Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gått til anskaffelse av en 2500+ barton og leste om at man kunne kutte l12 broa (sant?). Hvordan gjør jeg dette og hva trenger jeg for å gjøre det ?

En liten forklaring ville vært fint ^^

mhv noob

Skrevet
har gått til anskaffelse av en 2500+ barton og leste om at man kunne kutte l12 broa (sant?). Hvordan gjør jeg dette og hva trenger jeg for å gjøre det ?

En liten forklaring ville vært fint ^^

mhv noob

Dette har ingen hensikt om du ikke har NF7 v1.x.

Skrevet

Hei ! Jeg har netopp bygd ei maskin for en kompis med disse delene:

Abit NF7-S v2.0

Powercolor Radeon 9200 256MB

Corsair 512MB DDR

AMD Athlon XP 2500+

Thermaltake volcano 12

Thermaltake Xaser 3 kabinett

Fikk problemer når vi skulle starte opp maskina, fikk ikke no bilde på skjermen og den gir ifra seg en uendelig høyfrekvent lyd slik: biiip, stilt i ca. 3 sekunder, biiip, slik holder det på. Har prøvd å skifta rambrikke men det hjalp ikke, har også testa skjermkortet hans på min pc, å det virka fint, har også testa et annet skjermkort på hans pc, samme fuckings lyd'n... Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? Har snart brukt opp tolmodigheten, så det ville vært fint å få fiksa det snart...

Skrevet

Hva synes du om denne steppingen formann ?

AXDA2500DKV4D 41F5075240027

AQXFA0340MPM

Duger denna da ? Har fått klokket den stabilt til 2,275MHz med default VCore...

Skrevet
Formann skriver ikke på dette forumet mer (og det skjønner jeg godt)...

kunne egentlig ikke vært mer enig.. lenge leve ocshoot?

Skrevet

Min er :

Barton 2500+ @ 3200+ AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (5.5 x 400) 3200+

Voltage Core 1.65 v

Ser dette greit ut? Cpu temp Idle: 38-40 Load 45-50

Skrevet
Hei ! Jeg har netopp bygd ei maskin for en kompis med disse delene:

Abit NF7-S v2.0

Powercolor Radeon 9200 256MB

Corsair 512MB DDR

AMD Athlon XP 2500+

Thermaltake volcano 12

Thermaltake Xaser 3 kabinett

Fikk problemer når vi skulle starte opp maskina, fikk ikke no bilde på skjermen og den gir ifra seg en uendelig høyfrekvent lyd slik: biiip, stilt i ca. 3 sekunder, biiip, slik holder det på. Har prøvd å skifta rambrikke men det hjalp ikke, har også testa skjermkortet hans på min pc, å det virka fint, har også testa et annet skjermkort på hans pc, samme fuckings lyd'n... Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? Har snart brukt opp tolmodigheten, så det ville vært fint å få fiksa det snart...

Hvilken PSU har du? Nf7 er kresen på god strømforsyning for å starte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjører min Xp2500+ på 200x11.5 1.8V

Har Thermaltake Volcano 12 vifte på laveste RPM eller hva det nå heter.. å Tempen ligger mellom 35-45grader...

Testa 2400mhz, kom inn i Windows, men etter en stund klikket det, selv om tempen var på 45grader.

Tror Strømforsyningen er får dårli :p QTEC 350w :p hehe

har asus a7n8x deluxeGD, 512twinmos pc3200 og xp2500+ sefF:p

Skrevet

Hva er forskjellen på f.eks 2500+ og en 3000+? Er det bare clokcen på cpu eller er det en annen teknisk forskjell? har en 3000+ som jeg kjører på 203*11.5 på standar spenning. Tror det er ca. 2334 mhz eller no sånt.

Hvis det ikke er noen forskjell er det jo direkte dumt av meg og mange andre å kjøpe denne cpuen bortset fra at du er garantert xp 3000 hastighet....

Skrevet
Hva er forskjellen på f.eks 2500+ og en 3000+?

Klokkehastighet, multiplier strømforbruk og varmeproduksjon. Ellers ingen tekniske forskjeller: Kjernen er totalt identisk laget, og kun grovsortert i ettertid etter hvilke som utvikler minst varme (de får høyest rating).

Skrevet (endret)

FSB: 200

MP: 11 (låst)

klokk (Mhz) : 2200

Vcore: 1,75v

Stepping: Aner ikke

Kjøpt hvor? : Komplett

Litt ustabil, noen tips?

Endret av Mr_Sandbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...