Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Å herregud så mye tull og krangling man måtte gjennom i håp om å finne ut hvordan saken er gått. Hadde jo håp om litt resultatopplysninger med en så lang tråd, men dengang ei. Og folk snakker om at kvinnfolk er hormonelle og kranglete!!! ;)

 

TS: Håper du får en god løsning på saken og gi oss tilbakemelding!! Skal kjøpe n900 selv og takker for infoen som har minnet meg på å sørge for forsikring ved kjøpet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

? Poe poe poe. Jeg har fra første post sagt at han bør ta dette videre. Det var ikke i en sarkastisk tone i det hele tatt. Men jeg har aldri lovet at han kommer til å vinne. Det er det DU som har gjort. Jeg derimot håper at TS ikke vinner siden jeg er overbevist om at det er en brukerfeil. Men dessverre så kjenner jeg FTU såpass at jeg nok dessverre trur at det kommer til å gå veien for TS. Men du har helt rett i at jeg mener at serviceverkstedene så og si aldri tar feil, og at de helt sikkert har rett i denne avgjørelsen. Men FTU og deres tolkning av forbrukerkjøpsloven er av og til helt uforståelig.

Lenke til kommentar
Jeg derimot håper at TS ikke vinner siden jeg er overbevist om at det er en brukerfeil.

 

Da synes jeg egentlig du skulle holde deg langt borte fra denne tråden. Du bidrar kun med pessimistiske spådommer. Du er tydeligvis uenig i sterke forbruker rettigheter, og støtter de store kyniske selskapene i tykt og tynt, og ser på forbrukerne som en pest og en plage, som egentlig skulle være glade til at de fikk lov til å betale 1000-vis av kroner for elendige produkter. Og viser produktene seg ikke å holde mål, så er det selvfølgelig forbrukeren sin skyld.

 

Jeg må dessverre beklage, men du har missforstått noe vesentlig. En telefon, som er en uke gammel og særdeles fint brukt skal ikke gå i stykker. Det er en produksjons/konstruksjons-feil.

 

Jeg håper virkelig at TS vinner frem i FR, og slipper å gå den lange veien via FTU. Jeg håper samtidig at Nokia tar til fornuft, og erstatter den ødelagte telefonen. Videre håper jeg at serviceverkstedet, som startet denne fadesen, får svi så det merkes. Videre håper jeg at slike som du ikke får jobbe med serviceyrker,.

Lenke til kommentar
Da synes jeg egentlig du skulle holde deg langt borte fra denne tråden. Du bidrar kun med pessimistiske spådommer. Du er tydeligvis uenig i sterke forbruker rettigheter, og støtter de store kyniske selskapene i tykt og tynt, og ser på forbrukerne som en pest og en plage, som egentlig skulle være glade til at de fikk lov til å betale 1000-vis av kroner for elendige produkter. Og viser produktene seg ikke å holde mål, så er det selvfølgelig forbrukeren sin skyld.

 

Feil. Er det fakta at Nokia er kyniske? Er det fakta at de ser på forbrukerne, altså sine kunder som en pest og plage? Er det fakta at produktene ikke holder mål?

 

Nei, det er antagelser du har - IGJEN

 

Jeg må dessverre beklage, men du har missforstått noe vesentlig. En telefon, som er en uke gammel og særdeles fint brukt skal ikke gå i stykker. Det er en produksjons/konstruksjons-feil.

 

Dine antagelser.

 

 

Jeg håper virkelig at TS vinner frem i FR, og slipper å gå den lange veien via FTU. Jeg håper samtidig at Nokia tar til fornuft, og erstatter den ødelagte telefonen. Videre håper jeg at serviceverkstedet, som startet denne fadesen, får svi så det merkes. Videre håper jeg at slike som du ikke får jobbe med serviceyrker,.

 

Nokia hadde reparert den eller byttet den om de var ansvarlig. Noe som har blitt konkludert med av verkstedet at de ikke er - om det er riktig vet vi FORTSATT ikke, så igjen - antagelse fra deg.

