Gå til innhold

Objektiver eos 405, grei prisklasse.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker å utvide kamerabaggen litt. Kunne tenke meg et fastobjektiv (50mm) ? og en form for telelinse/zoomlinse. Har kun kit-objektiv fra før av.

 

Jeg prøver å lese meg fram til noe smart kjøp, men syns ikke det er så lett. Mange av objektivene ligger langt over min prisklasse. Hva slags merkbar forskjell vil et 50mm objektiv til 5000 ha, kontra et til 1000?

 

Fint om dere kommer med konkrete forslag til kjøp, 1-2000 per objektiv. Og kan hjelpe meg med å forstå litt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 55-250mm, og er veldig fornøyd med det. Byggekvaliteten er laber og bare litt bedre enn kitobjektivet, samt at det mangler zoom lås. Men bortsett fra dette så er det definitivt verdt prisen. Så lenge du ikke har tenkt til å kaste det i bakken eller noe, så duger det.

 

Se på bruktmarkedet på foto.no du bør ikke gi noe mer enn 1800 for dette objektivet når det er brukt, var vel noe sånt jeg betalte for mitt for rundt et år siden.

Endret av to88he
Lenke til kommentar
Har selv 55-250mm, og er veldig fornøyd med det. Byggekvaliteten er laber og bare litt bedre enn kitobjektivet, samt at det mangler zoom lås. Men bortsett fra dette så er det definitivt verdt prisen. Så lenge du ikke har tenkt til å kaste det i bakken eller noe, så duger det.

 

Se på bruktmarkedet på foto.no du bør ikke gi noe mer enn 1800 for dette objektivet når det er brukt, var vel noe sånt jeg betalte for mitt for rundt et år siden.

 

Ein bør vel ikkje gje så mykje heller, i og med at ein får det til 1 999,- på Japan Photo: https://prisguiden.no/produkt/79164.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg ønsker å utvide kamerabaggen litt. Kunne tenke meg et fastobjektiv (50mm) ? og en form for telelinse/zoomlinse. Har kun kit-objektiv fra før av.

 

Jeg prøver å lese meg fram til noe smart kjøp, men syns ikke det er så lett. Mange av objektivene ligger langt over min prisklasse. Hva slags merkbar forskjell vil et 50mm objektiv til 5000 ha, kontra et til 1000?

 

Fint om dere kommer med konkrete forslag til kjøp, 1-2000 per objektiv. Og kan hjelpe meg med å forstå litt mer.

Forskjellen vil ofte ligge i lysstyrke og autofokus, samt byggekvalitet. Dette kan igjen gjenspeiles i bilderesultatene hvis forholdene/opptaksituasjonen/det ønskede resultat krever det.

Du bør vite hva du trenger før du går til dyre innkjøp, ellers kan det raskt ende med skuffelse.

Intet utstyr vil gi deg gode bilder, det er du so er fotograf uansett.

Lenke til kommentar

Takk for mange fine svar.

 

Tror jeg vil gå får 55-250 mm objektivet senere, trenger et godt stativ først. 50mm er nok grei og ha tror jeg, selv om jeg er redd for at det blir litt nært ved innebruk.

 

Noen som har noen konkrete eksempler på når de bruker et fastobkjektiv i denne klassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...