Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil fra sverige


Castman

Anbefalte innlegg

Hei, skal hente en par år gammel bil i sverige. Etter en samtale med BT, viser det seg at jeg må få med begge vognkort fra bilen får kunne få regget bilen med hvite skilt(bruker info fra disse). Men etter litt undersøkelse så har jeg funnet ut svenskenes omregisteringssytem baserer seg på å være likt som her i norge, at man leverer inn del1..

 

Hvordan skal denne omregisteringen foregå når jeg MÅ ha med begge delene hjem til norge..? :)

 

Takker for svar og tips folks:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Vegvesenet må du levere inn del 2 for å kunne omregistrere bilen. Dette er ikke det vognkortet som ligger i bilen, men det som man skal ha på en trygg plass hjemme. Uten dette kortet er det vanskelig å bevise at du faktisk eier bilen (merkelig nok)

 

Så derfor er det viktig at du fremlegger del 2 til trafikkstasjonen ved omregistrering, og ikke del 1...

Lenke til kommentar

25 % av prisen på bilen.

 

jeg har selv en importert bil fra sverige. en saab. men den er jo ikke ny da. men det var forrige eier som gjord det for 6 år siden. så jeg slapp da å betale noe ^^

 

men jeg tror nokk det lønner seg å importere en ganske ny bil istede for en gammel bil pga avgiftene.

 

holder det ikke med bare del 2?

Lenke til kommentar
25 % av prisen på bilen.

 

jeg har selv en importert bil fra sverige. en saab. men den er jo ikke ny da. men det var forrige eier som gjord det for 6 år siden. så jeg slapp da å betale noe ^^

 

men jeg tror nokk det lønner seg å importere en ganske ny bil istede for en gammel bil pga avgiftene.

 

holder det ikke med bare del 2?

 

Niks, snakket med BT og dem forlangte både del1 og del2. Forhåpentligvis så har svenskene også et sånn eksternt omregisterings ark som jeg kan bruke til omreg. Da slipper jeg å bruke del1 til omregistering/slipper å levere inn dette...

 

Noen her som har kjøpt bil i sverige...? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...