Gå til innhold

– Utenkelig at 3D-TV ikke tar av


Anbefalte innlegg

Ekte 3D-TV kan medføre et paradigmeskifte i informasjonsformidling og visualisering. Effekten av dette skal ikke undervurderes. Når man kan se informasjon på nye måter får man gjerne også nye idéer, noe som kan føre til teknologiske og vitenskapelige fremskritt.

 

Dagens 3D-TV har på ingen måte kommet så langt, men som underholdningsapparat blir det nok "må ha" for min del, gitt at teknologien er moden nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med å se hvordan det skal gå for seg, siden informasjonsformidling i hvert fall på kringkastingsnivå dreier seg om å nå mange mennesker på en gang, og opplevelsen av 3D på skjerm er høyst subjektiv. Selv tror jeg at 3D ikke har så mye i det vi i dag kaller (spille)film å gjøre, men kanskje det kan få fotfeste i andre og nye sjangre av levende bilder.

Lenke til kommentar

Trådløs strøm FTW! :p

Jeg ser ikke poenget i 3D-TV. Kult er det, på kino kanskje. (Spesielt med tanke på Avatar.)

 

HD projektor med full surround lyd er mer enn nok for å pirre mitt underholdnings nivå.

Det å være omtrent inni handlingen av filmen visuelt, er for meg bare helt idiotisk. Jeg ser filmen, spiller spillet for det det er, en film eller et spill.

Lenke til kommentar

Hehe, kanskje en dårlig formulert setning da. At man opplever som du sier levende bilder. Og korrekt etter min mening 3D trenges ikke, du får med deg akkurat det samme som i vanlig film. Dessuten, er det en ting jeg lurer på angående 3D-TV. Blir skjermene produsert til å prosjektere 3D "itself", eller må dette skapes kunstig gjennom 3 dimensjonale layers med farge og briller som i old times 3D?

Lenke til kommentar

Et annet problem er at de av oss som har dårlig samsyn eller dybdesyn ikke vil få noen særlig glede av 3D-effektene. Nå vet jeg ikke hvor mange som faktisk har problemer med samsyn og dybdesyn. Men jeg ville tro det blir en del om man regner med dem som også har noe mindre problemer med det. I tillegg har man dem som får hodepine/migrene av å se 3D-film i et par timer.

 

For all del. 3D kan nok være en ganske kul effekt når det kommer til film. Men all den tid 3D-teknologien krever ekstrautstyr (3D-briller), ikke er innarbeidet som en felles standard, og gir folk migrene ved lang tids bruk tror jeg ikke det kommer til å bli den helt store trenden. Men kan godt hende jeg ar feil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...