Gå til innhold

OL2010:Hvor mange medaljer tar Norge under OL? Tippekonkurranse!


Latias

Anbefalte innlegg

Etter et skuffende mesterskap i 2006, kommer Norge til å reise seg kraftig i Vancouver. Hvor mange medaljer tar Norge under OL, og hvor mange av hver sort?

 

Tipp slik:

1. Antall gull Norge tar:

2. Antall sølv Norge tar:

3. Antall bronse Norge tar:

4. Antall medaljer Norge tar totalt:

 

Etter mesterskapet kommer jeg til å vurdere slik:

Riktig tall vil gi 0 poeng. Og så får man ett poeng for hvert tall man bommer med. Det gjelder altså å få minst mulig poeng, den som har minst, vinne konkurransen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør heller ikke å være for optimistisk med antall medaljer, i alle fall med tanke på gullmedaljer, etter Torino 2006.

 

 

Her sere dere antall medaljer Norge har vunnet i vinter-OL, fra OL til OL.

 

Litt medaljefækts:

  • Norge er det landet i verden som har vunnet flest vinter-OL-medaljer, med 280 medaljer
  • Høydepunktet med gullmedaljer nådde vi i Salt Lake City i 2002 med 13 gull
  • Høydepunktet for totalt antall medaljer (gull, sølv og bronse) er rekorden vår i Lillehammer 1994 med 26 medaljer
  • I Lillehammer 1994 og Nagano 1990 fikk vi 10 gull
  • I Nagano 1998 og Salt Lake City fikk vi 25 medaljer totalt

Nå har ikke jeg sjekket hvor mange grener som ble arrangert fra år til år, men ut ifra denne statistikken har glansperioden vår vært fra og med Albertville 1992, hvor vi har hatt over 20 medaljer totalt hvert år, fram til Torino 2006 hvor vi fikk 19 medaljer totalt, og bare 2 gull.

 

2006-flausen i Torino så jeg faktisk komme, husker jeg var veldig usikker på om vi hadde gode nok løpere i den perioden. Kjetil Andre Aamodt i Super-G og Lars Bystøl i normalbakke var det som brakte inn gullet da. Dette var perioden hvor hopperne i Norge kom seg igjen med ny generasjon etter Espen Bredesen-æraen som jo begynte å bli en stund siden, vi brakte inn en god del medaljer i hopp. Hadde håpt at hopperne er i så kanonform til Vancouver at de kunne bringe inn enda flere medaljer, men østerrikerne har vært utrolig sterke i hoppuka. Men vi satser på det beste! Er hopp jeg følger mest med på, så er litt usikker på akkurat hvor sterkt vi står i andre grener?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg tør heller ikke å være for optimistisk med antall medaljer, i alle fall med tanke på gullmedaljer, etter Torino 2006.

 

 

Her sere dere antall medaljer Norge har vunnet i vinter-OL, fra OL til OL.

 

Litt medaljefækts:

  • Norge er det landet i verden som har vunnet flest vinter-OL-medaljer, med 280 medaljer
  • Høydepunktet med gullmedaljer nådde vi i Salt Lake City i 2002 med 13 gull
  • Høydepunktet for totalt antall medaljer (gull, sølv og bronse) er rekorden vår i Lillehammer 1994 med 26 medaljer
  • I Lillehammer 1994 og Nagano 1990 fikk vi 10 gull
  • I Nagano 1998 og Salt Lake City fikk vi 25 medaljer totalt

Nå har ikke jeg sjekket hvor mange grener som ble arrangert fra år til år, men ut ifra denne statistikken har glansperioden vår vært fra og med Albertville 1992, hvor vi har hatt over 20 medaljer totalt hvert år, fram til Torino 2006 hvor vi fikk 19 medaljer totalt, og bare 2 gull.

 

2006-flausen i Torino så jeg faktisk komme, husker jeg var veldig usikker på om vi hadde gode nok løpere i den perioden. Kjetil Andre Aamodt i Super-G og Lars Bystøl i normalbakke var det som brakte inn gullet da. Dette var perioden hvor hopperne i Norge kom seg igjen med ny generasjon etter Espen Bredesen-æraen som jo begynte å bli en stund siden, vi brakte inn en god del medaljer i hopp. Hadde håpt at hopperne er i så kanonform til Vancouver at de kunne bringe inn enda flere medaljer, men østerrikerne har vært utrolig sterke i hoppuka. Men vi satser på det beste! Er hopp jeg følger mest med på, så er litt usikker på akkurat hvor sterkt vi står i andre grener?

Veldig bra innlegg ;)

 

Du er hjertelig velkommen til Vintersportskafeen og Denne delen av forumet for å ytre dine meninger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...