Kuli93 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei Jeg skal kjøpe meg Win 7 64bit. Men lurer på, når jeg køper detta produketet, kan jeg da velge mellom 32bit og 64bit når jeg instalerer? Lisensdetaljer 32/64-bit http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=135237 Lenke til kommentar
samerk Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Vil anta at det ligger to (2) dvd'er i esken. En 32-bit og en 64-bit. Men hvorfor kjøpe en retailpakke når du kan spare masse penger på en OEM en? Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Er det et fett? Rart om det ikke er en grunn til at den er dyrere. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Er det et fett? Rart om det ikke er en grunn til at den er dyrere. Grunnen til at en retailpakke er dyrere enn en OEM-pakke, er fordi en OEM-pakke brukes kun på en enkelt maskin. Hvis maskinen OEM-versjonen installert på går i stykker, kan du fint installere den på en annen maskin, men da ved å ringe microsofts telefonsvarer. En retailpakke kan flyttes fra den ene maskinen til den andre uten problemer, men kan ikke brukes på to maskiner samtidig. Det finnes faktisk en metode som gjør at du kan bruke en OEM-versjon på flere enn en maskin samtidig. Paradoksalt nok fungerer ikke metoden på retailversjonen. Endret 8. januar 2010 av samerk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du bør uansett innstallere 64bits versjonen så lenge det er en relativ ny pc (0-3 år) og det er ingen ulemper ved å gjøre dette. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Skal kjøpe meg en helt ny pc. Men skal bygge den selv for første gang så blir litt spørsmål Tusen takk for svar samerk. Blir nok en retailpakke selv om denne er litt dyrere. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skal kjøpe meg en helt ny pc. Men skal bygge den selv for første gang så blir litt spørsmål Tusen takk for svar samerk. Blir nok en retailpakke selv om denne er litt dyrere. dette er en fin pris, selv betalte jeg for 3 måneder siden ca kr 600,00 mer hos komplett. og fordelen er også, som selvbygger at du kan forandre komponenter så mye du vil. lykke til Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Retail-pakken inneholder både 32-bit og 64-bit versjoner av W7. En OEM-pakke inneholder enten 32-bit eller 64-bit, så du må velge riktig når du bestiller. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skal kjøpe meg en helt ny pc. Men skal bygge den selv for første gang så blir litt spørsmål Tusen takk for svar samerk. Blir nok en retailpakke selv om denne er litt dyrere. Da velger du denne pakken: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=135233 Pakken du valgte i går er en oppgraderingspakke. Dvs. at det må være installert et operativsystem på maskinen på forhånd for at den valgte pakken kan taes i bruk. Lykke til med valg av komponenter Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 åssen er det å laste ned windows 7? illegal i know, men er jo svin dyrt:/ Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 åssen er det å laste ned windows 7? illegal i know, men er jo svin dyrt:/ Smart du..... Get a job. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) kjøp Professional OEM 64-bit du, mye billigere Ultimate er å kaste bort penger på ting man ikke vil bruke Retail har 32-bit og 64-bit Install DVDer i boksen OEM har bare den du kjøper og at OEMen blir parret med hovedkort (best for de som ikke skal bytte pc på 5 år osv) Endret 8. januar 2010 av wiak Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Blir nok Retail Ultimate Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 åssen er det å laste ned windows 7? illegal i know, men er jo svin dyrt:/ Norsk, DVD, Retail, 32bit / 64bit: 2 375,- ink. mva. ( http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=135233 hvis du har den i 5 år, da blir dette ca nkr 1,25 per dag, dette kan jeg ikke kalle svin dyrt og da er dette det dyreste utgave men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå