Posta dette på HARDWARE for at folk med litt kompetanse og erfaring kunne svare ikke noobs.(noen brae svar)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Innlegget ditt øverst er rett og slett noe av det mest idiotiske jeg noen sinne har lest. Hvorfor skal du få noen ting som helst gratis bare fordi du har problemer med å lese og skrive? Og så når du får penger, så klager du fordi du helst ville ha hatt mer?

 

Det er jeg, og mange andre, som har betalt deg penger, ikke staten. Penger som er jobbet for, og det vrenger seg inni meg når jeg tenker på at det er slikt de går til.

 

Makan til møkkainnstilling, skjerp deg. Jeg har forøvrig lagret det geniale innlegget ditt for fremtidig referanse så jeg alltid husker på hva som er galt med landet vårt.

Så du mener at pengene skal gå til f eks Late arbeids ledige folk som ikke har noen lidelse eller er syke men som ikke gidder og jobbe? er du dom eller noe sånt? sier du at folk som har problemer med f eks og lese og skrive ikke skal få hjelp? du er jo bare helt bak mål, folk med dysleksi er ikke late eller domme vi er bare ikke kloner av de "PERFEKTE" som kan lese og skrive, du mener heller at en eller annen lat skatte snylter skal få penger fra NAV til og kjøpe seg hasj noe sånt dritt istede for at jeg skal få meg en skikkelig pc og lære så jeg kan bidra når jeg blir eldre?

IKKE KOM HIT Å SI AT JEG SKAL SKJERPE MEG?!? faen meg ikke rett du..

 

Vist ikke jeg får hjelp til å lese og skrive hvordan i helvete skal jeg da kunne bidra med noe til verden?!

De som ikke får hjelp blir sittende hjemme og snylte på staten resten av livet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Går fint å handle for 3500 hvis man ikke er så kresen og ikke vil betale mellomlegget selv.

 

Ser det har blitt nevnt mini bærbare, så da kan jeg gi et eksempel for en 15" (du må betale frakten selv):

 

Canon MP260

 

Dell Vostro A860

 

Trenger du bare den bærbare, så finnes det bedre bærbare til 3500.

 

Edit: Du burde være glad at du har "riktig" diagnose, slik at du faktisk får hjelp til noe. Søstra mi har strabisme, og til tross for uttalelser fra fastlege og div. spesialister om at hun måtte ha pc på skole så fikk hun ikke det. Grunnlaget var at de gav ikke støtte til de som hadde denne diagnosen.

Det er jo helt på tryne at søsteren din ikke får hjelp:s

Lenke til kommentar
NAV BURN IN HELL!!!

 

Mvh Lars m

For meg virker PC-tilskudd gammeldags og burde egentlig kun være til personer som har under en viss inntekt.

 

Men uansett synes jeg det er greit du får ett visst tilskudd som holder i massevis til de billigste PC-ene som fint dekker det behovet man søker støtte til.

 

Hvis du sitter å tror du skal få støtte til en fullverdig gamingPC har du helt feil innstilling... enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Er noe og klage om detter hær, vist dere har noen som helst peil på pc så vet dere at de fleste billig bærbare pcer ikke tåler og være på for lenge, da de går varm og slår seg av. Hvor praktisk er det vist jeg har skrevet i 4 timer til en norsk lekse som skal inn neste dag, at maskinen slår jeg av uten av jeg får lagret arbeidet? hvor supert er det når jeg har hatt pcn i rundt et år å pcn begynner og bli full? så perfekt å sitte i en skole time der du trenger og notere ned det som læreren sier, men pcn bruker 30år på å starte?

 

Posta dette på HARDWARE for at folk med litt kompetanse og erfaring kunne svare ikke noobs.(noen brae svar)

om du seriøst mener at alle billige bærbare sliter med overoppheting i tekstbehandling (som er det du får penger til kjøpe en pc til) er det vel du som er nooben her.

 

du får støtte til den pcn du trenger for ditt problem som er rein tekstbehandling, skal du ha noe kraftigere må du legge til selv.

er derfor de gikk vekk fra dele ut dårlige bærbare til betale ut penger så folk kan legge på siste delen selv vil de ha noe kraftigere.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Vær glad du i det hele tatt får hjelp av staten..

 

EDIT: Uansett, kjøper du den pc'n fra dustinhome med 160gb hardisk så klarer du deg fint.. 30kb hver tekstdokument, tenk på hvor mange det er?

 

Overoppheting av tekstdokumenter = Bulls***.

Endret av Synpanic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...