Gå til innhold

Display driver stopped responding


CptZiggy

Anbefalte innlegg

Har problemer med PCen som jeg slettes ikke aner hva kommer av. Kjører Windows 7 x64 og har følgende hardware:

 

ASUS P7P55D

Intel i5

Corsair XMS3 CL9 (et eller annet) 2x2 GB

Asus Radeon HD5850

Chieftec Super Series 650W

 

Det har seg sånn at under spill (vet ikke når det kommer til andre programmer, men det er iaffal da maskinen og skjermkortet blir utsatt for mest load) så fryser skjermen i etpar sekunder, så blir den svart og spillet slutter å funke. Får av og til opp at "ATI Display Driver has stopped responding and has succsessfully recovered." når dette skjer.

 

Har søkt litt på nettet og har funnet masse forslag, til nå har jeg prøvd:

 

-Ørten forskjellige Catalystdriver fra 9.10 til 10.1

-Drivercleanup

-Sette clockspeeden til 700 istede for 750

-Kjøre med kun én minnebrikke

 

So far har dette ført til ingen resultater i det hele tatt.

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har problemer med PCen som jeg slettes ikke aner hva kommer av. Kjører Windows 7 x64 og har følgende hardware:

 

ASUS P7P55D

Intel i5

Corsair XMS3 CL9 (et eller annet) 2x2 GB

Asus Radeon HD5850

Chieftec Super Series 650W

 

Det har seg sånn at under spill (vet ikke når det kommer til andre programmer, men det er iaffal da maskinen og skjermkortet blir utsatt for mest load) så fryser skjermen i etpar sekunder, så blir den svart og spillet slutter å funke. Får av og til opp at "ATI Display Driver has stopped responding and has succsessfully recovered." når dette skjer.

 

Har søkt litt på nettet og har funnet masse forslag, til nå har jeg prøvd:

 

-Ørten forskjellige Catalystdriver fra 9.10 til 10.1

-Drivercleanup

-Sette clockspeeden til 700 istede for 750

-Kjøre med kun én minnebrikke

 

So far har dette ført til ingen resultater i det hele tatt.

 

Noen som har peiling?

 

Har samma problemet selv på et 4870, men kun når jeg kjører CS 1.6, ikke på Crysis eller COD MW2... Skjønner it'no av det :D

 

Håper noen kan hjelpe oss begge :)

Lenke til kommentar

Var det noe forskjell på 9.12 og 10.1?

Brukte du driver sweeper når du avinstallerte driveren? Av og til kan det hjelpe litt. du avinstallerer driveren i windows, starter opp i safe mode og tar en driver sweeper og så legger in driveren igjen.

 

det er mange som har masse problemer med de siste ATI driverene, jeg er veldig heldig med mine 5870 i crossfire.. ingen store problemer der..

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Det kan være mange forskjellige ting, men en mulighet er kanskje at kortet går varmt?

Ingen temperaturer i maskinen, heller ikke på GPUen sier at noe er galt.

 

 

Var det noe forskjell på 9.12 og 10.1?

Brukte du driver sweeper når du avinstallerte driveren? Av og til kan det hjelpe litt. du avinstallerer driveren i windows, starter opp i safe mode og tar en driver sweeper og så legger in driveren igjen.

 

det er mange som har masse problemer med de siste ATI driverene, jeg er veldig heldig med mine 5870 i crossfire.. ingen store problemer der..

 

lykke til.

Ingen forskjell som jeg kan huske.. Bør jeg prøve noen enda eldre, 9.x?

 

Ja brukte driversweeper når jeg avinnstallerte driverene. Har hatt dette problemet selvom jeg har formatert en rekke ganger.

Lenke til kommentar

Mange som har slitt med dette problemet opp igjennom åra, dog har vel aldri vært en metode som har fikset dette 100%. Jeg selv har et lignende problem etter jeg fikk 5870, dog det skjer bare når jeg ser på video ved bruk av DXVA (MPC HC), så jeg har bare foreløpig slått av den funksjonen, slik at CPUen tar seg av jobben istede. Dog dette hjelper jo ikke deg.