 

Kjære deg, poe. Kanskje du skal holde deg borte fra tråden når ingen andre enn deg får spekulere utover fakta, mens du tilstadighet tar det friheten til å gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar
Hvorfor poste på et forum som ikke respekterer at folk har forskjellige menigner...?

Bra signatur.

 

Og det at jeg har en annen mening enn deg, er tydeligvis et problem for deg, ettersom du trekker frem min signatur, og prøver å bruke den imot meg.

Men oppriktig talt. Dere kan slutte nå. Dere er avslørt. Dere ønsker å forsvare serviceverkstedene i tykt og tynt, og det at dere begge to har, eller har hatt, tilknytning til serviceverksteder, gjør at troverdigheten er lik null.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med alle bedrifter i hele verden?

Jo, de vil tjene penger.

 

Hva er poenget med å ha forbrukerlover?

Jo, blant annet for å hindre at bedriftene som tjener penger gjør på en måte hvor det går ut over deres kunder og forbrukere.

 

Hva tjener et serviceverksted på å nekte garanti?

Ingenting, de taper faktisk penger. En garanti reperasjon får de betalt for, mens en garantinekt gir dem 0,- og mye jobb i forhold til bevisbyrden osv.

 

---

 

@poe

 

Som du kanskje ser av mine seneste poster har jeg gått bort i fra å være bombastisk nettopp fordi jeg vet like godt som deg at informasjonen vi sitter på ikke er nok til å si verken det ene eller det andre.

Det eneste jeg ytrer nå er mine meninger om saken fra det ståpunktet jeg har, som da er basert på blant annet erfaringer. Det er erfaringer jeg ikke kan ta bort.

 

Tjener jeg personlig på å forsvare et serviceverksted eller nokia? Nei, jeg jobber ikke for noen av de og ingen av de betaler min lønn, jeg gjør det for å forklare deg, og eventuelt andre som ikke forstår hvorfor ting blir som det blir.

 

Vi kan kaste så mye dritt vi bare orker på hverandre. Du bruker vår erfaring mot oss, og kaller oss uærlige og at troverdigheten er lik null. Så igjen er du like flink med dobbeltmoral som du har vært igjennom hele tråden.

 

Har du et speil? Se i det før du skriver noe.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
og det at dere begge to har, eller har hatt, tilknytning til serviceverksteder, gjør at troverdigheten er lik null.

Så på grunn at vi faktisk har peiling så stoler du ikke på oss?

 

Teknikeren i meg sier: Jeg stoler på verkstedets vurdering. Brukerfeil.

Forbrukeren i meg sier: Har vanskelig for å tru at selger klarer å snekre sammen en bra sak til framlegging til FTU. Kjør på og reklamer.

 

Dette har jeg ikke lagt sjul på i det hele tatt. Men jeg synes synd på Poe som ikke stoler på profesjonelle.

Lenke til kommentar
og det at dere begge to har, eller har hatt, tilknytning til serviceverksteder, gjør at troverdigheten er lik null.

Så på grunn at vi faktisk har peiling så stoler du ikke på oss?

 

Teknikeren i meg sier: Jeg stoler på verkstedets vurdering. Brukerfeil.

Forbrukeren i meg sier: Har vanskelig for å tru at selger klarer å snekre sammen en bra sak til framlegging til FTU. Kjør på og reklamer.

 

Dette har jeg ikke lagt sjul på i det hele tatt. Men jeg synes synd på Poe som ikke stoler på profesjonelle.

 

Jeg må si jeg synes synd i deg, som stoler blindt på de som skal tjene mest mulig penger på minst mulig tid.

Men din påstand er feil. Jeg stoler da på profesjonelle i mange sammenhenger, men ikke alltid når det kommer til de store som skal tjene masse penger.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg synes synd i deg, som stoler blindt på de som skal tjene mest mulig penger på minst mulig tid.

Jeg synes virkelig synd på deg siden du enda ikke har skjønt at verkstedet ikke tjener noen penger på dette apparatet siden de ikke kan reparere eller bytte det.

 

Men din påstand er feil.

Igjen så tillater du å komme med påstander du ikke har bakgrunn for å si.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg synes synd i deg, som stoler blindt på de som skal tjene mest mulig penger på minst mulig tid.

