Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til knust hjerte?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en gutt på 14 år som nettopp har fått hjertet mitt knust, og det er ikke lenge siden jeg fikk det knust nok en gang.

altså det har skjedd 2 ganger på ett år, og det gjør så vondt at jeg ikke holder ut, og jeg vil veldig at denne gangen skal gå kjapt,

så jeg trenger noen tips om hvordan jeg får lindret smerten, det går jo ikke over på et knips, det er jeg klar over.

 

jeg håper veldig du som leser kan etterlate deg et svar, for jeg trenger det veldig mye akkuratt nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun 3 råd for knuste hjerter som hjelper:

Musikk: Finn noe musikk, slapp helt av og tenk gjennom det som skjedde

Venner: Finn noen du stoler på som du kan snakke med. Det beste er ofte å finne en voksen. Voksne har ofte et bedre syn på ting og kan hjelpe deg å finne klarhet i mørket

Trening: Trening øker både humør og rister av depresjoner lettere. Lykke til!

Kommer til å slette denne tråden fra mine innlegg, så pm meg om du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Finnes ingen kjapp kur mot knuste hjerter, i hvert fall ikke de første årene. Men etter hvert blir det hjertet hardere og hardere, og ting begynner å prelle av. Man lærer seg rett og slett å se litt mer kynisk på de faktiske forhold. Er nå godt oppi 20-årene. Hvis jeg nå skulle bli keen på en jente, og det går til h***, da går det som regel 1-2 dager, så er hun ute av hverdagen. Tankene kan falle tilbake av og til, men det preger ikke hverdagen på noen måte. Lenge siden jeg hadde ordentlig kjærlighetssorg.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Katrine Marie

Jeg vet alt om det å ha knust hjerte du.... Har fått hjertet mitt sønderknust, spesiellt av en mann som ikke var særlig hensynsfull mot meg i måten han knuste det på. Skal ikke gå nærmere i detalj om det, men det er svært tungt å gå videre, og det føles svært vondt ut når det er blitt knust.

 

Jeg tipser deg til dette:

- hør musikk som beroliger de vonde følelsene

- tenk at det er ikke deg det er noe i veien med

- tenk at dette er meningen, dette er det beste for ditt liv videre, selv om det absolutt ikke virker ut til å være det for øyeblikket.

- tenk at det er en jente der ute en plass som du vil finne, og som er rett for deg, Og det knuste hjertet måtte du gå igjennom for å finne henne, og din fremtid.

- tenk at vi er andre som også opplever sårelser...

- tenk at alle er sårbare for avvisninger, du er ikke alene.

- noter ned stikkord om hva du føler... tenk over hva som er fornuft og best for deg.... og ikke la følelsene flyte over.

- tenk på alle menneskene som er glade i deg, og vil at du skal være glad.....

 

For meg har kjærlighetss-knekken kommet seg litt... Det dukket opp en ny mann, men jeg er skeptisk..... tør ikke å gi mitt hjerte hen så lett igjen, men jeg tar det med ro, og tar hensyn til at jeg sliter med det følelsesmessige. Han vet det.. og jeg synes det var godt å få det ut, og be han være litt forsiktig med meg, og ikke være brå han også.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Har hørt at det finnes mange søte jenter på jippii.no!

 

Haha! Den skjønte jeg! :D

 

Tips til TS: Ta en rolig uke og spis masse is! Leger nesten alt det altså :) Er lov til å synes synd på seg selv i

blant, men ikke glem å reise deg igjen da :) Som andre har sagt: Det er fler der ute :)

Lenke til kommentar

Alle metoder som funker er bare en konsekvens av at det gjelder å få fingeren ut av ræva. Hvis du vil gjøre noe med det, kom deg ut og gidd å kjempe for alle lyspunktene du har i livet ditt. Det er ok å sippe noen dager etter at man har blitt dumpa, men etterhvert må man innse at man må videre.

 

Og gode fakta for deg på veien: Det finnes massevis av bra damer der ute. Sannsynligheten for at du har funnet den beste er latterlig liten. Det finnes faktisk damer utenfor skolen din også som er dritbra. Du er 14 og livet ditt er ikke over. Om så alt skulle føkke seg opp i dag, får du en helt ny sjanse når du begynner på VGS, og når du blir voksen - da kan du prøve så mange ganger du bare orker. Nesten ingen forhold startet i tenåra holder - det var en tikkende bombe.

Lenke til kommentar
Gjest Tulleball

Tull og tøv. Den som virkelig har hatt kjærlighetssorg kan ikke få råd fra andre. Dette må man mare lide seg gjennom med alle drømmer og forhåpninger. Og så er det tiden som forhåpentlig kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...