Gå til innhold

OL2010:Tråden for Curling


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan blir det med tidsforskjellene? De er 9 timer bak oss?

9 timer, ja.

 

Spillpassene blir spilt 18:00, 23:00 og 4:00 norsk tid. Norge spiller på en, to eller ingen av disse tidspunktene. Semi og eventuell finale blir nok spilt ganske så seint, med fulle tribuner av ihugga canadiske curlingfans ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser du ikke har lest førsteposten... :p

 

Kamper:

 

16/2 18.00 Curling, menn: Norge - Canada

18/2 18.00 Curling, menn: Tyskland - Norge

20/2 18.00 Curling, menn: Danmark - Norge

22/2 18.00 Curling, menn: Norge - Frankrike

23/2 23.00 Curling, menn: Storbritannia - Norge

Riktig dette. Men Norge spiller ni grunnspillskamper. Så da går vel de øvrige fire kl 04. Men hva gjør vel det :)

Lenke til kommentar
Hadde vært trivelig, har googla hardt nå, men finner ikkenoe.

 

Curling er kanonmorro ^^

Da har du ikke googla nok!

 

IKKE TRYKK HER!

 

Denne har jeg også klart å finne :)

Desverre er det jo et rene sammensurium av tilklipping, men man får jo se sistesteinen og hvordan den selv med rub blir de 7-8cmerne for lang :)

 

Jeg kan forøvrig love et noe yngre og mer atletisk OL-lag denne gang ;)

Lenke til kommentar
Såpass mange kamper ja.

Jepp, en mot hver av de ni andre lagene. De fire beste til semi, så vi håper på minst 11 kamper. Klarer vi å komme på andre eller tredje etter grunnspillet og slipper å møte Canada i semifinale, har jeg veldig god tro på finale! Og der har Trulsen bevist at alt kan skje :)

Lenke til kommentar

NRK melder at det blir Trine Vågberg (tidligere kjent Trulsen), som er gift med OLvinner Lars Vågberg, og søstera til Pål, som skal kommentere curling sammen med Christain Nilssen.

 

Det var med tungt hjertet jeg leste dette, spesielt da hennes første ekspertkommentar var denne:

- Jeg tror de kommer til finalen, men de vil slite med Canada på hjemmebane i finalen. Canadas skip har deltatt i to OL før og dermed kommer hjemmebane til å avgjør, sier Trine Vågberg.

 

Det finnes mer enn nok statestikk på at i presisjonsidrett og konsentrasjonsidrett, som jo curling er, er det ikke nødvendigvis fordel med hjemmebane. Snarere tvert imot. Presset på Canada blir enormt stort, og det eneste publikum kan helpe med måtte være å få kosterne til å gi det bittelille ekstra. Men mest av alt kan det bli vanskeligere for dem å fokusere på oppgavene.

 

For all del, Canada er favoritter. Men det er de på tross av - og ikke på grunn av - at de spiller på hjemmebane.

 

Men hva vet vel jeg? Kanskje Trine klarer å motbevise mine dystre spådommer med gnistrende kommentatorkunst og opplysende ekskertinnspill. Hun har jo tross alt OL-medalje sammen med Dordi(så vidt jeg kan erindre). Klarer kommentatorene å la være å bable så mye at vi ikke hører hva spillerne sier seg imellom skal jeg uansett være tålelig fornøyd, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...