Jeg synes virkelig synd på deg siden du enda ikke har skjønt at verkstedet ikke tjener noen penger på dette apparatet siden de ikke kan reparere eller bytte det.

 

 

 

Jeg tipper serviceverkstedet hopper når Nokia sier hopp, og er livredde for å miste dem som kunde. Så jeg kan stekke meg til å være enig med at serviceverkstedet ikke er den største skurken her, men Nokia har vel gitt ordre om å ikke reparere ødelagte usb-kontakter. Men nå som det viser seg at det faktisk er en konstruksjonsfeil/produksjonsfeil på disse kontaktene, så tipper jeg at Nokia blir tvunget til å reparere alle ødelagte usb-kontakter på N900. Iallefall i de land der vi har et lovverk som beskytter forbrukerne. I India, f.eks, vil jeg tro det er forbrukeren som sitter igjen med regningen etter at Nokia har produsert en telefon som ikke holder.

Lenke til kommentar

Du antar igjen, og nok engang viser at du ikke har peiling. Det er ikke bevist at det er en konstruksjonsfeil/produksjonsfeil. Tvert imot faktisk siden et verksted som ikke er eid av Nokia har sagt at det er en brukerfeil. Det samme verkstedet får derimot betalt av Nokia hvis de hadde kunne reparert enheten. Så denne telefonen påfører kostnader for verkstedet i form av fraktkostnader og tidsforbruk som de aldri klarer å tjene inn igjen på det apparatet.

Uten å gå mer innpå det (i allefall i denne omgang) så kan jeg si at avrevet loddeland/pad ikke lar seg reparere. Hovedkortet er da ødelagt - for alltid.

Men du bruker ord som "tipper" og "vil jeg tru" osv. Litt spesielt siden vi andre ikke får lov av deg til å gjøre det.

Men kom igjen Poe. Vi har vært veldig offtopic lenge her nå. Vi kommer ingen vei før vi får noe ny mat fra TS. Jeg og deg er veldig uenige i skyldsspørsmålet i denne saken, men vi er veldig enige i sluttresultatet når TS har tatt dette videre.

Lenke til kommentar
Så igjen er du like flink med dobbeltmoral som du har vært igjennom hele tråden.

 

Dobbeltmoral? Vet du hva dobbeltmoral er? At to med tilknytning til bransjen forsvarer den, er vel mer misstenkelig enn at jeg som forbruker står opp mot en gigant?

 

At du forteller folk hele veien hva de ikke kan bruke som argumentasjon, og deretter bruke den selv. Så fortelle at folk ikke kan bruke ting du har i signaturen mot deg, for så å bruke ting mot oss etterpå.

 

Og dessuten har jeg ingen tilknytning til bransjen, men at jeg har hatt det derimot ville vært riktig å si.

 

Jeg får ikke lov å basere mine uttalelser på erfaringer, fordi det ikke er fakta i denne enkeltsaken, mens du baserer dine uttalelser ene og alene på antagelser - noe som i alle fall ikke er fakta i denne enkeltsaken.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om det er sagt tidligere. Men det ser ut som det er en produksjonsfeil med noen n900-telefoner som gjør at usb-kontakten kan løsne, i følge Nokia selv. Les her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Mae...ing/td-p/629019

 

Bare å ta kontakt med forhandler på nytt, så vil det nok ordnes seg, siden Nokia nå er klar over at det er produksjonfeil.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være dette problemet det dreier seg om Kenbjo. Det er forskjell på en løs lodding og en løs loddepad. Så vi vet absolutt ikke noe enda. Den var litt teit skrevet den posten fra Nokiarepresentanten. Men regner med at det tikker inn en mail til verkstedet fra Nokia snart vedr dette, så da får jeg kanskje sett hva det er de innrømmer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om det er sagt tidligere. Men det ser ut som det er en produksjonsfeil med noen n900-telefoner som gjør at usb-kontakten kan løsne, i følge Nokia selv. Les her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Mae...ing/td-p/629019

 

Bare å ta kontakt med forhandler på nytt, så vil det nok ordnes seg, siden Nokia nå er klar over at det er produksjonfeil.

