Gå til innhold

BK: Between walls


TGB

Anbefalte innlegg

Location: Kirkeruinene i Maridalen/Oslo.

Utstyr: D3, AF-S 24-70mm f/2.8, SB-900

 

Prøvde først et mye videre utsnitt, men modellen ble liksom borte i alt rundt; så denne utgaven har et mye tettere utsnitt. Ønsker tilbakemelding spesielt på fargetonene; blir liksom ikke helt enig, svinger mellom kaldere og varmere fargetoner.

post-182759-1264873582_thumb.jpg

Edit:

Litt bakgrunnsinformasjon, det var -10 grader og svak vind. Jeg fikk frostskader på høyrehånd etter fotoshoot :ermm:

 

Exif:

ISO 200

f/7.1

1/160 sec.

32mm

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke komfortabel uttrykket til modellen, og får ikke helt tak på hvor hun ser. Blir så blindet av dette at jeg ikke er helt i stand til å komme med noe kreativ kritikk enda. Men jeg kan i alle fall konstatere at det teknisk ser bra ut. Gresstustene som stikker opp i for- og mellomgrunnen er en smule distraherende, men forsåvidt ikke nok til å bli noe problem.

 

EDIT: glemte et ord

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Maridalruinene er visst en populær location. Bandet mitt tok coverbilder der også :)

En smule vrient å komme frem med en halv meter snø. Modellens uttrykk gjenspeiles nok av temperatur og klima den dagen, modellen ser forøvrig rett på objektivet (muligens vanskeligere å se på størrelsen som ligger her, men uten resize kommer dette klart frem).

 

Edit:

skal vel litt til at man ikke ser stiv ut i den posituren? ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Er av en litt annen mening - selv om det ser noe stivt ut, så greier det seg bra syns jeg. Dog likte jeg første bedre enn andre.
Tillat meg å slakte meningen din, pus. Poseringen ser ikke bare stiv ut, det er opptil flere "feil" med modellen. Hun myser mot kameraet - enten blitz eller for sterkt lys. Hun går med HELT feil klær til å i det hele tatt kunne tenke på å posere slik. Buksen blir dradd ned og lager et "spenn" mellom beina som får det til å se ut som om hun har korte ben, og cardiganen hennes er løsstrikket slik at det ser ut som om hun har vinger. Hun minner meg om et flygeekorn.

flying-squirrel.jpg

Lenke til kommentar

Jeg liker bilde #2 best fordi de kalde fargetonene ser mer naturlig ut ift været og modellen. Hvis det er modellen/klærne som skal i fokus syns jeg du har valgt ett bra utsnitt, men om du ønsker å få frem gammelt kontra moderne f.eks bør mer av muren vises.

 

OT: syns ho ser temmelig uberørt ut til å være så tynnkledd i -10

Lenke til kommentar
Jeg vil bare legge til at det selvsagt ikke er noe vondt mot hverken deg eller modellen, TGB, etter det jeg har sett er du svært dyktig teknisk både her og ellers, og poseringen din har jeg ellers overlatt til pirkerne å klage på.

Ingen problem, har gjorde noen tilsvarende tanker under redigering. Likte idéen, men kunne uten tvil blitt gjennomført mer elegant.

 

NB! Tror ingen i denne verden noensinne vil/ønsker se meg i samme positur førvrig (ref: poseringen din).

Lenke til kommentar
Jeg liker bilde #2 best fordi de kalde fargetonene ser mer naturlig ut ift været og modellen. Hvis det er modellen/klærne som skal i fokus syns jeg du har valgt ett bra utsnitt, men om du ønsker å få frem gammelt kontra moderne f.eks bør mer av muren vises.

 

OT: syns ho ser temmelig uberørt ut til å være så tynnkledd i -10

Originalbildet har med ganske mye mer rundt, men modellen ble litt borte, så croppet en hel del. Joda, modellen stod på, kjørte enda mindre klær etterhvert - og vi holdt på i nesten 3 timer.

 

Edit:

Ble litt rart, jeg stod med x antall lag klær men endte fortsatt opp med frostskader i høyre hånd.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Oj oj..klarer ikke la være..modellen fikk mindre og mindre klær og du fikk frostskader i høyre hånd. :D

Fortjente vel den, poenget var at jeg ikke var flink nok til å bruke hansker og det blir fort veldig kaldt når man holder kamera over lengre tid.

Lenke til kommentar
Oj oj..klarer ikke la være..modellen fikk mindre og mindre klær og du fikk frostskader i høyre hånd. :D

Fortjente vel den, poenget var at jeg ikke var flink nok til å bruke hansker og det blir fort veldig kaldt når man holder kamera over lengre tid.

 

Hvor var jeg nå meldingen om dette tikket inn - jo; varmt hotellrom :p

(kunne ikke dy meg)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...