Gå til innhold

MW2 Sniper tråden - spots og andre tips


Hvilket våpen foretrekker dere?  

234 stemmer

  1. 1. Bare for moro skyld - hvilken sniksytter rifle foretrekker du?

    • CheyTac Intervention
      120
    • Barrett .50 cal
      74
    • WA2000
      15
    • M21 EBR
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På toppen av flyvingen på Afghan (ikke halevingen, men den som skrår oppover fra bakken) begynner å bli en av mine favoritt spots. Fikk 19-3 der i dag, til og med noen non-scope headshots og kills, og fikk AC130 som sniper for første gang ^_^

Jeg fant en grei fremgangsmåte for å ligge sikkert der oppe:

1. Pass på at det ikke er noen fiender i nærheten når du løper opp :p

2. Ikke legg deg nærme noen kanter oppå vingen. Får du føtter eller hode utenfor, kan folk drepe deg fra bakken under.

3. Sjekk de 2 bunkerene, skyt det som eventuelt måtte befinne seg der.

4. Ikke scope mye, bare hold utkikk til alle kanter, inkludert kanten til venstre, rett over halevingen.

5. Bruk cold blooded.

 

Jeg brukte/bruker følgende sniper spec:

Intervention m/FMJ (på baner med lyst terreng - Derail, Afghan++. Bruker Thermal på Wasteland, Highrise++)

PP2000 silenced

 

Tactical Insertion/Claymore

Smoke grenade

 

Sleight of Hand Pro

Cold Blooded

Steady Aim Pro

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar

Spillet begynner å irritere meg mer og mer for hver dag jeg spiller føler jeg. Det finnes jo knapt noen servere igjen hvor det ikke fins en idiot som "trenger" aimbot for å oppnå nuke, eller så er det et par tullinger som løper rundt med care package i hånda og stikker folk til blods med kniven. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor folk vil betale penger for et spill, for så å ødelegge følelsen? både for seg selv, og for de andre spillerne som måtte være på samme server!

 

Det andre som irriterer vettet av meg er det forbanna systemet IW-net mener fungerer så bra? Etter hver eneste kamp blir jo lobbyen stengt for det første. Når du så skal prøve å komme deg inn i en ny, så blir man jo kastet rett inn i en kamp som straks er ferdig, for så å komme til den helvetes lobbyen igjen :( Det kan fint gå 7/8/9 forsøk på å finne en frisk kamp å joine før man faktisk finner en, og da har man brukt ca 5 minutter på det også? Men når man først finner en god server, da er det neimen ikke et eneste spill som gir deg den samme gode følelsen av å være verdensmester ;)

 

Noen små bilder av hva jeg har som favorittklasser, statistikker & litt skryt :)

 

Statistikker:

iw4mp2010011302391946.th.png

 

Vanlig modus:

iw4mp2010011302395695.th.png

 

Snipermodus:

iw4mp2010011302395858.th.png

 

Disse er fortsatt LIKE kraftige som før patchen, eneste er at du må bruke bling pro og sette det opp som akimbo+FMJ, så er de gode på 25 meter ennå..

iw4mp2010010518444579.th.png

 

Beste stedet på afghan hvis du kan komme deg opp usett. Du må selvfølgelig ha desert camo på både kropp og våpen for at du skal være usynlig ;) Stedet virker nok bare i hardcoremodus (som bildet er fra), for ellers vil killcam være ganske avslørende!

iw4mp2009120521502040.th.png

 

En annen match fra samme sted. Ingen så meg hele kampen, ennå jeg skøt folk som stod i klynger i bunkerne. De ser bare litt av kulebanen, men klarer ikke se meg på veggen der med korrekt camo på. Prøv det! Bare hopp fra vingen over på de to luftrørene på fjellveggen så er du i mål.

iw4mp2010010519052454.th.png

 

Samme gjelder for wasteland hvis du har skogs camo på kropp og våpen. Står du inntil buskene bak kirka er det umulig å få øye på deg hvis du står helt i ro.

iw4mp2009123000021962.th.png

 

Underground er perfekt for sniping pga de mørke omgivelsene. For de som vet hvordan man kommer seg dit bildet viser, så gir resultatet en pekepinn på hvor usynlig man er der hvis man aldri reiser seg helt opp men konsentrerer seg om de to store vinduene rett foran istedet ;)

iw4mp2009122020240142.th.png

 

På derail er det to steder å campe fra, som ingen engang har vurdert tidligere. Jeg har ihvertfall aldri sett noen der noen gang! Det første stedet er som bildet viser, på en treplanke på hytteveggen rett ved siden av jernbanevognen. Bare hopp over og dukk, så er du usynlig. Det andre stedet er fra andre siden av banen. Ved "bensintanken" ved inngangen til det store lagerhuset, så er det noen betongblokker du kan stille deg bak, og har du hvit snøcamo på kropp og våpen så er det ingen som ser deg der. Du kan også gå 5 meter lenger bak betongblokkene bak de 3 kassene så er du helt borte fra spillets synlighet på en måte! Ingen sjekker der så det er et godt sted å snipe fra..

iw4mp2010010521332861.th.png

 

Siste skrytebildet:

iw4mp2010010820430984.th.png

 

PS: Beklager de store bildene :/

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

AMD: bruk privatmatch til og øve på så du ikke får en haug med kills på statten din;)

 

branick: Gud så enig jeg er med deg, holder på og klikke i vinkel når jeg ser folk løpe rundt med care package i hånden og stabber.

Ofte får m,an gitt de et skudd i hode, men VELDIG ofte så er de over deg som en jokkeglad hund .

