Gå til innhold

COD4 føles riktig, COD 5 føles riktig, COD 6 er det noe galt med


Anbefalte innlegg

Har spilt Cod 4, 5 og 6 en stund.

Cod 4 og 5 føles riktig, alt med hvor mye man tåler før man dør, våpen, osv.

I Cod 6 føles det som om alt går for lett.

Alle våpen er like, bare holde inne museknappen.

Er ikke noe poeng og tappe lengre, bare holde museknappen inne :(

Det har blitt for mye dogtags med stilig skrift og symboler, og du får ikke bare lengre bonus hvis du dreper mange, men også hvis du dør for mye.

Og det føles alltid som om noen spawner bak deg, og du skal få bonus for å drepe noen på kort avstand eller lang avstand, revenge eller ditt eller datt.

Synes COD serien har gått over til å passe for 14-åringer på consoll(som bare vil ha noe å skyte på).

Som jeg også vet, at spillet er laget for consoll, ville bare klage litt her :p

 

Noen som er enig med meg? eller er det bare jeg som føler det sånn?

Endret av m-momr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kun enig med deg i en ting: spawns.

Spawnsystemet på Cod6 har et enormt potensiale for forbedring.

En kan bli drept av noen, for så å dukke opp igjen tre meter unna. Du VET nå hvor han som drepte deg er, og løper dit straks, og skyter ham. Dette skjer veldig ofte med meg.

Et annet problem med spawns er at du ofte blir rett og slett spawndrept.

Terminal er et godt eksempel. I det store rommet, hvor du har rulletrappene og litt blod på gulvet, er det et spawnpoint rett ved stigen som leder opp på et lite tak. Folk kan bare stå rett utenfor dette rommet, og kikke inn gjennom det enorme vinduet, og bare skyte hvis de ser noen dukke opp der. Som oftest skjer spawning på et sted ingen ser på, men likevel kan du spawne i en slik posisjon at du vil bli drept etter to sekunder.

Men jeg lar meg likevel ikke irritere meg grønn over dette.

 

Noe annet som enkelte kan oppfatte som et problem er hvordan brettene er blitt mer uoversiktlige, og at det til enhver tid er et dusin forskjellige steder folk kan komme fra. I cod4 var det sånn at det maksimalt var noen få steder folk kunne komme fra.

I mw2 må man bare legge om spillestilen, sannsynligvis.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Jeg har spilt ca 18k kills, og har ikke hatt problemer med spawns. Spiller stort sett team deathmatch og domination (også i groundwar). I domination er det i allefall veldig forutsigbar spawn.

 

Synes CoD6 føles helt riktig.

Har også 18k kills, og har ikke hatt store problemer med spawn systemet. Poenget med å spawne ikke langt fra han som sist drepte deg er vel for å få "payback" oftere, som igjen gir mer poeng.

 

Våpna i CoD6 er absolutt forskjellige, når man virkelig bruker tid på å sette seg inn i dem. Alle har sine styrker og svakheter. SCAR-H er kraftig og god på avstand, men har lite magasin og mye recoil. ACR har så og si ingen recoil, men krever mange kuler for å drepe.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt ca 18k kills, og har ikke hatt problemer med spawns. Spiller stort sett team deathmatch og domination (også i groundwar). I domination er det i allefall veldig forutsigbar spawn.

 

Synes CoD6 føles helt riktig.

 

Hvis halvparten av kampene dine hadde vært FFA, ville du muligens ha merket at spawns kan være dårlige. Jeg har overhodet ikke hatt noen problemer med spawns på team deathmatch.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt ca 18k kills, og har ikke hatt problemer med spawns. Spiller stort sett team deathmatch og domination (også i groundwar). I domination er det i allefall veldig forutsigbar spawn.

 

Synes CoD6 føles helt riktig.

 

Hvis halvparten av kampene dine hadde vært FFA, ville du muligens ha merket at spawns kan være dårlige. Jeg har overhodet ikke hatt noen problemer med spawns på team deathmatch.

Artig at du nevner det, siden jeg levlet fra 1-70 og starten av prestige 1. omrent kun med FFA før jeg gikk over til domination.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så suger spawn i cod4 også, det er ikke der hovedproblemet med cod6 ligger. Det som er totalt latterlig med MW2 er at det på ingen måte legger opp til at man skal bli flink, man skal føle seg flink fra første stund man setter seg ned. Når jeg setter meg ned med et nytt spill forventer jeg å være dårlig, sånn at jeg har noe å strekke meg etter.

MW2 funker ikke på den måten, alt er gjort så enkelt og lite krevende at man ikke har noe å strekke seg etter. Alt annet enn public er jo helt på trynet også, med andre ord ender man opp med et spill som ikke er utfordrende på noen som helst måte, og man er drittlei innen 40 min.

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

syns egentlig at cod 4 og mw2 er helt forskjellige. i cod 4 tåler man mye mere og kan bare løpe rundt, noe som er morsomt noen ganger og kjedelig andre ganger.

mw2 tåler man mye mindre fordi våpnene er forsterket. det er mye mer realistisk, men også mye mer irriterende. hvis du vil komme langt er camping ifte en god vei, noe som jeg hater.

 

er enig at det kan være litt for lett, når jeg spilte det første uka hadde jeg rate på 0.92 (noe som er uvanlig siden man suger i starten, men jeg spawner ofte bak fienden.)

noe annet som jeg har sett er at det er hackere på leaderbordsene. streak på 611? rate på 3k/1? tvilsomt!

