Gå til innhold

sitter microsoft litt fast pga navnet xbox 360?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

noen ganger så begynner jeg å lure på om mocrosoft ahr satt seg fast når det gjelder navngivingen til xbox. det virker som at 360 var noe de kalte den for å få den opp på playstations nivå, litt som google chrome har høyt nummer til å være ny o mdere forstår.

 

hva kan de kalle den neste? tror dere de vil fortsette å kalle den 720, eller gjøre som nintendo og komme med forskjellige navn hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gen vil nok garantert hete Xbox & Playstation. Wii er ikke like innarbeidet men jeg vil tro Nintendo vil beholde navnet. Xbox 720 blir ikke aktuelt, siden det er den "kjipe" av de to HD-oppløsningene. Xbox 1080 er det ikke noe "swung" over så det blir neppe det heller. Xbox <et eller annet navn> blir nok mer aktuelt. Microsoft har på få år skapt et utrolig sterkt merkenavn i Xbox og de blir ikke å gå fra det med det første. 360en har heller ikke noe dårlig navn så det er ingen grunn til å klage.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

xbox 3 vil jo høres ut som en nedgradering.

 

om noen har missforstått, jeg mente ikke at neste xbox ikke skulle ha xbox i navnet, men hva som skal være etter xbox.

 

edit: på hardware så var xbox overlegen ps2, og nå virker det som at ps3 har gjort alt for å være bedre enn xbox med hardware.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Trådstarter stiller et godt spørsmål. Problemet ved navngivning blir heller ikke mindre når selve software'en/online-opplevelsen mest sannsynlig kommer til å bli videreført til neste generasjon. Jeg tror det er meget tvilsomt at MS kommer til å bygge et helt nytt Xbox Live for en ny konsoll. Så hvordan neste generasjons Xbox skal klare å distingvere seg, navnemessig og også på andre måter, i forhold til Xbox 360 skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det heter Xbox 360 er linken mot HD-innholdet. 3D, 360 grader rundt deg, du er inni spillet, spillet er rundt deg 360 grader osv. Dette maset om Xbox 720 har ingen rot i virkeligheten og er ulogisk selv på et symbolsk nivå.

 

Neste generasjon PS heter sikkert PS4, mens det ville ikke vært uventet at MS ville videreført merkenavnene Xbox og Natal.

Lenke til kommentar

Jeg tror Microsoft vil kjøre samme metode som Windows. Xbox trenger ikke hete Xbox "720", den kan feks hete Xbox "passendenavn" osv. Da maler de seg heller ikke opp i et hjørne me denne metoden, for jeg tror at microsoft klarte og plassere Xbox merkenavnet rimelig godt med Xbox 360, at neste versjon ikke kommer til og ha navne konkurranse i markedet. Grunnen til at Xbox 360 heter 360, er kun pga Playstation 3. En Xbox 2 kontra PS3 ville virket underdanig for mange kjøpere.

Lenke til kommentar

For å svare på trådspørsmålet (som forøvrig var meget godt) først: Nei, jeg tror ikke MS har låst seg. Ikke annet enn til Xbox-navnet, og det å være assosiert med et såpass sterkt merkenavn er ikke det jeg vil kalle å låse seg fast.

 

360-navnet (i.e. flersifrede tall generelt) tror jeg de vil gå bort fra, jeg ser ikke for meg at de vil bruke 720. Heller da Xbox 3, som DarkerGlow nevnte, men det vil jo da være lavere nummerert enn PS4, som jeg tror vil bli navnet på den neste fra Sony, og det er nok heller ikke ønskelig.

 

Ikke godt å si, glad jeg ikke jobber i markedsføringsavdelingen hos MS. Mine forslag hadde vært noe likt disse (og garantert forårsaket at jeg fikk sparken):

 

Xbox Revolution :p

Xbox X

XboXYZ

Xbox360 2 (haha)

 

Uansett, godt spørsmål, mange gode svar. Kan bli en spennende tråd dette her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...