Gå til innhold

komplett.no & leveringstid zzzzz


Anbefalte innlegg

De har blitt utrolig treige i det siste..

 

Virker slik. Først ble de utrolig raske etter omleggingen i fjor høst, men de gangene jeg har handlet hos dem i år (4-5 ganger) har det gått veldig sent. Dagesvis med plukklistestatus ser ut til å bli regelen heller enn unntaket. Sist jeg handlet med dem fikk jeg sendingsbekreftelse kl. 0900 lørdag morgen, mens pakka var registert innlevert på postkontoret først rundt tretida mandag ettermiddag...også her gikk det noen dager med plukklistestatus...

 

 

Kanskje Komplett kan komme på banen her og forklare hvorfor det er blitt slik? Og om dette er det vi kan forvente av dem i framtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte meg varer på Mandag kveld og fikk dem onsdag rundt kl:12 :D (bedriftspakke dør til dør)

 

Har også opplevd at de er rimelig treige noen ganger og :(

Tror de kunne fått mange flere kunder hvis de ordna en løsning så pakken kom fortere fram. Jeg er sikkert ikke den eneste som nesten ikke klarer å vente på varer jeg har bestilt. :wink: Hater å vente :evil:

Lenke til kommentar

Har bestilt masse fra komplett.no i gjennom tida, har opplevd at det noen ganger kan være treg levering men da va det opplyst at dem hadde problemer med lageret. Det har tatt som regel 4-5 dager fra jeg fikk varene, og jeg bor helt i Tromsø. Det er jo ikke det nermeste!!!!

 

Dem har sikker problemer med lageret, siden dem sier det det er faktiskt et stort lager. Dere må ikke være så kritisk, det er tross alt en del billigere en å handle i butikker. :wink:

Lenke til kommentar

Hei !

 

Kjedelig hvis noen av dere ikke er fornøyde med leveringstiden vår, og skal prøve å redegjøre litt for situasjonen og hva som skjer:

 

Vi har hatt en liten feil (men likevel alvorlig nok for de kundene det gjelder) på noen ordre som har ført til forsinkelser. IT-systemene våre innførte tydeligvis sommerferie i en kort periode og "glemte" å gjøre enkelte ordre klare til plukking. Anslagsvis gjaldt dette under 5% av ordrene, men det er selvfølgelig uansett surt... Som IT-bedrift er vi flaue, men klarte heldigvis å rette feilen i løpet av kort tid.

 

Forsinkelsen beklager vi på det sterkeste og vi innførte en del tiltak umiddelbart for å få orden i sakene (disse ordrene er nå utsendt). Vi kan raskt drepe ryktene om oppsigelse av 40 personer på lageret og andre fantasier, da vi tvert imot har innleid flere folk nylig og hatt tilnærmet 24 timers drift i det siste. Til informasjon så er vi ca 200 personer totalt i Komplett (uten de fysiske butikkene) og av dette jobber ca 60% med logistikk (lager/produksjon/retur o.l.). Hvis noen er interesserte så håndterer vi pluss/minus 2-3.000 ordre hver dag. Lageret har normalt drift fra 06.00 - 22.30 på hverdager, samt dagsjobbing på lørdag og søndag. Ev. overtid er utenfor dette tidsrommet, så det kan derfor hende at dere får leveringsbekreftelser på "ublu" tider av døgnet :-)

 

Leveransene er nå i rute igjen og hvis noen fremdeles venter på varer, anbefaler vi følgende fremgangsmåte:

* Sjekk kontosidene på Komplett.no for å se om varene er sendt.

* Hvis varene ikke er sendt, sjekk om vi har alle varene på lager (selv om vi ønsker så kan vi ikke trylle)

* Hvis ordren er eldre enn to dager, send en mail til [email protected], så sjekker vi opp saken.

 

PS. Vi er ikke fornøyd med at ordrene nå går litt for raskt til status "plukkliste" og jobber sammen med våre IT-folk for å endre på dette, så dere får en mer korrekt status på ordrene til en hver tid.

 

Uansett; ta kontakt med oss hvis du ikke føler at noe ikke fungerer tilfredstillende og ikke vær redd for å sende oss en epost på [email protected]. Vi svarer så fort vi kan og forklarer situasjonen der og da.

 

Håper dette oppklarer noe og ser fremover til å høre fra dere igjen!

 

Mvh,

Komplett.no

Lenke til kommentar

Samme problem her jeg bestilte en hardisk og de hadde +100 på lager men det tok ca 14 dager før jeg fikk den så de må ha problemer med de som jobber der eller lageret.. jeg har bestilt mye fra dem og aldrig opplevd makan til treghet som de siste 14 dager.... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har nesten kun bestilt datakomponenter fra komplett og må si meg godt fornøyd med det. Varene har alltid kommet relativt fort og jeg har ikke hatt noen som var DOA. Har riktignok ikke bestilt derfra i det siste, da jeg for øyeblikket ikke 'trenger' nye deler, så lagerproblemer vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Samme problem her jeg bestilte en hardisk og de hadde +100 på lager men det tok ca 14 dager før jeg fikk den så de må ha problemer med de som jobber der eller lageret.. jeg har bestilt mye fra dem og aldrig opplevd makan til treghet som de siste 14 dager.... :roll:

 

Kanskje det er kundene sine de har problemer med? Jeg hadde butikk på nettet en stund men ga opp, det gikk for mye tid til uavhentede pakker, returer som var forårsaket av brukerfeil, telefonsupport osv..

Dette er problemer som stort sett var med nettkunder, de som handler over disk spør hvis det er noe de lurer på, og de som mente de ikke kunne sette sammen en PC kjøpte ferdig, mens nettkunder er verdensmestere i både hardware og juss.

 

Dette er nesten 3 år siden og i dag omsetter jeg mye mer enn den gangen butikken var forholdsvis nystartet, men problemer med ventetid er det nesten ikke lenger og salg over Internet har jeg bestemt meg for at jeg skal holde meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...