Gå til innhold

[Løst]Hva i hekkfjell har skjedd med iTunes?! (ikke løst likevel) (nå er den løst. Jeg lover)


Xanman

Anbefalte innlegg

Her om dagen slettet jeg all min nedlastede musikk, rippet alle cd-ene mine og la de inn på iTunes. I tillegg la jeg til albumbilder på alle albumene. I dag ser det ut som om det har resettet seg uten grunn! Spillelistene mine er borte, og når jeg går inn på "Musikk", kommer det bare frem en meny som sier hvordan jeg legger til musikk. Why??

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iTunes er djevelens verk! MediaMonkey ftw!

 

Har du rota i innstillingene og sett om du fant noko angåande automatisk organisering eller synkronisering?

Har ikke gjort noe med instillingene. Kanskje jeg burde flytte hele iTunes-mappen til skrivebordet, og endre på instillingene?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du leste denne, men:

Hold down the shift key while opening iTunes. Continue holding it down until a screen pops up asking you to choose a library or create a new one. Select to choose a library. A browser window pops up. Navigate to your H: drive and look for an iTunes file with a .itl extension. This is usually located in "My Documents - My Music - iTunes" folder, but could have been located on your H: drive or elsewhere on your computer.

 

If that doesn't work, then go to "My Computer", click on search and run a search for ".itl" (without the quotes). If more than one .itl file is found, then do the shift-button thing while opening iTunes and try each one. One of them is likely your library.

 

If not, sounds like something may have went horribly wrong. But if you haven't been moving or deleting folders, iTunes may have just randomly lost track of the library .itl file. This happened to me yesterday. I fired up iTunes and it asked me to choose a library even though my external was plugged in and my .itl file intact. I just pointed iTunes in the right direction and things were back to normal.

Lenke til kommentar

Oisann, jeg la ikke merke til at du endret innlegget ditt. Men takk for hjelpen! Jeg skal lese gjennom og teste det nå :) BRB

 

Edit: Problemet er jo at filene flytter seg, og jeg tror nok ikke det vil løse problemet mitt. Jeg spør igjen, burde jeg flytte hele iTunes-mappen til skrivebordet, og endre på innstillingene?

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Har flyttet hele mappen over til skrivebordet nå. Får se hva som skjer når jeg kobler til skolenettet i morgen. Men over til noe litt annet; jeg har konvertert alle WMA-filene til iTunes-kompatible filer, og de konverterte filene ligger i en egen mappe. Kan jeg da sette alle de gamle WMA-filene uten at det medfører problemer? Det er litt unødvendig å ha dobbelt opp av alle sangene mine, når jeg har så lite plass på harddisken.

Lenke til kommentar
Hva med: Slutt å bruke itunes? Husker jeg hadde problemer selv da jeg hadde det (ipodtvang, gg) for en 5-6 år siden. Maken til søppel skal en lete lenge etter.

 

Er så mange uendelig bedre alternativer der ute.

Syntes det er et helt greit program. Dessuten har jeg iPod, så det er greit å kombinere det. Hvilke fordeler har andre programmer som ikke iTunes har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...