Gå til innhold

pirattaxi. mistet tlf


caraghi

Anbefalte innlegg

God dagen. i helgen tok meg og en venn pirattaxi hjem fra byen, i bilen mistet jeg min 1 ukes nye tlf:/ og jeg hørte med bensinstasjonen om jeg kunne få skiltnummeret så jeg kan få tak i sjåføren. men de sa jeg ikke kunne få det pga det gikk under personvernloven, og han sa jeg måtte ringe politiet, de kunne få det hvis de ringte ned. men kan da jeg eller sjåføren bli straffet for dette? er jo ikke lov til og kjøre pirattaxi. og kan jeg si at jeg ikke viste det var en pirattaxi? vil gjerne ha tlf tilbake:(

 

håper på positive svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bensinstasjonen har nok ikke lov til å gi ut skiltnummeret til deg nei, så her har de nok gjort det de kan, dvs ingenting.

 

Det er så vidt meg bekjent ikke forbudt å sitte på i en pirat taxi, men det er ikke lov å kjøre pirat taxi. Så om saken skulle bli kjent for politiet så tviler eg på at det ville fått konsekvenser for deg. Merk at eg vet ikke, men tviler. Om sjåføren blir funnet kan han fort risikere å miste lappen, få bilen avskiltet og få ei bot mellom 5-10k.

 

Men, så er spørsmålet, hva skal du kontakte politiet for? Spørre om de kan ringe til bensinstasjonen så du kan få et bilnummer fra et overvåkingskamera? Dette kommer de nok ikke til å gjøre uten en anmeldelse. Men hva skal du anmelde? At du selv klarte å glemme igjen telefonen i bilen?

 

Nei. Dette er en del av risikoen med å ta pirat taxi og dette får du nok ta på egen kappe.

 

At du ikke visste at det var pirat taxi er forøvrig den dårligste unnskyldningen eg har hørt. Ever.

Lenke til kommentar

hehe, når du er så dum og tar pirattaxi fortjener du det. Har null respekt for folk som tar pirat taxi og havner i problemer. Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

tror neppe idioten som kjører pirat taxi vil snakke med politiet, i og med at bilen blir avskiltet hvis han blir tatt i å kjøre pirat taxi.

Lenke til kommentar
hehe, når du er så dum og tar pirattaxi fortjener du det. Har null respekt for folk som tar pirat taxi og havner i problemer. Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

tror neppe idioten som kjører pirat taxi vil snakke med politiet, i og med at bilen blir avskiltet hvis han blir tatt i å kjøre pirat taxi.

 

Lol, hva i alle dager er det du har så mye i mot pirattaxi?

Lenke til kommentar
hehe, når du er så dum og tar pirattaxi fortjener du det. Har null respekt for folk som tar pirat taxi og havner i problemer. Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

tror neppe idioten som kjører pirat taxi vil snakke med politiet, i og med at bilen blir avskiltet hvis han blir tatt i å kjøre pirat taxi.

 

Lol, hva i alle dager er det du har så mye i mot pirattaxi?

 

 

1. De jobber svart og betaler ikke skatt. Liker ikke folk som ikke bidrar til fellesskapet på lik linje med alle andre.

 

2. De tar av min inntekt og opererer på andre vilkår enn meg. Ja, jeg har kjørt taxi.....

 

3. Det forekommer så mye rart i disse bilene, uten at man kan kontrollere det...

Lenke til kommentar
hehe, når du er så dum og tar pirattaxi fortjener du det. Har null respekt for folk som tar pirat taxi og havner i problemer. Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

tror neppe idioten som kjører pirat taxi vil snakke med politiet, i og med at bilen blir avskiltet hvis han blir tatt i å kjøre pirat taxi.

 

Lol, hva i alle dager er det du har så mye i mot pirattaxi?

 

 

1. De jobber svart og betaler ikke skatt. Liker ikke folk som ikke bidrar til fellesskapet på lik linje med alle andre.

 

2. De tar av min inntekt og opererer på andre vilkår enn meg. Ja, jeg har kjørt taxi.....

 

3. Det forekommer så mye rart i disse bilene, uten at man kan kontrollere det...

 

Jeg støtter deg fullt ut her, men hva med venner som kjører for en liten slant, (mer enn bare bensinutgifter, men vesentlig mindre enn vanlig taxi) kaller du dette pirat, og/eller hva syns du om dette?

 

Jeg benytter meg av denne muligheten hvis jeg først er ute og er "ikke-kjørbar" og syns det er greit, men jeg har da heller ikke vært taxi-sjåfør..

 

Tenker mest av alt på ventetiden, uten at det har noe å si i forhold til mitt bidrag til fellesskapet :)

Lenke til kommentar
Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

I ein idiell situasjon kanskje, men det er fortsatt du som passasjer som må passe på at du ikkje legger igjen noke i bilen.

