Gå til innhold

OL2010:Tråden for Curling


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å sette 100 kr på Norge, får en god antall penger da. :D

Er nok ikke helt feil å sette penger på Norge til 9 i odds. Jeg drister meg til å gi gutta 16% sjanse, eller 6,25 i odds. Medaljesjansen tror jeg ligger rundt 60% (kanskje mer) så 2 i odds er heller ikke feil. Curling er blant marginale idretter hvor oddsetterne ikke alltid er helt på nett. Norge får generelt alltid odds i høyeste laget, mens Tyskland, USA og Storbritannia gjerne får for lav.

 

Drøyt liten odds på Canada. :p

 

 

Men bare 9 på Norge og ja. Vi er såpass høyt oppe ja!

 

Medaljeoddsen er drøyt lav ja :p Men jeg er redd 1.08 ikke er langt fra sannheten. Hva gjelder gull syns jeg faktisk 1.91 i odds for gull til Canada høres ut som et bra bet. Liten tvil om at Canada er det beste laget, og jeg syns de fortjener odds et sted rundt 1.5. Men så spørs det jo om Martin holder nervene under kontroll denne gangen :) Desverre så er han en ganske sindig fyr. Man må også huske på at de fleste vil si at det faktisk er vanskeligere for et Canadisk lag å faktisk komme til OL enn å vinne det, og lag Martin var overbevisende da de vant kvalifiseringen i desember.

 

Forøvrig er oddsen for Canada-Norge for øyeblikket:

1.36 - 3.2. Norge levnes drøye 30%, hvilket høres ganske riktig ut. Om noe er det for høyt.

Lenke til kommentar

De skal sende tilnærmet alt. Men det er noen steder i programmet at Norges kamper kræsjer, og vi kan miste en time eller to :O

 

I tillegg skal de jo sende ganske så mange curlingkamper som Norge ikke spiller. Jeg håper jeg klarer å begrense hva jeg ser av dette, men OL kommer uansett til å kludre til studielivet ganske så heftig.

Lenke til kommentar

Nei tror ikke det var det aller verste som kræsjet, og alt blir jo eventuelt sendt i reprise.

 

Gutta skal spille ihvertfall 9 kamper, forhåpentligvis (sannsynligvis?:)) 11 + eventuell play-off for semifinaleplass.

 

Hver kamp varer i oppunder 3 timer, så det er jo ikke mer enn rundt 30timer med norsk curling i OL ;)

Lenke til kommentar
Curling er artig, Lættis. Du må bare sette deg inn i det!

 

Dette er kanskje off-topic, littegranne iallefall, men er det noen som har en link til videoklipp fra OL-finalen i 2002? Bare som oppladning? :)

vad er nok den som kan finne dette.

Æsj, ja. Den har jeg lett godt etter som oppladning jeg også... På NRKs nettsider fant jeg fram til 'curlingvideo' fra Salt Lake, men linken fungerte ikke og jeg fikk aldri opp noe video. Klarte heller ikke å finne på youtube, men der ligger ihvertfall noe om de siste års VM. Det nærmeste jeg kommer er en CD med lydklipp fra store OL-øyeblikk, der man kan høre øyeblikket. Spesielt artig med kommentarene som tar for gitt at det blir sølv, med stressede Canadere i bakgrunnen som sier at steinen er både litt tung (lang) og trang på retning :)

 

Så hvis noen klarer å finne fram til dette klippet hadde det vært glimrende!

 

Av annen oppladning kan jeg anbefale:

Curlingspillet på flyordie.com (gratis) og

TSN.ca/curling, hvor man kan finne fram til fulle kamper med verdens beste lag som for eksempel norges lag Ulsrud :)

Endret av vad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...