Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Endret personlighet i fylla...


Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_TS_*
P.S Jeg fikk 4-5 shotter av en fyr. (jeg kunne jo sagt nei, men ja når jeg er full ser jeg ikke hvor grensen går.)

Du måååå ikke drikke bare fordi det er gratis da. Herregud.

 

Som flere har vært inne på her; blir du dust i fylla så drikker du bare rett og slett mindre. Nøy deg med 2-3 øl eller rusbrus og styr unna sprit.

 

Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som liker folk som blir idioter i fylla og er veldig klar over det selv (men ikke gidder å gjøre noe med det).

 

 

ehhh okei.. men det var jo mange her inne da.

 

Jeg trenger ikke drikke selv om det er gratis nei, men som sagt så vill jeg jo drikke mer når jeg er skikkelig full.

Lenke til kommentar

Lær å begrens deg. Finn ut hva du kan drikke, og hva du ikke kan drikke.

 

Selv holder jeg meg for det meste unna hvit sprit. Jeg blir bygdedyret fra helvete. Frekk. Sarkastisk. Ond. Voldelig. Sier til meg selv: "Aldri igjen", menneh. Det er ikke alltid at man klarer å kontrollere seg.

 

Senest i natt så slet jeg med å sove pga. smerter både her og der. Gjett hvem som føler seg jævlig smart nå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Jeg tror desverre noen av dem tar det litt til seg. I alle fall hun dama jeg slo (A), og kjæresten hennes (som støtter henne). De er ofte med mine venner, så dette kommer til å bli kjempe flaut for meg. Tror sikkert jeg er den voldelige jenta :O

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Ingen hadde reagert på dette om du var 14 år, men det er litt verre når du er i 20-årene, da forventes gjerne litt mer. Har du kanskje nettopp begynt å drikke, eller er du kjent med drikking?

 

 

Jeg begynte i alder 16 år å drikke, så er ikke en av de første gangene nei.

 

Tror ikke det har noe med hvor mange ganger en har drokket. Personligheten i fylla er vell alltid den samme?

Lenke til kommentar

Det med personlighet i fylla tror jeg har mye med dagsformen å gjøre, og ikke minst den mentale tilstanden den dagen. Om du er happy og har en god følelse, så blir en gjerne overdrevent glad og sprudlende i fylla, mens folk med mye problemer og negative følelser ofte blir nettopp deppa og nedfor i fylla.

Selv blir jeg stort sett bare happy i fylla, men tror det kan ha noe med den underliggende mentale innstillingen min å gjøre. Jeg er aldri sur eller full av dårlige følelser når jeg drar ut!

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å begrense meg når jeg drikker så fant ut at eneste løsninga var øl :) 1. Da spyr man ikke 2. da stomper man før man må på pumping

Vær forsiktig med billig øl og særlig juleøl når man skal unngå å spy. Holdt på å spy av billig juleøl, Unngikk det såvidt med at jeg kastet de to siste og kjøpe meg øl i baren når jeg for ut.

 

Det med personlighet i fylla tror jeg har mye med dagsformen å gjøre, og ikke minst den mentale tilstanden den dagen. Om du er happy og har en god følelse, så blir en gjerne overdrevent glad og sprudlende i fylla, mens folk med mye problemer og negative følelser ofte blir nettopp deppa og nedfor i fylla.

Selv blir jeg stort sett bare happy i fylla, men tror det kan ha noe med den underliggende mentale innstillingen min å gjøre. Jeg er aldri sur eller full av dårlige følelser når jeg drar ut!

 

Happy ja, kjenner meg igjen der for å si det sånn....

 

Ikke drikk deg forderva hvis du er sur ikke glad osv fordi du bare forsterker følelsene dine da. Og husk, det er alltid noen som er større og sterkere enn deg ute så lær deg å unngå slåsskamper hvis mulig. Bland ut all sprit til under 20%, lettere å kontrollere drikkinga + at magen ikke får seg en real knekk. Vann er den hemmelige koden for å ikke bli altfor dårlig og unngå fyllesjuka. Drikk mye vann, gjerne 5-6L i løpet av kvelden og noe lignende før du legger deg også.

Lenke til kommentar
for min egen del har jeg bare 1 regel:

 

STYR UNNA VODKA!!

 

det er vanskelig å kontrollere.

jeg blir rar og ufin av vodka, jo mer jo værrer blir det:(

Jeg har store problemer med å begrense meg når jeg drikker så fant ut at eneste løsninga var øl :) 1. Da spyr man ikke 2. da stomper man før man må på pumping

 

Det er da ingen sammenheng i dette. Eneste kjente forskjellen, iallefall som er meg kjent, av å drikke forskjellig typer alkohol er hva slags bakrus man får.

 

Grunnen til at du blir ufin og rar av å drikke for mye vodka er akkurat den samme som at du kan bli rar og ufin av å drikke for mye øl, eller whisky. Det virker kanskje annerledes fordi vodka er 10 ganger mer potent enn feks øl og rusbrus.

 

Det går fint ann å spy av øl. Det går også ann å bli pumpet hvis man drikker for mye øl. Det er derimot lettere å kontrollere inntaket når man drikker øl, fordi det er lav alkohol prosent sammenlignet med sprit. Da får kroppen mer tid til å fordøye alkoholen, slik at du får en bedre "feeling" om hva slags form du er i, og hvor mye mer det er lurt å drikke.

 

Det som har noe å si er hvor mye alkohol du faktisk drikker før kroppen din reagerer. Snakk om mengde, og ikke %. Om det er vodka eller øl du drikker er likegyldig.

