Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kobler jeg på neonlys?


Anbefalte innlegg

Altså, mulig et super simpelt spørsmål her.

 

Jeg tenkte å investere i neonlys til å ha under bilen på min 'nye' brukte Toyota Yaris, men selv om jeg er utdannet elektriker kan jeg null og niks om bil, så hvor kobler jeg neon kittet til spenningen fra batteriet?

 

Jeg klarer å lokalisere batteriet, og er klar over de 2 store kablene som går derifra, men selv jeg skjønner at det må være et annet sted hvor man kobler på "små elektronikk"

 

(og ja, jeg er fult klar over at det er mega harry, men det hele er ment veldig ironisk :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteri på bil er 12v. Så ledningene til lysene skal kobles på batterikretsen. Vil du ha det pent finner du en ledig plass i sikringsboksen og kobler det inn der med en rett sikring til. Legger opp til en bryter som du plasserer der du vil ha den. og trekker ledningene fint med en bra løsning til hvor du monterer lysene.

 

Vis du ikke bryr deg om finish. Så kan du bare trekke ledningene rett opp til batteriet. Strekke en ledning med bryter på imellom og inn i kupeen.

 

vips, du kan slå av og på neonlysene, og ja, de har spenning. :p

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig å ha det montert i bilen, men ulovlig å bruke det i trafikken. Du kan feks bruke dem i din egen garasje, showoff events, private steder osv.

feil, det skal være enten påbudt eller tillatt i forhold til kjøretøyforeskriften eller andre regulativer som er relative.

og det er det ikke.

beklager.

 

og ja kanskje ikke politiet bryr seg så lenge du ikke bruker dem når du kjører men det er fremdeles ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...