Gå til innhold

Omtale av Rise of Nations (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult spill! Tror nok jeg må kjøpe dette...

 

Men jeg skjønnerikke helt karaktergivingen. Det er jo bare lovord, men allikevel får den ikke mer enn 5 på noen av punktene. Dette var litt rart?

 

Tja. Jeg ser hva du mener, men 5 er en veldig god karakter, da. Det å gi karakterer over 5 er ikke noe jeg gjør ofte, faktisk er det bare to ganger hittil at jeg har gitt karakteren 5.5 (jeg har aldri gitt noen seksere). Kun veldig spesielle spill fortjener så gode karakterer, slik jeg ser det. Slike spill en blir forelsket i, hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Det er selvfølgelig alltid mulig å diskutere karaktergivningen, og det er ikke ofte at jeg er absolutt skråsikker på at jeg har gitt et spill "riktige" karakterer. Jeg er en av dem som egentlig godt kunne tenkt meg omtaler uten karakterer, men det får vi nok ikke med det første :)

 

Edit: Bør kanskje nevne at vi kommer til å endre på karaktersystemet om ikke så alt for lenge, og antakelig vil karaktergivningen bli mer nøyaktig med det nye systemet.

Lenke til kommentar
why buy when we supply?  :lol:  :yes:  

har uansett spillet, ligger ute på nettet allerede.. utrolig hvordan ting spres..

hrm...

/squelch alexio [enter]

 

anyhow, dette høres unektelig ganske gøyalt ut... er jeg helt på jordet når jeg synes det høres ut som en bra breed av AoE og Civ? :)

Lenke til kommentar

joa, dette har virkelig potensiale, det må jeg si...

eneste problemet mitt er at maskina mi ikke fikser det særlig bra, men ellers ser jo dette ut til å bli en bra arvtaker til AoE, AoM og andre RTSer fra MGS...:) og ikke minst Empire Earth, synes det er rart at anmelder ikke vier større plass til en sammenlikning med EE her, det var det første som slo meg... ellers veldig bra anmeldelse! :)

Lenke til kommentar
joa, dette har virkelig potensiale, det må jeg si...

eneste problemet mitt er at maskina mi ikke fikser det særlig bra, men ellers ser jo dette ut til å bli en bra arvtaker til AoE, AoM og andre RTSer fra MGS...:) og ikke minst Empire Earth, synes det er rart at anmelder ikke vier større plass til en sammenlikning med EE her, det var det første som slo meg... ellers veldig bra anmeldelse! :)

 

Ah, Empire Earth. Hadde nesten helt glemt det. Du har rett i at en sammenlikning mellom de to spillene kunne ha vært på sin plass. Saken er at jeg aldri likte EE noe særlig, så jeg spilte det ikke så mye. La meg bare si det slik at de fleste av de tingene EE skrøt av gjøres bedre i RoN. Det eneste RoN ikke har er 3d-motoren, og det er egentlig bare like greit (2d fungerer fremdeles svært godt for denne typen spill).

Lenke til kommentar
Det eneste ikke RoN har er 3d-motoren, og det er egentlig bare like greit (2d fungerer fremdeles svært godt for denne typen spill).

Dvs, bakgrunnen og husene er 2D, resten er 3D, altså unitene og alt det der. I tillegg er det endel ganske kule DX effekter/shaders, som atombombe ekslosjoner osv. Mappet er zoombart, men ikke dreibart.

Lenke til kommentar
La meg bare si det slik at de fleste av de tingene EE skrøt av gjøres bedre i RoN. Det eneste RoN ikke har er 3d-motoren, og det er egentlig bare like greit (2d fungerer fremdeles svært godt for denne typen spill).

Mm, veldig enig med deg der... Jeg var vel heller aldri noe særlig fan av EE, likte den greia med at du kunne oppgradere hver type unit for seg, pluss at de la litt press på å utvikle seg (det VAR litt morsomt i starten å bekjempe hærer av longswordsmen med infanteri fra annen verdenskrig), men det var en god del greier der de kunne gjort bedre, ja... likte ikke den 3d-greia dems, og er glad for at MGS har dratt med den videre... (hvilket det ikke skulle være noen overhengende fare for uansett siden jeg nå kom på at MGS ikke hadde noe med Empire Earth å gjøre, ei hadde heller Ensemble noe å gjøre med RoN)

 

skal se om jeg har råd til RoN etter jeg har kjøpt TFT...:) er litt fan av MGS når det kommer til akkurat de spilla der, har tross alt AoE og exp, AoE2, AoM, har til og med prøvd det der elendige StarWars-spillet som bygger på det samme...

Lenke til kommentar
elendige star wars spill? Det spillet er ti ganger så bra som det vanlige age of empires :grumpy: , men hver sin smak.

 

Har meget lyst på dette spillet, tror dere det går bra på:

 

599 megahertz

128 mb ram

32 mb grafikk- vet ikke hva det heter

 

Alle svar mottas :woot:

 

Hmm, maskinen din oppfyller minstekravene (men du er farlig nær dem). Hvis du har sjangs til å prøve demoen vil jeg anbefale deg å gjøre det, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Har meget lyst på dette spillet, tror dere det går bra på:

599 megahertz

128 mb ram

32 mb grafikk- vet ikke hva det heter

Alle svar mottas :woot:

Jeg vil våge å si nei, ikke hvis du har tenkt til å spille spillet for hva det er verdt. Jeg vet ikke åssen grafikk-kort du har, men jeg har jaffal en 1GHz prosessor, 384 MB ram og et GeForce2 MX 400, og etter fem minutter av ethvert brett så ligger spillet på 12-15 fps, litt avhengig av hvor aktivt det er der du har bildet... Er det store kampscener dropper den gladelig nedi 9-10 fps... Som sagt, last ned trialen og prøv før du kjøper! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg spilte forresten RoN i nettverk her igår. Spillet funker utmerket på min P4 2.53GHz, R9700 PRO men på den andre maskinen, en 1.3GHz AMD Athlon maskin med Geforce2 MX var det umulig. (I slag scener). Teit at et sånn type spill skal være så ressurs intensivt.

 

Selve mappet, husene, vel alt egentlig, bortsett fra enhetene er 2D. Skjønner ikke helt hvorfor de har gjort enhetene 3D så lenge det ikke har noen funksjon siden alt annet er 2D. (Ihvertfall når det fører til at du må ha en så spekka maskin!)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...