Gå til innhold

Hvordan edite en .mov fil?


Anbefalte innlegg

Har da et kamera som tar opp .mov filmer. Og problemet er at med Windows Movie Maker så funker det ikke å edite disse. Noen som har noen tips til hvordan å få til dette, eller andre film-edit program som jeg kan bruke?

 

 

(Btw, kan se dem med et slags program, men har ikke noe for å edite.)

 

- NiiiK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal gå greit å editere MOV-filer, men du må ha QuickTime Player installert på din PC (p.gr. av codec). Tror kanskje ikke WMM handterer mov-filer. Jeg bruker Magix uten problem.

Skal se om jeg får downloadet QuickTime Player, men hva slags program skal jeg bruke til edit da?

 

Og hva er Magix?

Lenke til kommentar
Last ned QuickTime fra Apple sin side, og dermed har du automatisk installert codecsa og kan deretter redigere .mov i SonyVegas :)

Har ikke SonyVegas ... Men uansett har jeg klart å fått fikset dette på en litt merkelig måte :!: Nå skal dere få høre: Dere skjønner jeg la ut en .mov film på youtube for å sjekke hvordan kvaliteten ble, ikke super men ok. Etter det prøvde jeg og edite, men siden det ikke gikk la jeg ut denne posten =) Noen dager senere gikk jeg inn å så på filmen; Og der står det jo Download MP4 File. Så da får jeg lastet ned MP4 filen i YouTube's skjermstørrelse da, men det går greit. Så får edited, men er litt plundrete, så takker for hjelp om det kommer mer =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...