Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar, 15.6".. skjerm issues...


B1ack

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt å kjøpe meg en bærbar til mellom 10 og 15k ca.

 

Har sett litt på denne fra Asus (dog en versjon med Blue-Ray spiller, dem hadde en med dette inntil nylig men den ser ut til å være fjerna fra webshoppen nå):

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574450

 

Det som plager meg er at jeg pr. dags dato har en Asus F3Ja med 1680x1050 15.4" skjerm og jeg ser for meg at det blir ganske døllt å gå ned så mye i oppløsning som det blir snakk om her. (har dem helt slutta å produsere skjermer med skikkelig oppløsning i 15" segmentet?)

 

Jeg har noen krav til pc'en og det er Blue-Ray spiller, og helst minimum 1000 pixler i høyden på skjermen, 15"-ish.

 

Bør også være godt specca hardware messig.

 

Noen som har en formening om aktuelle kandidater?

Ser jo at man kan få oppgradert til skikkelig skjerm om man kjøper Dell PC.. men har i utgangspunktet ikke så lyst på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.multicom.no se litt på deres egne maskiner, der kan du velge bedre skjermer.

 

Er ikke det at bedre skjermer ikke produseres, er bare det at produsentene velger det billigste, fordi majoriteten av kjøperene ser på pris og specs som CPU/skjermkort.... ikke skjermoppløsning.

 

Ellers skal man lete en del for å finne 15" med full HD skjermer, men de finnes ja.

Lenke til kommentar

Takk for litt tips.

 

Nå har jeg brukt litt tid på Dell.no og multicom :blush:

Og har vel nesten kommet fram til at det blir enten en Studio 15 eller en XPS 16.

 

Multicom er sikkert like greit i grunn det også, men har litt dårlig bilde av multicom etter dårlige erfaringer for 10-12 år siden i mine yngre dager :)

 

Full HD 15.6" og blueray, quad core i7 820QM 1.73GHz 4 gig 1333mhz ram.. bør vel i alle fall holde til msn og surfing noen år :)

 

Hva er forøvrig forskjellen på Win7 Pro og Ultimate?

Er det noen "viktige" forskjeller eller er det mer eller mindre idiotisk å legge ekstra penger i Ultimate versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...