Gå til innhold

Får ikke tilsvarende produkt fra rep, heve kjøpet?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har levert inn PS3 på reprasjon for en stund siden, fikk i dag mail om at jeg kunne hente en ny en i butikken.

Den PS3'en jeg leverte inn hadde en funksjon som ingen av de nye har, men denne versjonen av PS3 har de desverre sluttet å produsere.

 

Nå produserer de en annen PS3 som er litt mindre (PS3 Slim) men som ikke har muligheten til og spille PS1 og PS2 spill. Derfor er det ikke et tilsvarnede produkt når det dermed er mange tusener av spill den ikke kan spille som min gamle kunne spilt. Den har riktig nok større hardisk, 120GB mot 60GB.

 

Jeg vil at jeg enten skal få en nye PS3 slim og et mellomlegg siden den ikke er tilsvarende som den jeg leverte inn, dette tipper jeg butikken vil nekte for, og de vil si at den nye er mindre og har mer plass. Noe som er helt uvesentlig for meg.

 

Har jeg da rett til å heve kjøpet? Siden de ikke kan komme med et tilsvarende produkt eller gi meg mellomlegg?

Eller må jeg bare godta at jeg får et dårligere produkt enn det jeg leverte?

 

Fortell gjerne hvilke paragrafer det er snakk om også:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor ofte han spiller spillene er uvesentlig, mangelen er helt klart av en slik art at erstatningsproduktet ikke er godt nok og han har altså en klar hevingsgrunn. Han skal da ha tilbake ~kjøpssummen (minus bruksfradraget men da pluss renter fra kjøpsdato)

Jeg tviler på at butikken vil nekte å heve kjøpet. Men om trådstarter ønsker å spille ps1 og ps2 spill, så kan han jo gi valget om å få en ps2, eller så krever han å heve kjøpet.

Eller ønsker trådstarter heller å kjøpe en gammel og brukt ps3 som har støtte for ps2?

Lenke til kommentar

Har du snakket med butikken og fått bekreftet at du ikke får den versjonen du leverte inn tilbake?

Hvertfall der jeg jobber, og stort sett alle andre steder også sender maskinene inn til Nordisk Film og får da tilsendt en swap-enhet tilbake. Dvs. hvis du sender 60GB med bakoverkompabilitet får du også en slik tilbake. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...