 

Hva den produksjons feilen angår, så gjelder det. Bare se på N86.

Å det har jeg påpekt tidligere i diskusjonen.

Men for at det skal gjelde, så kan ikke loddeland være revet av..

 

Å det er det som er litt for vanskelig for enkelte å skjønne. Så det er vel derfor dette har tatt litt av her! Å blitt en haug med sider opp å sider ned i mente. Hvorpå enkelte synsere. Helst hadde sett at gud å hvermann, hadde kasta seg rundt å delt ut nye app i hytt å vær.

Endret av Burud
Lenke til kommentar

Prøv å tenk på det som TS sier som fakta. Om vi på forumet skulle diskutert etter hva vi tror skjedde hadde det blitt kaos. Derfor bør enkelte slutte å være barnslige og sta.

 

We are aware of reports that under certain conditions, the micro-USB port of a very limited amount of Nokia N900 devices can be detached. Product quality is of utmost importance to Nokia and we are investigating this issue further. Consumers who experience this issue should contact their local Nokia customer care. The same warranty applies to the Nokia N900 as with any other Nokia device. We apologize for any inconvenience this may cause.

 

Fra linken Kenbjo ga oss. Det er det liten tvil om at dette har skjedd med TS og håper enkelte klarer å forstå dette.

 

Håper og som poe at det snart kommer en sak som ender med at bransjen får svi på pungen

 

zaqqoZeq

Lenke til kommentar
Trenger ikke være dette problemet det dreier seg om Kenbjo. Det er forskjell på en løs lodding og en løs loddepad. Så vi vet absolutt ikke noe enda. Den var litt teit skrevet den posten fra Nokiarepresentanten. Men regner med at det tikker inn en mail til verkstedet fra Nokia snart vedr dette, så da får jeg kanskje sett hva det er de innrømmer.

 

Jeg har jo prøvd å mate det inn med teskje på deg, at dette helt klart er en produksjonsfeil, men du har holdt på ditt, og påstått at forbrukeren har revet av usb-kontakten, nærmest med vilje. Jeg vet ikke om det var du, eller den andre fyren her, som dro sammenligninger med knuste kjøleskap og bulkete biler, men jeg har prøvd å forklare at en slik sammenligning er helt absurd, uten hell. Nå har Nokia erkjent problemet, og skal, som seg hør og bør, rette opp i feilen, men du fortsetter å spy ut svada om at serviceverkstedet har rett i sine antakelser. Nå har vi enda ett bevis på at jeg har rett, og du tar feil, men som den kverulanten du er, så nekter du å gi deg.

 

Så til dere som prøvde å skyve dette over på forbruker, så kan dere nå sitte der med skjegget i postkassen. Jeg gleder meg på TS vegne, for nå får han fikset telefonen, som han skulle hatt for flere uker siden. Håper Nokia gir ham en form for kompensasjon, for tort og svie...

 

Nå kan jeg jo gjette at kommunikasjonen mellom Nokia og Nokia Norge ikke har vært til stedet i denne saken. Men det er dessverre ikke enestående for Nokia...

Lenke til kommentar

Nokia har erkjent at det er et problem på svært få, sannsynligvis er det da snakk om en batch fra en fabrikk.

Så vi vet fortsatt ikke at DENNE saken er "helt klart en produksjonsfeil", men det kan jo se ut som det er en sannsynlighet.

 

Jeg føler ikke at jeg sitter med noe sjegg i noen postkasse. Er det en skade som følge av feil bruk, så er det ikke produksjonsfeil. Det har jeg sagt hele veien.

 

Sammenligninger skal ikke alltid være direkte sammenligninger, det brukes ofte analogier for å se på et problem fra en helt annen vinkel for å sette ting i perspektiv.

Jeg mener fremdeles at det å sammenligne å knuse ett kjøkkenglass med å rive av en usb-kontakt er reel, fordi begge resulterer i en skade som følge av påvirkning av brukeren, altså hærverk som du kaller det. Men du har jo ikke forstått det, for i din verden er ikke en avrevet kontakt hærverk.

 

Dæven, har du begynt å gjette nå, fremfor å være bombastisk - fantastisk!

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...