Kvittering får du vel berre om du ber spesifikt om å få kvittering, dei aller fleste betaler berre kontant og får ikkje kvittering. Sjølv når du tar vanlig taxi så bruker ikkje sjåføren å leite gjennom bilen etter kvar kunde i tilfelle noke er gjenngløymt, det er egentlig like sannsynlig at det kanskje er den neste kunden som finn mobiltelefonen og eventuellt stjel denne. Om sjåføren finn telefonen ved gjennomgang av bilen etter endt skift så er det noke anna, men det er fortsatt opp til ærligheita til sjåfør og passasjerar i bilen. Det er nok ein noke større sjangse for at sertifiserte drosjesjåførar er ærlige en pirattaxisjåføren men du har fortsatt ingen garanti. Du kan møte på tjuvaktige taxisjåførar som stikk av med telefonen og du kan møte på ærlige pirattaxisjåførar som leverer telefonen tilbake.

 

Uansett er det du som var full og dum som mista telefonen, det at du mista telefonen inne i ein bil gjer det berre marginalt meir sannsynleg at du får den igjen en om du hadde mista den på gata. Baksetet i ein taxi er omtrent som offentleg område der mange har tilgang på lik linje med gata eller utestedet du var på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hehe, når du er så dum og tar pirattaxi fortjener du det. Har null respekt for folk som tar pirat taxi og havner i problemer. Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

tror neppe idioten som kjører pirat taxi vil snakke med politiet, i og med at bilen blir avskiltet hvis han blir tatt i å kjøre pirat taxi.

 

Lol, hva i alle dager er det du har så mye i mot pirattaxi?

 

 

1. De jobber svart og betaler ikke skatt. Liker ikke folk som ikke bidrar til fellesskapet på lik linje med alle andre.

 

2. De tar av min inntekt og opererer på andre vilkår enn meg. Ja, jeg har kjørt taxi.....

 

3. Det forekommer så mye rart i disse bilene, uten at man kan kontrollere det...

 

Jeg støtter deg fullt ut her, men hva med venner som kjører for en liten slant, (mer enn bare bensinutgifter, men vesentlig mindre enn vanlig taxi) kaller du dette pirat, og/eller hva syns du om dette?

 

Jeg benytter meg av denne muligheten hvis jeg først er ute og er "ikke-kjørbar" og syns det er greit, men jeg har da heller ikke vært taxi-sjåfør..

 

Tenker mest av alt på ventetiden, uten at det har noe å si i forhold til mitt bidrag til fellesskapet :)

 

 

null problem at venner henter hverandre mot litt bompenger og bensin, men hvis du etter å ha hentet dine venner kjører rett ned til byen for å plukke opp noen du ikke kjenner driver du med pirattaxi. å hente folk man kjenner er da heller ikke forbudt....

Lenke til kommentar
Tar du lovlig taxi får du bare kvittering og du hadde fått igjen telefonen din uten problemer....

 

I ein idiell situasjon kanskje, men det er fortsatt du som passasjer som må passe på at du ikkje legger igjen noke i bilen.

Kvittering får du vel berre om du ber spesifikt om å få kvittering, dei aller fleste betaler berre kontant og får ikkje kvittering. Sjølv når du tar vanlig taxi så bruker ikkje sjåføren å leite gjennom bilen etter kvar kunde i tilfelle noke er gjenngløymt, det er egentlig like sannsynlig at det kanskje er den neste kunden som finn mobiltelefonen og eventuellt stjel denne. Om sjåføren finn telefonen ved gjennomgang av bilen etter endt skift så er det noke anna, men det er fortsatt opp til ærligheita til sjåfør og passasjerar i bilen. Det er nok ein noke større sjangse for at sertifiserte drosjesjåførar er ærlige en pirattaxisjåføren men du har fortsatt ingen garanti. Du kan møte på tjuvaktige taxisjåførar som stikk av med telefonen og du kan møte på ærlige pirattaxisjåførar som leverer telefonen tilbake.

 

Uansett er det du som var full og dum som mista telefonen, det at du mista telefonen inne i ein bil gjer det berre marginalt meir sannsynleg at du får den igjen en om du hadde mista den på gata. Baksetet i ein taxi er omtrent som offentleg område der mange har tilgang på lik linje med gata eller utestedet du var på.

 

 

Kvitteringkan man få uansett om man betaler kontant eller ikke. Bare å spørre om det. Nekter da sjåføren å gi deg dette er det noe muffins. På de fleste taxtametere kan man i tillegg gå tilbake og printe ut kvitteringer fra tidligere turer.

 

Riktig som du sier at andre kunder kanskje stjeler telefonen. sjelden man sjekker bilen mellom hver tur. Jeg sjekket som regel etter endt skift når jeg vasket bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...