Gå til innhold

Kaste ut den stasjonære?


Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt stasjonær PC i snart 15 år og merker at jeg har brukt den mindre og mindre grunnet bærbar PC. Eneste gangene jeg har brukt den stasjonære, er for å spille spill som enten er PC eksklusiv eller fungerer bedre på PC, som f.eks RTS.

 

Jeg vurderer nå å selge den stasjonære og kjøpe en gamerbærbar men hva er fordelene/ulempene med dette? Finnes det reele muligheter i dag å oppgradere en bærbar lik stasjonær?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk vært inne på tanken selv, men jeg ender alltid opp med begge deler. Det er fortsatt et eller annet ved den stasjonære som fenger, godt mulig det er byggepotensialet som man ikke har i en bærbar. At man kan oppgradere ettersom komponentene blir utdatert etc. Det er hvertfall en stor fordel med stasjonær kontra bærbar! Det, og at man får myyye mer for pengene..

 

Men det er virkelig mange fordeler med bærbar også! Du kan ta den med deg rundt, du har trådløsnett snart overalt etc etc. Poenget er at det er rimelig stor forskjell på en bærbar og en SLEPbar maskin (aka gamer laptops). Nå vet ikke jeg hvilke krav du har, men hvis du tenker på å kaste ut stasjonære bør du tenke på at laptoper kan være store og tunge de og. Er ikke noe vits i å erstatte en stasjonær med en 8kg laptop, mener jeg. Da er det bedre å ha en kjempebra stasjonær og en mindre laptop (15" eller mindre) til litt spilling, nettbruk etc.

 

Det mener hvertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg kasta ut den stasjonære for flere år siden. Har levd på laptoper siden det og syns det er ypperlig.

 

Selv de verste monster-laptopene veier ikke stort mer enn 4 kg. Ikke noe du drar på til og fra jobb / skole hver dag hvis du vil unngå skiveprolaps det heller, men mobil nok til å flytte på til og fra stua, eller ha med i ny og ne.

 

Den største showstopperen for mange er vel prisen. Du må ut med rundt 15.000 for en state-of-the-art spillbærbar, men hvis du firer litt på kravene kan du finne gull til rundt 10.000. Firer du enda mer på kravene får man spill-kapable bærbare ned mot ca. 7000 uten problemer.

Lenke til kommentar

Har seff xbox360 og wii men enkelte spill tar vinter og votter får du får dem på konsoll f.eks.. Half-Life 2: Episode X og ikke ALLE spill er konsollvenninge som enkelte RTS (C&C-serien)

 

Intensjonen for å bytte ut den stasjonære er i grunn for å spare plass og den stasjonære støver forsåvidt ned.

 

Kan man oppgradere til ekstern skjermkort nå om dagen (hørt noe snakk om det par år siden)

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Kan man oppgradere til ekstern skjermkort nå om dagen (hørt noe snakk om det par år siden)

 

Oppgradere en gammel PC med eksternt skjermkort blir vanskelig tror jeg, men det fins eksterne skjermkort til bærbare ja. Tror det blir en kortlevd affære, i det minste er det ikke lønnsomt akkurat nå fordi ytelse/pris-forholdet er for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...