Gå til innhold

Anbefalinger for kjøp av HTPC


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er plass til bluray spilleren i dette kabinettet.

Men det er det sikkert noen andre som kan verifisere.

 

Edit: Det er ikke plass til stor CPU kjøler og fullsize blu-ray spiller.

Men så lenge du er fornøyd med standard kjøleren går det nok greit.

 

litt trægt svar her.. Jeg hadde ikke tenkt og ha noen kjøler over CPU.. skal ikke overklokke eller noe sånt..

 

Vil det da gå med en slik blueray spiller -> http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/CD/DVD/BLU-RAY/Blu-Ray_spiller/LiteOn-iHOS104---Platestasjon---DVDRW-IHOS104-32-1010438.aspx

 

Og dette skjermkortet -> http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Skjermkort/PCI_express/PowerColor-Radeon-HD-5570---GrafikkadaptAX5570-512MD3-H-1066286.aspx

 

Gikk for crucial ballistiX 2gb minnebrikke på 1600mhz.. også en blue ray spiller heller.. jeg kan ikke tro jeg trenger mer en 2gb i starten..

 

Kom på 8000 totalt...

 

Tusen takk for svar.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått satt opp Media Centeret mitt :-)

Tips og råd til gratis og eller billig media center programvare til tvkort (selvsagt)

hadde blitt satt stor pris på. Til Windows selvsagt.

 

Har prøvd ut Cyberlink Powercinema 6 men den nekter å vise krypterte

kanaler selv om jeg har WinTV-CI. Viser heller ikke kanaler som skal vises og som virker gjennom tuneren.

 

Kortet jeg har er Hauppauge PVR 4000 og har brukt WinTV7 men synes den er

ustabil selv om den viser alle kanalene men den har mange mangler.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

DVBLogic TVserver er det eneste du trenger for å få Windows medie center (vista m/tv-pack eller windows7) til å fungere. €20.

 

Alternativt Mediaportal (gratis).

 

Jeg har prøvd begge og foretrekker WMC, men det er selvfølgelig spørsmål om smak og ubehag. For meg er det viktig å kunne vise BD-filmer på en hendig måte og da synes jeg WMC integrasjonen til Powerdvd er bedre i WMC enn Mediaportal. Dessuten synes jeg kanalzapping er mye raskere i WMC med den løsningen jeg har valgt. Men det blir kanskje som å banne i kirken å foreslå WMC. :)

Endret av Outrage
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...