Gå til innhold

Hva slags tilleggsutstyr trenger man til PS3?


Papaja

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å kjøpe PS3 - hovedsakelig til Blu-Ray/DVD-bruk og for musikk/bilde galleri funksjonen. Ønsker å bruke den som backup-disk til bilder og video fra digitalkamera samtidig som vi lett kan hente frem og se på dette, samt å ta inn CD-samlingen og å bruke internettfunksjonen litt (fungerer det greit?). Vi kommer sikkert også til å skaffe oss/laste ned noen spill fra PS Networks men det blir ikke spill som er hovedgreiene for vår del.

 

Hva trenger vi til å begynne med? En ekstra kontroller er vel greit uansett om man skal spille noe sammen med noe - hva med tastatur/mini-tastatur? Går det greit å skrive litt med kontrolleren eller må man ha tastatur og mus?

 

Kan man streame internettradio via PS3? Finnes det noe "widget"-aktig for avspilling av internettradio? Hva med Spotify?

 

Vi er ganske grønne på PS3 - så takker for svar. ;)

Endret av Papaja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt på større harddisk ja, men vi kommer uansett til å kjøpe 250 GB (slim) versjonen - tror det skal holde ganske lenge.

 

Fjernkontroll ja - det var noe jeg glemte å spørre om. Hvilken fjernkontroll er bra til PS3 slim? Gjerne en som kan handles hos Komplett/MPX (har penger å bruke der). :)

 

Fungerer det bra å bruke PS3 som bilde/video/musikk galleri?

Det er som sagt mest "mediasenter"/backup mulighetene vi er ute etter. :)

Lenke til kommentar

Ønsker egentlig ikke å streame noe særlig fra PCen men å lagre ting fysisk på PS3 disken og spille derfra - det er vel ikke noe problem?

Jeg kan kopiere til den fra PCen via streaming kanskje?

 

Vet ikke om du spiller mye bilspill ville anbefalt logitech g25 ratt og pedaler :)

 

JEG spiller ikke så mye bilspill, men det kan tenkes at noen andre i huset her kunne tenkt seg det.. hehe. :)

Lenke til kommentar

Hvis du først skal begynne å lagre mediafiler på PS3en ville jeg heller kjøpt 120GB versjonen og en 500 GB harddisk. Ekstrakostnadene med dette i forhold til å kjøre en 250 GB blir vel ikke mer enn 3-400 kr, og da har du faktisk dobbelt så mye plass. Jeg har hatt PS3 i under 1 mnd, og har allerede brukt over 200 GB med TV-serier (stort sett byggmester bob, postmann pat osv).

 

Fjernkontrollen er mye hendigere å bruke enn kontrolleren når det kommer til mediabruk, spesielt for ehh... kvinnelige medlemmer av husstanden ;) Og ja, du styrer vel mer eller mindre som en vanlig spiller, men du har jo alle knappene som håndkontrolleren har i tillegg (unntatt de analoge spakene).

 

Ellers bør du vel kjøpe en HDMI-ledning, det følger ikke med PS3en.

Lenke til kommentar
Hvis du først skal begynne å lagre mediafiler på PS3en ville jeg heller kjøpt 120GB versjonen og en 500 GB harddisk. Ekstrakostnadene med dette i forhold til å kjøre en 250 GB blir vel ikke mer enn 3-400 kr, og da har du faktisk dobbelt så mye plass. Jeg har hatt PS3 i under 1 mnd, og har allerede brukt over 200 GB med TV-serier (stort sett byggmester bob, postmann pat osv).

 

Fjernkontrollen er mye hendigere å bruke enn kontrolleren når det kommer til mediabruk, spesielt for ehh... kvinnelige medlemmer av husstanden ;) Og ja, du styrer vel mer eller mindre som en vanlig spiller, men du har jo alle knappene som håndkontrolleren har i tillegg (unntatt de analoge spakene).

 

Ellers bør du vel kjøpe en HDMI-ledning, det følger ikke med PS3en.

 

Det er faktisk det kvinnelige medlemmet av husstanden som diskuterer her inne, men jeg skal late som ingenting. ;) Vi kan jo prøve uten fjernkontroll først kanskje så ser vi hvordan det er. Det er jo ikke som at vi vil bruke den like ofte som TV-fjernkontrollen og da går det vel kanskje greit uten.

 

Vi har vært inne på tanken ja og gjøre akkurat som du sier der. Kjøpe 120 GB og heller en større harddisk ved siden av.. må man gjøre noe spesielt med disken før den kan brukes eller er det bare å sette den rett inn?

 

HDMI-kabel skal da kjøpes inn ekstra ja. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Kjøper du disken rett fra butikk er det som regel bare å sette inn, men den må være FAT32 og størrelse 2.5". Har gjort det et par ganger, veldig lett.

 

Øøh.. man får ikke kjøpt løse disker med FAT32 og det er helt uvesentlig siden PS3'n må formattere disken til et eget format likevel.

Lenke til kommentar

Interne disker trenger ikke være Fat32 til PS3, bare eksterne. PS3en vil uansett formatere disken på nytt når du setter den inn. Men alle 2,5" Satadisker skulle passe så lenge de ikke er ekstra høye.

 

Edit: Snek seg inn en rett før meg der ja.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar
Det er faktisk det kvinnelige medlemmet av husstanden som diskuterer her inne, men jeg skal late som ingenting. ;) Vi kan jo prøve uten fjernkontroll først kanskje så ser vi hvordan det er. Det er jo ikke som at vi vil bruke den like ofte som TV-fjernkontrollen og da går det vel kanskje greit uten.

 

Vi har vært inne på tanken ja og gjøre akkurat som du sier der. Kjøpe 120 GB og heller en større harddisk ved siden av.. må man gjøre noe spesielt med disken før den kan brukes eller er det bare å sette den rett inn?

 

HDMI-kabel skal da kjøpes inn ekstra ja. Takk for tipset.

 

Ja, jeg tar selvkritikk på den. Jeg burde vel heller sagt "ikke-teknisk interesserte medlemmer av husstanden" :blush:

 

Men ja, det er jo bare å avvente kjøp av fjernkontroll til man ser behovet. Jeg kjøpte den bare inn samtidig for å spare fraktkostnader.

 

Når det gjelder skifte av harddisk, så står det faktisk i brukermanualen til PS3 hvordan man skal gjøre det. Ellers er det en tråd her på forumet som gir litt mer info dersom uforutsette ting oppstår (man må noen ganger laste ned en oppdatering på til PC og putte dette på en minneplugg som man setter i PS3en når man har skiftet harddsik).

Lenke til kommentar

Kanskje det viktigaste tilleggsutstyret til PS3 er ein HDMI kabel. Denne kabelen følger ikkje med og du må ha ein HDMI kabel for å få HD kvaliteten.

 

Ellers når det gjeld harddisk så er det kanskje like enkelt å kjøpe ein ekstern harddisk med USB tilkobling som du då kan koble til ved behov?

 

Skal du skrive mykje så er tastatur greit å ha, det beste er vel kanskje å kjøpe eit slikt trådlaust tastatur som også har mus som f.eks dette;

41Srx50iTCL.jpg

Så lenge det er USB tilkobling så kan du sjølvsakt også bruke eit heilt vanlig tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...