Gå til innhold

feil i sitering, hva skjer?


Anbefalte innlegg

Det er ikke et teknisk problem slik jeg ser det, bare dårlig nettikette.

 

Her er en lenke til vår wiki som forklarer hva unødvendig sitering er:

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Nettike...g_quoting.22.3F

 

Du hadde bare trengt å sitere siste person i den store sitatblokken slik du ser jeg har gjort i mine siteringer to poster opp. Resten av innlegget er ikke relevant til svaret mitt og derfor fjerner jeg det fra sitatet jeg poster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir tre innlegg. Innlegg blir berre slått saman viss det ikkje er nokon andre som har posta i mellomtida, og det er innanfor tidsfristen.

 

Som andre så må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet til trådstartar. Erfaring tilseier vel heller at mange sett stor pris på at innlegg blir slått saman, og reagerer i tilfelle der dette ikkje skjer.

Lenke til kommentar
Det blir tre innlegg. Innlegg blir berre slått saman viss det ikkje er nokon andre som har posta i mellomtida, og det er innanfor tidsfristen.

 

Som andre så må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet til trådstartar. Erfaring tilseier vel heller at mange sett stor pris på at innlegg blir slått saman, og reagerer i tilfelle der dette ikkje skjer.

 

 

det jeg synes er problematisk er at det tar lengre tid før man kan poste ett nytt innlegg. På den siden jeg har linket til, så ville jeg skille presens og preteritum fra hverandre ;) . Dvs at jeg ville ikke skrive oppklaringen av hva jeg mente, i samme post som det innlegget nedenfor.

Lenke til kommentar

Det er jo inget problem der fordi du skaper en ny forutsetning, for å kalle det det, ved at du siterer noen andre og teksten som kommer etter siteringen sees i lys av den siste siteringen. Folk har for vane å skille dine utsagn fra hverandre, selv om de er i samme post, når du har sitert noen andre mellom det du har skrevet.

Lenke til kommentar
Det blir tre innlegg. Innlegg blir berre slått saman viss det ikkje er nokon andre som har posta i mellomtida, og det er innanfor tidsfristen.

 

Som andre så må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet til trådstartar. Erfaring tilseier vel heller at mange sett stor pris på at innlegg blir slått saman, og reagerer i tilfelle der dette ikkje skjer.

 

 

det jeg synes er problematisk er at det tar lengre tid før man kan poste ett nytt innlegg. På den siden jeg har linket til, så ville jeg skille presens og preteritum fra hverandre ;) . Dvs at jeg ville ikke skrive oppklaringen av hva jeg mente, i samme post som det innlegget nedenfor.

Vel, det er rett og slett dårlig nettikette. Man kan faktisk bruke flere verbtider og -former i samme tekst, uten at det er noe problem. Jeg skjønner virkelig ikke problemet ditt. Dobbelposting er mot forumreglene, og du bør bruke rediger-knappen så lenge ikke noen andre har skrevet etter deg. Bli vant til det, det er slik det forventes at du skriver innleggene på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...