Gå til innhold

Overlevde fordi de var nordlendinger!


Andre1980

Anbefalte innlegg

Nå tviler jeg på at professoren utelukker at søringer kunne "prestert" like godt i samme situasjon. Finnes nok noen få handlekraftige sjeler blant oss også.

 

Se på det slik: Ta 1000 nordlendinger og 1000 sørlendinger og la dem oppleve scenarioet så ville jeg ikke blitt overasket om flere nordlendinger hadde kommet ut av det med livet i behold.

 

Man behøver ihvertfall ikke å anstrenge seg for å overbevise meg om at de fleste søringer er passive tullinger som vil oppleve mental "freeze" i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt under, bortsett fra det som er fakta, er basert på teorier (ikke-vitenskapelige).

 

Tror nordlendinger er generelt sett mer "hardføre" enn sørlendinger generelt (nord/sør for trøndelag sånn omtrent), pga ting som klima, kaldere vær etc. Tror det er flere mennesker der som har håndverksyrker, de er generelt sett sterkere fysisk, og jeg tror også at samfunnet på visse nivåer er mindre utviklet enn i sør(i byene), f.eks. med tanke på aksept av homofili.

 

Har inntrykk av at i de største byene er det større mangfold blant kulturer og legninger, noe som er naturlig pga et større folketall. Dette fører til større aksept. Oslo f.eks. består av over en halv million mennesker, hvor rundt 25% er innvandrere. Jeg tror dette er den byen med størst aksept for homofile, det er også gjort undersøkelser (kan ikke legge dem frem) som viser at Oslo er den byen med størst aksept for innvandrere. (lurer på om innvandrerne selv er blitt spurt da..)

 

OM det er slik at det er mindre aksept for homofili i nord kan det bygge opp en påstand om at folk er mer "macho" i nord og mer hardføre enn i sør. Tror ungdommer generelt er "hardere" i nord, lite aksept mot å vise følelser blant gutter f.eks.

 

Dette med homofili er selvsagt bare en liten del av en større teori som skal gi ballast til påstanden om at nordlendinger generelt er bedre istand til å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Professor i krisepsykiatri, Lars Weisæth har forsket på Kato-Air ulykken, der en asylsøker gikk amok med øks i 2004.

 

Han har kommet fram til at årsaken til at alle overlevde var at det var nordleninger ombord!!!

Han mener at handlekraften kommer fra en nordnorsk kultur om å klare seg selv, og i det sier at vi andre bare ville sittet stille og latt oss bli drept!

 

Makan til bullshit skal en lete lenge etter!

 

Og dette er nå hovedsaken på www.nrk.no! Lenke til NRK-Artikkel

 

Hvis dette er hva konklusjon professoren har kommet fram til, tror jeg ikke han trenger å komme fram til noe som helst mer. Jeg har ihvertfall ikke noe tiltro til noe denne fyren kommer med for framtiden.

 

Er nordlendinger supermennesker? Kjør debatt!!!

Som noen har nevnt, kan det ha noe med at samfunn i nord er mindre, og det kan ha noe å si.

 

Det som kunne vært greit var om du hadde saklige motargumenter i innlegget ditt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...