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker private matches til å øve. Jeg kommer meg lett til buskene, men ikke oppå rørene uten lightweight. Forsåvidt er buskene en bedre spot imo siden man får utnyttet ghillie suit der.

Noen som har tips til gode sniper spots på Rundown, Sub base, Favela og Karachi?

 

Edit:

Jeg har ikke bra stats fra før. Spilte WoW i 3-4 år uten å spille noen som helst FPS spill, så jeg har vært ganske rusten. Har vel 0,9 i k/d ratio atm, men det begynner å gå oppover.

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar

ah sniperspots er så veldig IKKE meg, iallefall mtp det jævla killcam greiene. Snipers som camper er det letteste å ta noensinne hvis de først dreper deg en gang. Jeg er vel heller hva man kan kalle en aggresiv sniper, noe som funker fett for meg =) (wuhu alle de årene med css spilling på høyere nivå pays off at last)

Lenke til kommentar

Ikke alle sniper spots er enkle å drepe sniperen på. Det kommer også an på sniperen om han er flink til å se seg rundt. Det er ikke ofte jeg får høye killstreaks, men om man bruker spots ikke mange vet om, utnytter ghillie suit osv, er det ofte veldig effektivt å være sniper, særlig på Highrise, Afghan, Wasteland og Estate. Også Underpass er til en viss grad ok.

Lenke til kommentar
Jeg vet om de rørene bak vingen på Afghan ja, men de er fryktelig vanskelige å komme seg til imo. Man må ha Lightweight, eller?

Jeg har prøvd flere ganger å komme dit, men etter å ha falt ned og blitt drept flere ganger, slo jeg meg til på enden av vingen istedet :p

Det eneste det IKKE fungerer med er LMG klassene, de er for trege. Alt du gjør er å velge pistolen og spurte bort, men dette er den viktige delen.. Du må holde hoppeknappen INNE helt til du er oppe ;) Du vil da treffe kanten og klatre opp istedet for å falle ned.

 

Eg er ein av dei som IKKJE ser på killcam so ofte :p

Da er du en av de jeg meier ned 10-15 ganger hver runde du da :p

Lenke til kommentar
Ja, jeg bruker private matches til å øve. Jeg kommer meg lett til buskene, men ikke oppå rørene uten lightweight. Forsåvidt er buskene en bedre spot imo siden man får utnyttet ghillie suit der.

Noen som har tips til gode sniper spots på Rundown, Sub base, Favela og Karachi?

 

Edit:

Jeg har ikke bra stats fra før. Spilte WoW i 3-4 år uten å spille noen som helst FPS spill, så jeg har vært ganske rusten. Har vel 0,9 i k/d ratio atm, men det begynner å gå oppover.

Alt ligger på tuben :)

Rundown: http://www.youtube.com/watch?v=FEgsu_owivE

Sub base: http://www.youtube.com/watch?v=7adGWvrx7jA

Favela: http://www.youtube.com/watch?v=7adGWvrx7jA

Karachi: http://www.youtube.com/watch?v=MD9SKFNvMko

 

Og jo, det fins gode sniperposisjoner på absolutt alle brettene ;)

 

-Øivind-

 

edit: æsj, det ble dobbelpost :(

Endret av branick
Lenke til kommentar
Det eneste det IKKE fungerer med er LMG klassene, de er for trege. Alt du gjør er å velge pistolen og spurte bort, men dette er den viktige delen.. Du må holde hoppeknappen INNE helt til du er oppe ;) Du vil da treffe kanten og klatre opp istedet for å falle ned.

Har ikke noe å si om man har ute sniper eller pistol. Man værer jo på disse våpnene uansett, og blir ikke lettere av å bruke pistol og ha rifla på ryggen. Uansett, de rørene er ikke en spesielt god spot sammenlignet med kanten med busker ved siden av. Der blir man så og si usynlig.

Lenke til kommentar
Har ikke noe å si om man har ute sniper eller pistol. Man værer jo på disse våpnene uansett, og blir ikke lettere av å bruke pistol og ha rifla på ryggen.

 

Uenig i det du sier her. Teknisk sett så skulle det ha vært sånn men det er det ikke.

 

Har du en LMG class løper du raskere når du skifter til pistol (eks: M240 + Pistol). Du løper raskere mer care package men her har du jo både hoved våpen og andre våpen på ryggen.

 

Mindre / lettere våpen = løpe raskere.

Lenke til kommentar
ah sniperspots er så veldig IKKE meg, iallefall mtp det jævla killcam greiene. Snipers som camper er det letteste å ta noensinne hvis de først dreper deg en gang. Jeg er vel heller hva man kan kalle en aggresiv sniper, noe som funker fett for meg =) (wuhu alle de årene med css spilling på høyere nivå pays off at last)

 

Jævla AVGhore :p

Lenke til kommentar
Jeg vet om de rørene bak vingen på Afghan ja, men de er fryktelig vanskelige å komme seg til imo. Man må ha Lightweight, eller?

Jeg har prøvd flere ganger å komme dit, men etter å ha falt ned og blitt drept flere ganger, slo jeg meg til på enden av vingen istedet :p

Det eneste det IKKE fungerer med er LMG klassene, de er for trege. Alt du gjør er å velge pistolen og spurte bort, men dette er den viktige delen.. Du må holde hoppeknappen INNE helt til du er oppe ;) Du vil da treffe kanten og klatre opp istedet for å falle ned.

 

Eg er ein av dei som IKKJE ser på killcam so ofte :p

Da er du en av de jeg meier ned 10-15 ganger hver runde du da :p

Haha :p Gidde ikkje ta meg tid til det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...