Gå til innhold

Må jeg ha ny CPU?


HolyKrist

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd athlon 64 x2 5600+. Det hakker noe sykt når jeg prøver å se film i HD kvalitet, hakker litt på 702 og mye på 1080. Alt annet i maskinen skal være bra. Har søkt litt rundt å ser at det er ikke mange CPU'er å finne til den socketen. Tror det var AM2. Hva kan jeg kjøpe for å få maskinen bedre?

Jeg har 4giga RAM og et skjermkortet heter ATI Radeon HD4670.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken avspiller er det du bruker? Ikke VLC tilfeldigvis?

I så fall... BYTT spiller... Last ned og legg inn CCCP Codec pack og deretter bruk Media Player Classic.

 

I verste fall kan du kjøpe Core AVC codecen, denne er super effektiv på CPU bruk til dekoding av HD materiale.

Lenke til kommentar
Installer Haali Media Splitter og så bruker du Windows Media Player. Fungerer glimrende. :)

Edit: Da vil den spille av med GPU, og CPU vil nesten ikke være i bruk.

 

 

Den hjalp mtp CPU bruk den ja, men kan fortsatt merke at det hakker litt. Mest når jeg spoler da men... Noe jeg forsåvidt ikke gjør så alt for mye...

 

Takk for raske svar alle sammen...

Lenke til kommentar

Du kan prøve med Media Player Classic Home Cinema.

 

Start MCPHC, klikk deg inn på View-> Options. Finn frem til Playback -> Output. Under DirectShow Video må du velge EVR custom renderer. Lagre og så prøver du å spille av.

 

Edit: Dersom du har installert K-lite og CCCP codecs bør du slette de, codecs jobber best alene.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva du ser på av HD innhold men vær obs, det er visse krav til akselerasjon via skjermkortet.

Om de encoder feil som skjer i anime miljøet så vil skjermkortet kobles ut og all last gå til CPUen.

Så om det begynner å hakke og skjer med visse HD filer, så er nok årsaken dårlig encoding.

Eneste som hjelper da er Core AVC sin codec for denne er den mest CPU effektive til dags dato.

Lenke til kommentar

Nå har jeg slettet alt og har kun Haali Media Splitter og MPCHC installert har prøvd flere forskjellige filmer og det ser ut til at det ble en del bedre... Ikke perfekt, men det får gå... Så etter den Core AVC, men den koster penger(eller?) så den skipper jeg...

Takk for hjelp alle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...