 

Det viktigste er å passe på at alt er up to date, drivere til div, ting, bios osv.. samt å sette det meste tilbake til default om du har overklokka maskina eller noe. Så ville jeg fjernet alt som har med ATI å gjøre, og laste ned bare driveren, ikke kontroll panelet (CCC altså), og sjekket om dette gjør noe forskjell. Er noen som har rapport at det funker, men jeg selv kan ikke si noe om det.

 

Ellers kan dette være masse rart, men en grunn kan være at dette oppstår på grunn av konflikter mellom maskinvare, folk har prøvd å feil søke dette i hytt og pine, men aldri vært en ordentlig fix som sagt. Så om du har muligheten så kunne du prøvd kortet i en annen maskin for å se om problemet fortsetter.

 

Kan også være en programvare konflikt, så jeg vet ikke om du satt i skjermkortet etter at windows 7 var installert, eller om skjermkortet kom etterpå? Isåfall kunne det vært en ide å prøve en formatering, dog det får være siste utvei, og installere bare spillet du har hatt problemet med og sjekke med en gang om problemet oppstår, hvis ikke så var det vel sikkert et eller annet program du hadde inne, som kanskje forårsaket problemet.

 

Som sagt, garantere ikke at noe av dette fungere, og formatering er kanskje noe man ikke ønsker akkurat, men kan være nødvendig, men det får være opp til deg.

 

Noen linker som kan være av interesse/hjelp:

http://www.repairyourpcnow.com/resources/a...-responding.php

http://www.sevenforums.com/graphic-cards/3...responding.html

http://www.microsoft.com/whdc/device/displ...dm_timeout.mspx (Kanskje dette er svaret? Dog vet ikke om dette funker for Win7)

http://www.sevenforums.com/graphic-cards/1...ecovered-4.html

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Takk for godt svar. Har passet på at alt er up to date, har prøvd forkjellige eldre drivere også til ingen nytte. Skal nå prøve å innstalere alt av drivere en gang igjen, og uten CCC. Mener jeg har prøvd dette før uten hell, men til ingen nytte.

 

Har også prøvd å formatert, kun innstalert drivere og spillet. Har endt med samme effekt. Dette skjer i de spillene jeg har prøvd (som er COD og BF BC2)

 

Skal lese over noen av lenkene du postet, har vært inne på noen av demme selv etter talløse timer på nettet, men skal lese over dem på nytt.

Lenke til kommentar

Gikk inn i bios og så litt.. Tok først og satt Ai Overclocktuner på DOCP sånn at jeg kunne sette DRAM Frequence til 1600mhz. Regner med dette er riktig pga jeg har 1600mhz ddr3 ram?

 

Så la jeg også merke til at CPU ratio setting sto på 17, til tross for alt jeg aldri har rørt den? Dette betyr vel at den var litt overklokket? Vet ikke hva standard er, men satt den på auto? Hva bør jeg sette den på? Har bare standardvifte på CPUen, men Antec 300 kabinettet er jo rimelig ok ventilert.

Lenke til kommentar

Jeg har et Radon 4870 som fungerte dønn stabilt på en eldre driver som fulgte med på cd da jeg kjøpte kortet, men da jeg oppdaterte til 10.0 begynnte helvette.

 

Masse surr og tull og feilmeldinger, avinstallert og installert på nytt, både nye og eldre drivere, får ikke opp oppløsningen uten å få lilla skjerm, feilmeldinger på catalyst control center, bare tull allt sammen.

 

Skulle tro det var softwarefeil, men kan det være hardwarefeil? er så lei av å restarte, gå i sikkerhetsmodus, drivere av og på, frustrerende :S

 

Kjører Vista 64bit!

Lenke til kommentar

Etter mye klabb og ball og mange totalt slettinger av ATI driver og reinstallasjon av nye drivere så var det MANGE versjoner av driveren jeg fikk problemer med.

 

Til slutt fungerte det stabilt på driver 9.6 så da beholdt jeg den og fornøyd med det, men mister mye tiltry til ATI med så mye software tull mht driveroppdatering :-/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...