Gå til innhold

Displayport til DVI/HDMI overgang på HD5xxx


bIsk0p

Anbefalte innlegg

Joda, jeg vet vi har Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0) som trolig har svart på dette en del ganger, jeg har sett svaret også. Men jeg er ikke helt fornøyd med svaret.

 

Etter det jeg har sett, er det kun Sapphire sin overgang som virker. Men jeg forstår ikke hvorfor det finnes så utrolig mange andre som ikke virker på markedet da. Er det skjermkortene eller overgangene som er problemet? Grunnen til at Sapphire virker er strømmen den får fra USB-porten. Leverer ikke HD5xxx kortene nok strøm i displayporten til å tåle overgangen eller er alle disse overgangene bortkasta penger?

 

Jeg holder på å sette opp et oppsett med 3 skjermer (2 + TV) og vil helst ikke trenge å bytte om mellom ene skjermen og TV'en hver gang jeg setter meg i sofaen. Jeg synes også det er merkelig at den ekstra USB kabelen skal gjøre at prisen går opp med 300-400,- og at det kun er Sapphire som leverer dette..

 

Noen som har svaret jeg søker? :love:

 

 

På forhånd takk!

- bIsk0p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Porten får strøm jo, men ikke overføringen. Så derfor så trenger man en "aktiv" konverter fra DP-DVI og ikke en standard (som f.eks apple lager)konverter. Jeg er ikke 100% sikker, men tipper at grunnen til at den aktive trenger strøm for å overføre signalene fra DP porten til DVI porten, men det er bare wild guess.

 

Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor det finnes så utrolig mange DP -> DVI/HDMI overganger som IKKE er aktive vis alle DP porter har for lav spenning.. Dvs er det kun en feil i HD5xxx-kortenes DP-port, eller er det alle overgangene som er feil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må henge meg på her. Syntes det er utrolig klønete av ATI og i det hele tatt løse EF på denne måten.

 

Når de først velger å gå over til DP kunne det i det minste gi det ordentlig støtte.

 

Funker ikke en passiv overgang selv om man ikke skal ha EF? Bare 3 skjermer? Eller må man ha aktiv uansett?

Lenke til kommentar
QUOTE(Habitats @ 17/02-2010 : 15:16)

Funker ikke en passiv overgang selv om man ikke skal ha EF? Bare 3 skjermer? Eller må man ha aktiv uansett?

Bare aktiv som funker.

 

http://store.apple.com/no/product/MB571Z/A?mco=MTM5NzEyOTc den skal fungere. Bekrefter det litt senere idag da jeg får henta skjermkortet.

 

Den adapteren fungerer ivertfall for meg.

Og til opening post, En displayport-VGA adapter kan fungere for deg, noen ganger fungerer det, andre ganger ikke.

 

Grunnen til at alle convertere ikke fungerer er at passive ikke får konvertert signalet fra DP-DVI/HDMI signal, det finnes noen som gjør dette uten ekstra strøm, men det er altså grunnen til at man trenger ekstra strøm til adapteren.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at noen adaptere gjør jobben sin, mens andre ikke. Jeg lurer mest på hvor feilen ligger. Er det ATi eller de som lager adapterene som er problemet.

 

IBM leverer jo med DP -> DVI overganger på noen av laptopene deres, denne er utrolig simpel, men virker.. Hva er annerledes i ATi sine kort?

 

Over tip Apple adapteren, har dere gjort noe BIOS update for å få den til å virke? Jeg mener å huske at det var noe krøll med den adapteren i en av de første testene av EF jeg leste..

Lenke til kommentar

Bare jeg som har en vanlig displayport i mitt HD5850?? :( Har fått apple adapteren nå, men forstår ikke hvordan jeg får mini-display kontakten til å passe i display porten.. :S

Er kunn 5970 kortet (så vidt jeg vet) som har mini displayport på kortet. Du må sannsynligvis skaffe en displayport > minidisplayport for at det skal fungere.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...