Gå til innhold

Sugen søkefunksjon på forumet?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Søk > Avansert søk > Filtrer etter medlemsnavn: jocke

 

- Match hele navnet: på

- » Alle forum: valgt

- Du har valgt å søke i underkategorier: på

- Søk i innlegg fra... «Hvilken som helst dato» og nyere

- Sorter resultater etter «Siste innleggsdato», synkende rekkefølge

- Søk hvor; i hele innlegget

- Resultattype: «Vis resultat som innlegg»

 

Siste post jeg gjorde, var tydeligvis en gang i 2007.

 

Forøvrig er det sjeldent jeg finner poster/tråder jeg søker etter, ved å bruke søkfeunksjonen.

 

Og ja; det kan være det finnes en million milliard tråder om dette fra før av; men når for eksempel «dårlig søkefunksjon» ikke får et eneste relevant treff, så er jo det ganske håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten et år gamle - eller ikke relevante.

 

Jeg vil tro at mange brukere kunne fått svar på sine problemer, om søkefunksjonen hadde vært bedre. Og så hadde man sluppet ørten tråder med samme spørsmålet.

Lenke til kommentar
De er da høyst relevante mtp. at motoren ikke fungerer.
  • Søk funksjonen på bruker virker ikke. <-- Nettleser, ikke forum
  • Når skal avansert søk bli fikset? <-- Snart et halvt år gammel - og er snakk om «Avansert søk». Jeg snakker hovedsaklig om enkelt søk, samt filtrering på brukernavn (som strengt tatt ikke trenger å være noe smart - finn bruker, og vis alle poster denne brukeren har skrevet - noe som ikke akkurat burde gi feile eller ufullstendige svar).
  • søkefunksjonen fungerer ikke <-- Kan ikke si at søkefunksjonen er dårlig, bare fordi man ikke kan søke oftere enn hvert 10 sekund. At den ikke finner det man søker etter, derimot.
  • Søk kun i titler ødelagt? <-- Ett år gammel tråd

Så min påstand om dine linker var korrekt.

 

Jeg skjønner at det blir sagt at det jobbes med. Jeg skjønner at jeg ikke kan komme å «kreve» at det fikses. Men å skylde på oppgradering til IB3, når det finnes tråder som er ett år gamle (finnes sikkert eldre tråder også), blir litt vagt, spør du meg.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva med å legge til en google søkeboks her?

 

Enkel søkeboks som bare søker etter ting på diskusjon.no.

<div id="gsearch">
<form method="get" action="http://www.google.com/search" target="_blank">
	<input type="text"   name="q" size="25" maxlength="200" value="" />
	<input type="submit" value=" Søk " />
	<input type="hidden" name="sitesearch" value="www.diskusjon.no" />
</form>
</div>

 

Prøv den selv: http://www.draac.com/htmltester.html

Endret av K-E
Lenke til kommentar

...

Ulempen med det er at ting må indekseres hos google før det kan vises. Dessuten holder det å skrive "site:diskusjon.no [søkeord]" i google, man trenger ikke å lage en egen side med en egen boks.

 

Edit: Overså de første linjene, men argumentet mitt står. Innlegg må indekseres hos google før det kommer med i et eventuelt søk. For å sette det i perspektiv, så er innlegget jeg siterte ikke indeksert enda (pr. 21. april 18:20). Det er altså nesten 3 døgn siden. Det blir litt klumpete for min del.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Flott, da er det ikke bare meg som har problemer med å finne det jeg leter etter. Uansett så vil jeg ikke si at søkefunksjonen er dårlig, den er rett og slett så ubrukelig det er menneskelig mulig å oppnå! Eksempel:

 

Søker etter en populær tråd jeg vet eksisterer, "Tråden om Top Gear". Dette er nøyaktig enmetittel på tråden, og de søkeordene er vel brukt et par tusen ganger gjennom tråden også. Siste innlegg oppdatert igår i den posten, fordelt over 143 sider.

-> Ingen treff på de tre første sidene! Bare masse anna som overhode ikke har noe med Top Gear å gjøre.

-> Jeg endrer til "Relevans" og da finner jeg tråden på side 2 av treffene, etter en haug med "Metal Gear Solid", som overhodet ikke har noenting å gjøre med søkeordene mine.

 

Så hva i all verden søker den egentlig etter. Når jeg taster inn _nøaktig_ enmetittel, til og med riktig mtp. store og små bokstaver, så forventer jeg da å finne tråden, eller noe som har med det å gjøre. Hvis jeg ikke har like nøyaktige søkeord som i eksemplet over, så regner jeg ikke med at treffene blir bedre heller ? Hvordan skal man kunne unngå å poste de samme tingene et utall ganger når det ikke går an å søke opp gamle tråder ? Forøvrig kan en gammel tråd inneholde like nyttig informasjon som en ny en også.

 

Dette er IKKE et enestående eksempel. Det må da være veldig unødvendig å skulle bruke google for å finne forumposter ?

 

Beklager den krasse tonen, men jeg er bare litt småirritert over noe som jeg så som en selvfølge at virket noenlunde..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å ikke lage en ny tråd bumper jeg her litt. Blir det gjort noe med søkefunksjonen her? Den virker jo faktisk ikke, i det hele tatt. Uansett hva jeg måtte søke på, blir bare ordene søkt på tilfeldig. Søkte i dag etter "beste serier". Fikk da opp de 1000 første trådene hvor det står "beste". Hvor i huleste heiteste skjer dette? Man kan si at dette "Arbeides med" men det fjerner ikke faktum at dette er Norges støreste forum, og dere har ikke en DELVIS fungerende søkefunsjon en gang! Det hadde faktisk vært lettere å finne tråder om jeg hadde skrevet ut hele forumet, og sluppet alle sidene over en regnskog, og så hadde gått å lett etter dem i regnskogen. Sansynligvis ville jeg funnet det jeg lette etter fortere også. Når forumet i tilegg er umenneskelig tregt og ustabilt, da lurer jeg på hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Helt seriøst, idag holdt det på å rakne for meg. Forsøkte å finne informasjon rundt en plasma tv med rimelig generelle søkeord, men måtte til slutt gi opp.

 

Hvor i all verden er de teknisk ansvarlige ? Hva i all verden er vitsen med å ha et tilbakemeldings del på forumet når dere ikke engang gidder å svare på noe så essensielt som en søkefunksjon ?

Lenke til kommentar

Dessverre har driftsgjengen veldig mykje å gjere på, mellom anna fordi dei må arbeide for alle sidene i nettverket og Kvinneguiden, slik eg har forstått det. Les òg dette innlegget av TSP.

 

Forøvrig er det iallfall tre trådar i trackeren om søkefunksjonen:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=408&hl=s%F8kefunksjon

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=303&hl=s%F8kefunksjon

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=377&hl=s%F8kefunksjon

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...