Gå til innhold

Trenger hjelp AKG, Sennheiser eller Beyerdynamic?


SaReX

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nye hodetelefoner, som kan brukes både til studiobruk og fritid.

Det er 4 stykker som virker gode.

 

1. Beyerdynamics dt770 (Ja, Jeg likte bassen :D )

2. AKG HD 272

3. Sennheiser HD-25

4. Shure SRH440

 

Jeg har prøvd DT700 og ble veldig positivt overrasket. Designet var litt kjedelig i forhold til AKG.

Så er det Sennheiser HD-25 som får storsett skryt overalt.

 

Noen erfaringer eller anbefalinger?

 

takk.

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grado er mye bedre enn de fleste. Har både sr60 og sr80i fra Grado, og har hatt Sennheiser HD 595. Kan bare si at Grado sr60 er 10 ganger bedre!

 

Beyerdynamic er sinnsykt bra det også. Hvis du skal ha dem, så burde du gå for DT 770.

 

AKG er bra også. Men du får lite for pengene. Og du nevnte ikke prisklasse :)

Endret av snake1mi
Lenke til kommentar
Grado er mye bedre enn de fleste. Har både sr60 og sr80i fra Grado, og har hatt Sennheiser HD 595. Kan bare si at Grado sr60 er 10 ganger bedre!

 

Beyerdynamic er sinnsykt bra det også. Hvis du skal ha dem, så burde du gå for DT 770.

 

AKG er bra også. Men du får lite for pengene. Og du nevnte ikke prisklasse :)

 

Hvorfor får du lite for pengene med AKG? prisklasse 1000-1500+-. Grado, vil helst ikke ha noe som ligger på øret.

Lenke til kommentar
Hvorfor får du lite for pengene med AKG? prisklasse 1000-1500+-. Grado, vil helst ikke ha noe som ligger på øret.

 

 

Nei, jeg mener skal du ha en AKG som er bra, som kan sammenlignes med Grado og Beyerdynamic, så blir det en k701 eller en K272HD. Disse er bra, men dyre.

Forstod ikke helt hva du mener med "ligge på øret".

Du kan jo kjøpe doughnut ear pads til sr60 og sr80, hvis det var det du mente.

Grado anbefales! Har testet mange headphones, og fortsatt er sr60 min favoritt!

Lenke til kommentar

er det noe som er overpriset så er det vertfall grado ! Å si helt konkret at grado er best er i tåpeligeste laget. Grado Sounden er noe for seg selv som en vanligivis enten elsker eller hater grunnet at disse klokkene fargen musikken en god del! så dette er anbefalt å høre først! Grado har en ganske varm og laidback lydbilde , som ikke har fult så mye fokus på små detaljer i musikken , soundstagen på de SR serien til grado er vel heller ikke noe skryte av. HD595 og K701 er så anerledes i forhold til grado at de knapt kan samenlignest. K701 er veldig detljrik og nøytral med en enorm soundstage , men blir for mange kjedlig i lengden , og du skal ha en ganske god forsterker for å få ut potensiale i dem. HD25-1 II er ganske gode på portabelt bruk og er utrolig solide , bøylene kan byttest ut veldig enkelt om det blir skade på dem , samme gjelder ledningen. synst selv de lider av et litt lukket lydbilde som i mine ører ikke matcher helt bra. DT770 er jo ganske kjent her på forumet , disse er som å ha en mini subb på hodet , og personlig liker jeg dem ikke i d hele tatt til musikk , men kan være ganske artige til film. dette er jo selføgelig en smaksak, noen liker mye bass , andre ikke fult så mye :p . AKG HD 272 har jeg ikke mye erfaring med , men etter hva jeg er lest så er disse som K701ene ganske nøytrale og passer ypperlig til studio bruk men kan fort bli litt kjedlige å høre musikk med.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
er det noe som er overpriset så er det vertfall grado ! Å si helt konkret at grado er best er i tåpeligeste laget(...)

 

 

SR60 er min favoritt, det betyr ikke nødvendigvis at den er best, for det er den ikke. Jeg fikk min første sr60 som gave. På den tiden kostet den rundt 1200 på Stereofil. Men så kjøpte jeg en ekstra SR60 for bare 600kr på ebay. For den prisen får du ikke noe i nærheten engang! Likevel tør jeg å sammenligne den med dyrere headsets.

Dessuten er Grado sr serien priset for å være detaljerik. Men det er selvfølgelig -smak og behag.