 

Så:

Jeg fikk 4-5 shotter av en fyr. (jeg kunne jo sagt nei, men ja når jeg er full ser jeg ikke hvor grensen går.)

Shots er som regel ganske sterkt. 5 shots er MYE. De som sier noe annet er kule og tøffer seg på interwebz.

Endret av Vargan
Lenke til kommentar

 

for min egen del har jeg bare 1 regel:

 

STYR UNNA VODKA!!

 

det er vanskelig å kontrollere.

jeg blir rar og ufin av vodka, jo mer jo værrer blir det:(

Jeg har store problemer med å begrense meg når jeg drikker så fant ut at eneste løsninga var øl :) 1. Da spyr man ikke 2. da stomper man før man må på pumping

 

Det er da ingen sammenheng i dette. Eneste kjente forskjellen, iallefall som er meg kjent, av å drikke forskjellig typer alkohol er hva slags bakrus man får.

 

Grunnen til at du blir ufin og rar av å drikke for mye vodka er akkurat den samme som at du kan bli rar og ufin av å drikke for mye øl, eller whisky. Det virker kanskje annerledes fordi vodka er 10 ganger mer potent enn feks øl og rusbrus.

 

Det går fint ann å spy av øl. Det går også ann å bli pumpet hvis man drikker for mye øl. Det er derimot lettere å kontrollere inntaket når man drikker øl, fordi det er lav alkohol prosent sammenlignet med sprit. Da får kroppen mer tid til å fordøye alkoholen, slik at du får en bedre "feeling" om hva slags form du er i, og hvor mye mer det er lurt å drikke.

 

Det som har noe å si er hvor mye alkohol du faktisk drikker før kroppen din reagerer. Snakk om mengde, og ikke %. Om det er vodka eller øl du drikker er likegyldig.

 

Så:

Jeg fikk 4-5 shotter av en fyr. (jeg kunne jo sagt nei, men ja når jeg er full ser jeg ikke hvor grensen går.)

Shots er som regel ganske sterkt. 5 shots er MYE. De som sier noe annet er kule og tøffer seg på interwebz.

 

Det med øl vs sprit går mykje på personleg preferanse, personleg har eg betre erfaringer med sprit, men prøver å unngå det fordi det er verre for levra.

Mange som spyr av øl fordi dei ikkje er vandt med å drikke det og/eller ikkje likar det i det heile tatt, nok av folk som drikk øl fordi "det er det alle andre gjer".

Ein shot er 40ml, så 5 shots vodka er 200ml, vil ansjå det som ein grei start på ein kveld for ein mann, for ei jente kan det nok fort bli ei stygg avslutning :p Generelt har vel menn ei grense ein plass mellom 400ml og oppimot 1L for dei ferraste.

 

100 shots øl på 100 minutt i kveld her på University of York ;)

Lenke til kommentar
Ingen hadde reagert på dette om du var 14 år, men det er litt verre når du er i 20-årene, da forventes gjerne litt mer. Har du kanskje nettopp begynt å drikke, eller er du kjent med drikking?

 

 

Jeg begynte i alder 16 år å drikke, så er ikke en av de første gangene nei.

 

Tror ikke det har noe med hvor mange ganger en har drokket. Personligheten i fylla er vell alltid den samme?

 

Drikk mindre/ikke i det hele tatt og gi en ta en prat med de du har fornærmet. En unnskyldning kan gjøre underverker.

Noen driter seg selvfølgelig mer ut enn andre og noen har mer fylleangst enn andre, men jeg tipper du havner på den førstnevnte (sorry :) ).

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Vil bare nevne at jeg tror ingen faktisk forandrer sin personlighet i beruset tilstand. Det er bare sider av deres personlighet som kommer frem når de er beruset, rett og slett fordi de mister hemninger.

 

F.eks. om en jente vanligvis opptrer som en helt normal jente og hun er ikke "løs" på noen måte, og så drikker hun og så kaster hun seg på alle guttene hun ser. Det er jo ikke slik at hun har forandret personlighet, det høres jo helt absurd ut. Hun er bare kåt, som hun hele tiden har vært, men hun har klart å kontrollere det i edru tilstand. (eventuelt fortrengt det og lenket seg selv, som noen ville sagt). I fylla kommer de ekte meningene frem. Hvem har vel ikke opplevd en 100% oppriktig og ærlig samtale med noen i fylla de ellers aldri ville snakket med?

 

Dette er jo egentlig selvsagt, men vil bare få frem at jeg ikke tror det er noen som endrer sin personlighet i fylla.

Lenke til kommentar

Det flotte med å drikke øl, er at jeg blir mett, i mangel av bedre ord, lenge før jeg blir skikkelig full. På den måten begrenser det seg av seg selv. Jeg har aldri klart å bli full på øl alene, det må noe sterkere til. Derfor holder jeg meg som regel kun til øl når jeg er ute, og det går alltid bra.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Thomas21_*

Leste noen av postene som er skrevet, men ikke alle... Hva drikker du da du er på fest?

 

Jeg drakk som regel alltid sprit da jeg drakk før, da ble jeg veldig full, høylytt og voldsomt aggresiv! Endte veldig ofte i slosskamp, i glattcella osv iløpet av helgen! Men så begynte jeg heller å drikke øl, det er mye lettere og kontrollere inntaket ditt, og kontrollere deg selv. Jeg har aldri vært oppi noen problemer de 3 siste årene (da jeg begynte med øl) Så hva med å bytte drikke? Få ei som kanskje ikke blir så drita til å si ifra til deg når det er nok ?

 

Mange sier "slutte å drikke" men alle som drikker, vet at det er veldig gøy å drikke, og man vil jo være med vennenne sine i helgene! så det er ikke det beste tipset syns jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...