Gå til innhold

Anbefalinger for kjøp av HTPC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For den ukyndige bruker så er nok voltjustering kanskje litt for mye å kreve og i disse tilfellene så er det litt å hente. I denne testen fra Anandtech så ligger 240e 15,5W under 250 i Idle og 6W under load i samlet systemtrekk.

 

For alle som kan finne frem i en bios så er jeg helt enig at en 250 er det beste valget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skjønner ikke hvorfor du anbefaler en CPU med 95W TDP som "premium". Hva i alle dager skal man med en slik CPU i en HTPC? AMD Athlon II 240E på 45W holder lenge til 1080p h264...

 

Leste du hva som sto i posten?

"Den er ypperlig både til spill og til tunge oppgaver som transkoding av filmer".

 

240e er en grei prosessor i forhold til pris. Men den er ikke fantastisk, og den bruker heller ikke så lite strøm som man skulle ønsket: Her målt mot i5 661 (73W TDP).

 

psu_idle_power_.png

 

psu_load_power.png

 

Når i5 661 er sånn ca dobbelt så rask i tillegg:

 

031_mainconcept.png

 

I et premium oppsett ønsker man å få det beste som er på markedet, da øker også prisen.

Kanskje 240e passer til ditt bruk, den er også listet i alternativ 1 (riktignok 250 men det er samme CPU med litt høyere spenning, synes ikke 240e er verdt de 150 ekstra kronene i entry oppsettet).

 

i5 750 bruker litt mer strøm enn i5 661, men du skjønner kanskje poenget?

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Tenker litt på den først i posten, den billigste, men bytte ut DVD spiller med BlueRay med DVD brenner.

 

Vil denne takle alt av dem samme som disse små Asrock maskinene?

 

Ser også at det ikke er plass til så mange HDer, men det er vel mulig og sette en HD i den ene 5,25" man ikke bruker?

 

Å bytte ut komponentene er ikke noe problem.

Denne pcen er mye kraftigere enn Asrock maskinene.

 

Det finnes overganger mellom 5,25", så du kan sette inn hardisker der.

Lenke til kommentar

Der sa du noe oberguru. Da blir det nok et stort ett, hvis det blir noe...

Men...

 

Fått svar på dette spm som er under her:

https://www.diskusjon.no/?showtopic=1206357

 

 

Kort lite spm. Vil denne kunne takle full HD.

Overfører USB nok data, slik at man faktisk kan bruke det på denne måten?

 

http://www.multicom....504185;c:101252

 

Og vil det være noe problem og kjøre denne gjennom en usb hub, slik at jeg kan koble til en ir mottaker på den samme hubben, blir jo eventuelt kun disso to som vil bli brukt samtidig?

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

Og ett spm til: Det er ikke noe problem med en 5meter HDMI kabel?

Endret av TheBadKing
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du valgte det hovedkortet du valgte i Midrange maskina fremfor noen av de billigere? Skal snekre sammen en htpc i løpet av kort tid og prøver å gjøre det så billig som mulig...

 

Det er det eneste h55 hovedkortet som er tilgjengelig.

 

Spørsmålet mitt er om Entry maskina til Obergeru takler alt jeg måtte kaste etter den av HD materiale og hvis ikke, hvilke endringer må jeg gjøre? Har lyst på god lyd da jeg skal investere i nytt hifi om litt og lurer på hvordan lyden ut blir med overnevnte maskin. Hva blir eventuelt billigste måte å få bedre lyd ut hvis denne ikke støtter det.

 

Det billigste oppsettet "takler alt jeg måtte kaste etter den av HD materiale".

Den har også støtte for 5.1 lyd.

Trenger du støtte for de "nye" HD lyd formatene kan du sette inn et skjermkort i Radeon HD5xxx serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...