sopranos66 Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Hei Det har nylig oppstått et problem med cd rom på pcen min. Når jeg skal kjøre et spill, i dette tilfelle dragonage, kommer meldingen "could not find the dragonage disk. Please insert the disk and try again". Disken er jo inni, så forstår det ikke Dette forekommer uansett hvilken cd jeg putter inni, den leser den ikke. Noen som vet hva jeg må gjøre? Takk. Endret 11. januar 2010 av sopranos66
Malvado Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Om det er en stasjonær pc, så sjekker du at kabelen som går til CD / DVD ikke har løsnet. Er dette en bærbar så kan du jo prøve om det lar seg gjøre, å koble fra og til dvd enheten. Så kan du jo eventuelt plugge ut enheten fra porten den står i og prøve en annen.
sopranos66 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 (endret) Om det er en stasjonær pc, så sjekker du at kabelen som går til CD / DVD ikke har løsnet.Er dette en bærbar så kan du jo prøve om det lar seg gjøre, å koble fra og til dvd enheten. Så kan du jo eventuelt plugge ut enheten fra porten den står i og prøve en annen. Bærbar pc, Asus G50VT Men hvordan kobler jeg fra dvd enheten? Endret 11. januar 2010 av sopranos66
Hårek Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Noen bærbare har CD spiller i en kassett, mens andre har den fast innebygget. Da er det vanskelig å få gjort noe annet enn å sende den på reparasjon. Flytter denne til Lagringsmedier.
sopranos66 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Noen bærbare har CD spiller i en kassett, mens andre har den fast innebygget. Da er det vanskelig å få gjort noe annet enn å sende den på reparasjon. Flytter denne til Lagringsmedier. Er jo litt merkelig at den bare sluttet å funke på en to tre da Pcen er heller ikke gammel, fikk den i sommer.
2ball_ Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Prøv CD-en(DVD-en) i en PC for å utelukke at det er feil på den. Feilsøking 101: Begynne med det enkleste om du er usikker på hva det kan være.
sopranos66 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Prøv CD-en(DVD-en) i en PC for å utelukke at det er feil på den.Feilsøking 101: Begynne med det enkleste om du er usikker på hva det kan være. Er sikker på at det ikke er noen feil med cden (dvden), for alle cder jeg putter i reagerer på samme måte.
Hårek Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Er jo litt merkelig at den bare sluttet å funke på en to tre da Det er vel helt 'normalt' når ting slutter å fungere. De sier jo ikke fra på forhånd.
sopranos66 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Er jo litt merkelig at den bare sluttet å funke på en to tre da Det er vel helt 'normalt' når ting slutter å fungere. De sier jo ikke fra på forhånd. Men det er vel noe som forårsaker at det slutter å funke, og det er dette jeg ikke kjenner til.
2ball_ Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Det forrige inlegget mitt var ekstremt lite gjennomtenkt. Og en feil på PC kommer sjeldent snikende..
Mechablast Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Undersøk om det går an å ta ut drevet, kan du det så kan du kjøpe nytt dvd drev til den. Eller du kan prøve å rense laseren med en bomulspinne med sprit. Endret 16. januar 2010 av arjato
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå