Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

Så man skal lete lenge etter at Zephyr blir bannet? Den mest op helten i spillet for tiden etter buffen? Og tempest bannes jo nesten hver gang etter min erfaring, han har tross alt den beste game winning ultien i spillet.Electrician blir vel heller ikke bannet så ofte, altså han er jo god, men ikke så god ;)I tilleg så mangler jereziah, han kan også være helt vill for laget, jeg opplever kanskje at han blir bannet 50% av gangene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette i går, men kan ikke si jeg ble noe særlig imponert, dessverre. Det tok ganske lang tid å få i gang et spill (vi snakker over to minutter med kun venting før vi i det hele tatt fikk velge hvem vi ville spille som, og der tok det minst et minutt eller to ekstra. I verste fall snakker vi fire, fem minutters venting før spillet starter.)

 

Når jeg endelig fikk spille tok det ikke lang tid før folk kalte meg noob, og ingen hadde noe som helst interesse av å hjelpe meg i gang. Når selv folk på ditt lag heller vil mobbe deg enn å hjelpe deg har jeg liten lyst til å fortsette.

Lenke til kommentar

Prøvde dette i går, men kan ikke si jeg ble noe særlig imponert, dessverre. Det tok ganske lang tid å få i gang et spill (vi snakker over to minutter med kun venting før vi i det hele tatt fikk velge hvem vi ville spille som, og der tok det minst et minutt eller to ekstra. I verste fall snakker vi fire, fem minutters venting før spillet starter.)

 

Når jeg endelig fikk spille tok det ikke lang tid før folk kalte meg noob, og ingen hadde noe som helst interesse av å hjelpe meg i gang. Når selv folk på ditt lag heller vil mobbe deg enn å hjelpe deg har jeg liten lyst til å fortsette.

 

Hvis det er noe du lurer på, kan du bare spørre i tråden. Og hvis du vil ha et par guider til spille, så kan du spille gjennom Tutorial moden på spillet, ved å trykke på det røde eplet når du åpner hovedmenyen, ellers kan du gå til www.heroes-newerth.com for guider.

Lenke til kommentar

Litt kjipt å måtte hoppe ut av et spill for å stille et spørsmål her i tråden. Ikke forventer jeg å få svar her med det første, heller. ;)

 

Men greit, har noen spørsmål.

 

1. Hvordan starter jeg spillet uten å måtte vente i flere minutter på at kampen begynner?

 

2. Hvor lenge er det meningen en kamp skal vare? Jeg spilte 5v5 i førti minutter uten egentlig å komme noen vei.

 

3. Kan jeg ikke velge hvilken side jeg vil være på?

Lenke til kommentar

Litt kjipt å måtte hoppe ut av et spill for å stille et spørsmål her i tråden. Ikke forventer jeg å få svar her med det første, heller. ;)

 

Men greit, har noen spørsmål.

 

1. Hvordan starter jeg spillet uten å måtte vente i flere minutter på at kampen begynner?

 

2. Hvor lenge er det meningen en kamp skal vare? Jeg spilte 5v5 i førti minutter uten egentlig å komme noen vei.

 

3. Kan jeg ikke velge hvilken side jeg vil være på?

 

1. Hva for noe?

2. En 5vs5 varer vanligvis i 80 minutter, etter min erfaring. Alt fra 40 minutter til to timer, egentlig.

3. Når du joiner en game er det to sider du kan være, Legion og Hellbourne, den til høyere er Hellbourne, og den til venstre er Legion. Legion er snill, og Hellbourne er slemme. Det kan godt være at du blir bytta over til andre siden, fordi hosten skal balansere spillet etter poengsummen til spillerne. Dette gjøres automatisk ved å trykke på en knapp som heter Balance, da blir spillet balansert så mye som mulig, slik at begge lag skal ha så stor sjangs for å vinne, som mulig.

Lenke til kommentar

Prøvde dette i går, men kan ikke si jeg ble noe særlig imponert, dessverre. Det tok ganske lang tid å få i gang et spill (vi snakker over to minutter med kun venting før vi i det hele tatt fikk velge hvem vi ville spille som, og der tok det minst et minutt eller to ekstra. I verste fall snakker vi fire, fem minutters venting før spillet starter.)

 

Når jeg endelig fikk spille tok det ikke lang tid før folk kalte meg noob, og ingen hadde noe som helst interesse av å hjelpe meg i gang. Når selv folk på ditt lag heller vil mobbe deg enn å hjelpe deg har jeg liten lyst til å fortsette.

 

Det er helt fryktelig og nesten umulig å få en god spillopplevelse som ny i HoN, skitkasting og noob calling er en stor del av spillet desverre(bra vil mange si) Jeg vil anbefale deg å prøve League of legends heller, spillet er gratis og communitien er 100 ganger bedre. Spillet har stort sett det samme konseptet, følte spillet var enklere og sette seg inni, og når de faktisk er folk som kan(ikke alltid) oppføre seg ble det mye kjekkere for min del. Joda spiller litt HoN også, etter jeg har blitt kjent med denne spilltypen og mer erfaren, men League of legends er mye mindre "hardcore" for å bruke det litt teite ordet.

Lenke til kommentar

Så det er enten å velge et spill som er så enkelt at alle kan sette seg inn i det på ti minutter, eller velge et spill som faktisk er utfordrende å spille, men ingen gidder å lære deg? Spilte for øvrig gjennom tutorialen uten å bli noe særlig klokere. Har hatt en del runder med Demigod, så får kanksje heller gå tilbake til det. Eller spille noe jeg faktisk likte. ;)

 

Og btw, det jeg mente med å slippe å vente flere minutter er at når jeg starter en match må jeg først vente i lang tid før den finner ti spillere, og deretter må alle connecte eller noe sånt. Det er ikke alltid det går, så da må vi pente vente på nye spillere. Finner spillet ikke flere spillere avsluttes hele greia før den i det hele tatt har begynt. Om den finner spillere går det videre til å velge folk, og det bruker å ta lang tid. Riktignok skyldes dette spillere som bruker lang tid på å velge karakter, men det burde da kunne gå ann å velge karaktere samtidig i stedet for å måtte vente på tur? Skjønner det er gjort for å hindre at to velger den samme, men gjør de det kunne man for eksempel ha trukket lodd (dvs random nummer osv). Folk kunne dermed ha hoppet rett inn i spillet selv før begge lagene er fulle. I en kamp som varer 80 - 120 minutter vil neppe de første to minuttene ha så mye å si. Det er grenser for hvor mye tull man rekker da, spesielt om områdene er "avlåste" for hverandre helt til begge lagene er inne i spillet.

Lenke til kommentar

Skriver under på at communitien i HoN er rimelig dårlig. Det er flaming og whining i alle kanter, og dør du, så er det på ingen måte din feil.

 

Tilbake til Zephyr; det er ikke veldig vanskelig å få ett par last hits akkurat, og har han noen få vinder kan han bare farme som faen, da kan han fort bli en 2-3 lvler høyere enn alle andre og dermed eie ganske heftig.

 

Forresten, når det kommer til lengden av et HoN game så varierer det veldig i forhold til vilket nivå du er på. Snakker vi noobs only 1500- ish så kan det gjerne vare veldig lenge før det skjer noe, folk skal bare farme og ingen tør å ta noe initiativ. Typisk maks 70-80min. Kommer man opp på ett litt høyere nivå så varer gamene generellt sett mye kortere, hard carries for det litt vanskeligere og alle vil ikke at gamen skal vare ut i evigheten. I tilegg ser man ganske fort hvilken side som kommer til å vinne, og dermed conceder den andre siden. Typisk 40min i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

 

Skulle akkurat til å starte en kamp, når jeg så statistikken til en fyr på laget vårt.

 

hu23js.png Hva i svarte?

 

Han har garantert feedet seg selv med en annen account eller noe lignende. 900 kills på fem games skal ikke være mulig, uansett hvor god han er. Man rekker rett og slett ikke å drepe så mye før de andre conceder.

 

 

Skrev denne i en annen tråd angående HoN, men syns den passer bedre her. Hvis trådstarter vil, kan han legge denne i førstepost:

 

 

 

 

Her er en liste over de mest bannede heroene, etter min erfaring:

 

ALLTID:

 

Chronos

Electrician

 

Disse to SKAL bannes, UANSETT.

 

Ofte:

 

Slither

Arachna

Moon Queen

Scout

Swiftblade

Pebbles

Witch Slayer

Predator

 

Sjeldent, men fortsatt bra å banne:

 

Succubus

Demented Shaman

Andromeda

Nymphora

Legionaire

Blood Hunter

Forsaken Archer

Pyromancer

Tempest

Vindicator

Accursed

 

Veldig sjeldent/aldri:

 

Pandamonium

Devourer

Kraken

Keeper of the Forest

Magmus

Wildsoul

Valkyrie

Night Hound

Wildsoul

Hammerstorm

Blacksmith

Torturer

 

Alle andre heroer skal du se lenge etter at de blir bannet.

 

En huskeregel når du banner: Se etter hvilken heroer det andre laget pleier å bruke, hvis du ser en med 1700 psr, som har Night Hound på 80%, så gudskjelov, ban Night Hound.

 

Som sagt i den andre tråden hvor du skrev det samme sier jeg meg helt uenig i det du skriver. Når man skal banne helter burde man i hovedsak banne de heltene som er vanskeligst å countre. Som oftest er dette helter med overlegne AoE-spells. Det vil si helter som Tempest, Hellbringer, Plague Rider, Chronos, Demented Shaman og Jeraziah. Skulle man for eksempel være så uheldig å møte et team som består av Chronos, Jeraziah, Tempest, Plague Rider og Hellbringer kan det være vanskelig å vinne de største teamfightsene. Sannsynligvis vil Tempest disable alle med sin ulti, før resten av teamet bruker alle sine spells oppå det igjen. I tillegg har man da en Jera som gjør at man kommer sterkere ut av hver fight.

 

Grunnen til at man da ikke skal banne Night hound o.l. er at de er så lette å countre. Wards of Revelation/Bound Eye gjør Night hound totalt nytteløs. De fleste helter kan lett countres, men et helt team med AoE-spells/disable skal egentlig være umulig å vinne mot.

 

Uansett - er en kjempestor fan av HoN og spiller relativt mye. Begynner å nærme meg 1700 psr og føler jeg i bidrar meget sterkt i ethvert game. Har spilt DotA i omtrent ett år og HoN helt siden det ble sluppet.

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål.

 

1. Jeg har skill 1500, men det sier meg ingenting. Kan noen forklare skillsystemet?

 

2. Hvorfor bannes så mange helter hele tiden? Er det fordi folk jukser? Det må da være en bra ting at det er mange helter, eller er folk allerede så hardcore at de kun gidder lage og dele strategier med noen få helter?

Lenke til kommentar

er også enig i at HoN communitiet er elendig, er ikke kjempekult å spille når man gjør noen tabber og folk bare unleasher at nerdragen sin over deg, mye bedre å bare gi noen tips lissom.

så kunne gjerne tenkt meg noen likesinnende å spille med så ta kontakt hvis det er av interesse

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål.

 

1. Jeg har skill 1500, men det sier meg ingenting. Kan noen forklare skillsystemet?

 

2. Hvorfor bannes så mange helter hele tiden? Er det fordi folk jukser? Det må da være en bra ting at det er mange helter, eller er folk allerede så hardcore at de kun gidder lage og dele strategier med noen få helter?

 

1. Skillsystemet er ganske simpelt. Du har to forskjellige "ratings". Den ene gjelder for automatisk matchmaking, og den andre gjelder for public spill (hvor du manuelt går inn, søker etter games og blir med.)

Alle starter på 1500 i begge disse to. Hvis du da blir med i et public game og vinner vil du få mer PSR, og hvis du taper vil du miste PSR. Hvor mye du taper/vinner kommer an på hvor balanserte lagene er. Hvis du spiller med 4 andre folk som alle har 2000 rating, og på motstanderlaget er det 5 folk som alle har 1100 rating så er jo dette spillet STERKT ubalansert i din favør. Hvis du vinner vil du nesten ikke få noen poeng i det hele tatt, og hvis du taper vil du miste massevis av poeng.

 

Akkurat det samme gjelder for den ratingen du har i matchmaking spill (husker ikke hva forkortelsen er her), men disse to er altså separate.

 

Og det er også viktig å huske på at rating ikke er alt. Det er viktigere å se på generelle stats, men rating kan gi en god pekepinn på om en spiller er god eller ikke. Skalaen vil vel gå rundt dette her: 1400 eller mindre - Ikke særlig god. 1400-1600 - ganske god. 1600-1750 - god. 1750+ - ekstremt god.

 

er også enig i at HoN communitiet er elendig, er ikke kjempekult å spille når man gjør noen tabber og folk bare unleasher at nerdragen sin over deg, mye bedre å bare gi noen tips lissom.

så kunne gjerne tenkt meg noen likesinnende å spille med så ta kontakt hvis det er av interesse

 

Det at HoN comunitiet er blant de værste som finnes er vel egentlig lest og vedtatt. Dette er synd, men noen tips for å klare å komme seg forbi dette stadiet hvor alle bare nerdrager på deg hele tiden:

 

1. Les guider på internett. Bruk google og søk, det finnes mange der ute!

2. Når du er i en spillobby sier du til folkene du spiller med at du ikke er særlig god, og at du håper at det går greit. De sier mest sannsynlig ja, og da er det go go.

3. Når du er in-game så vet disse personene altså at du ikke er så veldig god. Spør alle spørsmålene som faller deg inn, og si at du helst vil gå der det ikke er så vanskelig. De aller fleste vil faktisk glemme elitisten i seg (de aller fleste) og de vil ikke lengre se på deg som en "n00b" men som en nybegynner som er kin på å lære.

4. Bli med i den norske communitien. Det er enkle råtne egg hos oss også, men i 95% av tilfellene vil du møte kun vennlige og hjelpsomme folk. Vi holder til på www.hon-norge.net, og ingame er de fleste på klanen Non Plus Ultra sin klan kanal. Hvis jeg husker rett er kommandoen for å komme inn på chatten /join clan Non Plus Ultra.

 

Det er vel også greit å si at jeg er admin på www.hon-norge.net og jeg er faktisk klan-leder av Non Plus Ultra så dette kan bli sett på som sterk selvreklamering. Det er det jo til en viss grad, men jeg mener virkelig at du burde bli med i den norske communitien likevel, fordi det er en lur ting å gjøre.

 

Jeg heter forresten Error in-game og på forumet. Non Plus Ultra (eller NPU) kommer ikke til å rekruttere i open beta fasen (fordi de aller fleste mest sannsynlig ikke vil kjøpe spillet når det kommer), men vi tar gjerne med andre spillere når vi spiller "inhouse games". :)

Endret av SirCirdan
Lenke til kommentar

2. Hvorfor bannes så mange helter hele tiden? Er det fordi folk jukser? Det må da være en bra ting at det er mange helter, eller er folk allerede så hardcore at de kun gidder lage og dele strategier med noen få helter?

Tror du misforstår dette med banning litt. Denne banningen brukes kun i spesielle game-modes. Man har for eksempel All Pick (også kalt AP), hvor man kan velge hvilken som helst hero. I tillegg har man Single Draft, Random Draft, Banning Draft og Banning Pick. Det er kun i disse to siste game-modsene at man banner heroes. Det er ikke snakk om juksing på noen måte.

 

er også enig i at HoN communitiet er elendig, er ikke kjempekult å spille når man gjør noen tabber og folk bare unleasher at nerdragen sin over deg, mye bedre å bare gi noen tips lissom.

så kunne gjerne tenkt meg noen likesinnende å spille med så ta kontakt hvis det er av interesse

Skjønner godt at HoN-communitiet kan virke kjipt. Men det er veldig viktig å havne i riktige games. Selvfølgelig, noen vil alltid være best, men i et "5v5 apem only noobs" game er sannsynligheten for at man blir flamet mindre enn i et "5v5 BP 1750+ PRO". Synes personlig at flaming er unødvendig, selv om jeg forstår at irritasjonen kan ta overhånd når team-mates stjeler runer, kills, tar token eller lignende. Anbefaler alle å ta en titt på Gamereplays.org/Heroesofnewerth. Her er det utrolig mange nyttige guider og artikler som kan hjelpe deg masse.

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål.

 

1. Jeg har skill 1500, men det sier meg ingenting. Kan noen forklare skillsystemet?

 

2. Hvorfor bannes så mange helter hele tiden? Er det fordi folk jukser? Det må da være en bra ting at det er mange helter, eller er folk allerede så hardcore at de kun gidder lage og dele strategier med noen få helter?

Det virker som du ikke helt vet hva du egentlig holder på med. Noen her har hjulpet det godt på vei, men det er en ting jeg tror alle overså.

 

Jeg kom over den idag, leste den, og var stort sett enig i alt som stod der. Jeg prøver å rekrutere noen venner til HoN, og prøver å lære de noe. Enkelte av dem har HELT feil instilling. Eksempel: Vi spilte, og han kjøpte feil boots(ghost marchers, klassist "noob boots", siden rask movement speed er noe alle tror er OP) noe han har gjort flere ganger før, og vi har gjort han oppmerksom. Han svarer "Det er care da, jeg liker det".

Uten å være helt sikker, så tapte vi kampen, ikke pga hans valg av boots, men av han(kan ha vært andre ting og, selvfølgelig).

 

Poenget er at dette ikke er et spill som MW2, hvor du kan hoppe inn i løpet av 10 sekunder, og starte å skyte. Det er et treigt spill, og mye av det du gjør han konsekvenser på hvordan spillet vil bli videre. Spillet har også en veldig slakk læringskurve og det er mye å sette seg inn i. Du vil helt sikkert bli raget så mye på, men det får du tåle. De værste ragerene er de dårligste.

 

Les, les og les. Start her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...