Endret av snake1mi
Lenke til kommentar

Har eid SR80 , hørt wooden SR225 og eier nå SR325i så ikke missforstå meg her er personlig og en fan av grado , men mener at de ikke er feilfrie. eier og et par ultrasone edition 9 og sennheiser HD650 begge fult balanserte og det er vel disse 2 jeg kan samenligne direkte med gradoene , og synst selv at gradoen ligger noe bak begge disse 2 på å få frem smådetaljer , men ingen av disse headphonesene er noe særlig analytiske som K701 og generelt de dyre AKG modellene er. men poenget mitt er uansett at det vil være galskap å bruke grado til studiobruk da disse farger musikken ganske mye pga sitt spesielle lydbilde , til dette har jeg mye mer troen på akgene trådstarteren nevner , men samtidig kan han fort gå lei disse siden de skal ha et så nøytralt lydbilde.

 

andre ting som en kan nevne om grado er at vist du har litt utstikkende ører kan de fort bli litt kjøttdeig om en har gradoene på i flere timer om en skal tro folk på head-fi , personlig har jeg ikke noe problem med dette og synst faktisk grado er ganske komfortable.

 

Grado er og blir elsk eller hat og slikt har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Har eid SR80 , hørt wooden SR225 og eier nå SR325i så ikke missforstå meg her er personlig og en fan av grado , men mener at de ikke er feilfrie. eier og et par ultrasone edition 9 og sennheiser HD650 begge fult balanserte og det er vel disse 2 jeg kan samenligne direkte med gradoene , og synst selv at gradoen ligger noe bak begge disse 2 på å få frem smådetaljer , men ingen av disse headphonesene er noe særlig analytiske som K701 og generelt de dyre AKG modellene er. men poenget mitt er uansett at det vil være galskap å bruke grado til studiobruk da disse farger musikken ganske mye pga sitt spesielle lydbilde , til dette har jeg mye mer troen på akgene trådstarteren nevner , men samtidig kan han fort gå lei disse siden de skal ha et så nøytralt lydbilde.

 

andre ting som en kan nevne om grado er at vist du har litt utstikkende ører kan de fort bli litt kjøttdeig om en har gradoene på i flere timer om en skal tro folk på head-fi , personlig har jeg ikke noe problem med dette og synst faktisk grado er ganske komfortable.

 

Grado er og blir elsk eller hat og slikt har det alltid vært.

 

 

Nei, jeg skjønner. Trådstarter skal ha noen bra headsett til både studio og fritid, altså portabel mediaspiller. Jeg anbefaler Grado pga både pris og kvalitet. De andre Grado modellene blir litt for mye, da de ikke er beregnet til portable enheter, og er ikke særlig "portable" til å begynne med. Og både AKG og Beyerdynamic headsets er uportable og heller ikke egnet til portable enheter. Men, sr60/80 er mindre enn disse. Derfor vil jeg fortsatt si at Grado sr60/sr80 er bra til ambi bruk. Jeg bruker AKG k420 (til simpel musikk) og sr60/80 (til rik musikk) til pmp og rs1 til jobb.

On the other hand, er Grado litt åpen og andre rundt deg kan fort høre musikken din. Ledningen er for lang og kan ikke byttes. Er enig i at moser ørene og kan vøre irriterende etterhvert. For moro skyld kan jeg nevne at jeg får nytte av dem om vinteren.

 

Point is, hvis du drar til butikken og kjøper en sr60/80 eller Beyerdynamics Ddt770 vil du ikke bli skuffet, det kan jeg love deg. Personlig syns jeg AKG er dyrt, selv om de kanskje er bedre på noe enn Grado. Vet ikke om størrelsen har noe å si for trådstarter.

Men om du absolutt elsker bass, så burde du kanskje betale mer og gå for AKG.

Endret av snake1mi
Lenke til kommentar

det siste du nevner er nok noe feil , elsker du bass gå IKKE for AKGene , da går du for DT770ene. AKGene er vel de med minst bass av de nevnte her. vet jeg kan virke litt kranglende her å må beklage for det , men mener grado ikke er egnet til portabelt bruk da de lekker utrolig mye til omgivelsene som snake1mi nevner. nå vet jeg ikke hvordan det er der andre bor , men her jeg bor blir du vertfall hat objektiv delux på bussen om du har noen klokker som lekker til omgivelsene :p vet ikke hvordan ledningen er på SR60 , men om der er som på SR80 er den vertfall helt enormt kjukk og ganske lang og nesten umuli å få til å kveile ned i lommen uten at det med mest sansynligvis vil tære på kabelen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ja det er mulig. Jeg har ikke dt770 lenger, så husker ikke. Er nå Grado fan :)

Men jo sr60 er mye lik sr80, både utseende og kabel. Jeg har den nye sr80i som er litt større med ekstra tjukk ledning. Den bruker jeg aldri ute. Nå som jeg tenker meg om, er det vanskelig å få tak i annet enn i utgavene av sr serien. Så kanskje det ikke er den beste anbefalingen til pmp likevel :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...