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt så suger spawn i cod4 også, det er ikke der hovedproblemet med cod6 ligger. Det som er totalt latterlig med MW2 er at det på ingen måte legger opp til at man skal bli flink, man skal føle seg flink fra første stund man setter seg ned. Når jeg setter meg ned med et nytt spill forventer jeg å være dårlig, sånn at jeg har noe å strekke meg etter.

MW2 funker ikke på den måten, alt er gjort så enkelt og lite krevende at man ikke har noe å strekke seg etter. Alt annet enn public er jo helt på trynet også, med andre ord ender man opp med et spill som ikke er utfordrende på noen som helst måte, og man er drittlei innen 40 min.

 

Mvh Håkon

Snakker du om online-delen nå? Om du er flink i starten er det ditt problem, det er jo åpenbart like mange gode spillere som det er dårlige. Om du er en veteran av cod spillene er det klart man vil være flinkere enn andre, siden man skjønner hvordan disse spillene fungerer.

Blir oppgitt av folk som påstår det er for lett med killstreaks og for lett med nuke, er det ikke bare dette som gjør spillet ekstra gøy? At store tall og store muligheter er ikke så vanskelig å oppnå med de beste taktikkene?

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt så suger spawn i cod4 også, det er ikke der hovedproblemet med cod6 ligger. Det som er totalt latterlig med MW2 er at det på ingen måte legger opp til at man skal bli flink, man skal føle seg flink fra første stund man setter seg ned. Når jeg setter meg ned med et nytt spill forventer jeg å være dårlig, sånn at jeg har noe å strekke meg etter.

MW2 funker ikke på den måten, alt er gjort så enkelt og lite krevende at man ikke har noe å strekke seg etter. Alt annet enn public er jo helt på trynet også, med andre ord ender man opp med et spill som ikke er utfordrende på noen som helst måte, og man er drittlei innen 40 min.

 

Mvh Håkon

Snakker du om online-delen nå? Om du er flink i starten er det ditt problem, det er jo åpenbart like mange gode spillere som det er dårlige. Om du er en veteran av cod spillene er det klart man vil være flinkere enn andre, siden man skjønner hvordan disse spillene fungerer.

Blir oppgitt av folk som påstår det er for lett med killstreaks og for lett med nuke, er det ikke bare dette som gjør spillet ekstra gøy? At store tall og store muligheter er ikke så vanskelig å oppnå med de beste taktikkene?

 

Ja, jeg snakker om MP. Det jeg blir lei av er at det ikke finnes noen god måte for gode spillere å spille mot hverandre i MW2. Man havner i en mix med en hurv elendige spillere og så holder man inne skyteknappen til runden er ferdig. Ja, jeg har spilt en god del cod4, men der var det ikke vanskelig å finne noen som var bedre enn meg. Den muligheten har jeg ikke i MW2, hvis du først er god i MW2 er det ikke noe poeng i å spille det.

Lenke til kommentar
MW2 er et dårlig spill, spawn system fra helvete, magic bullet, server system -.-

Et spill med stort potensiale er ødelagt :(

Tenk slik: Alle problemene du har foregår også for andre. Folk vil treffe deg like mye med magic bullet som du vil med de. Spawn systemet vil være en fordel for deg like mye som en ulempe.

Lenke til kommentar
MW2 er et dårlig spill, spawn system fra helvete, magic bullet, server system -.-

Et spill med stort potensiale er ødelagt :(

Tenk slik: Alle problemene du har foregår også for andre. Folk vil treffe deg like mye med magic bullet som du vil med de. Spawn systemet vil være en fordel for deg like mye som en ulempe.

 

Greeeeeit la oss oppsummere logikken i det innlegget. Hvis noe suger for ALLE, så er det greit? Hvis jeg lager et totalt elendig spill, så er det egentlig ikke så dårlig fordi det er like elendig for alle som spiller det?

Lenke til kommentar
MW2 er et dårlig spill, spawn system fra helvete, magic bullet, server system -.-

Et spill med stort potensiale er ødelagt :(

Tenk slik: Alle problemene du har foregår også for andre. Folk vil treffe deg like mye med magic bullet som du vil med de. Spawn systemet vil være en fordel for deg like mye som en ulempe.

 

Greeeeeit la oss oppsummere logikken i det innlegget. Hvis noe suger for ALLE, så er det greit? Hvis jeg lager et totalt elendig spill, så er det egentlig ikke så dårlig fordi det er like elendig for alle som spiller det?

 

ikke whine! cmw2 er gøy!

Lenke til kommentar
MW2 er et dårlig spill, spawn system fra helvete, magic bullet, server system -.-

Et spill med stort potensiale er ødelagt :(

Tenk slik: Alle problemene du har foregår også for andre. Folk vil treffe deg like mye med magic bullet som du vil med de. Spawn systemet vil være en fordel for deg like mye som en ulempe.

 

Greeeeeit la oss oppsummere logikken i det innlegget. Hvis noe suger for ALLE, så er det greit? Hvis jeg lager et totalt elendig spill, så er det egentlig ikke så dårlig fordi det er like elendig for alle som spiller det?

 

ikke whine! cmw2 er gøy!

 

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar
MW2 er et dårlig spill, spawn system fra helvete, magic bullet, server system -.-

Et spill med stort potensiale er ødelagt :(

Tenk slik: Alle problemene du har foregår også for andre. Folk vil treffe deg like mye med magic bullet som du vil med de. Spawn systemet vil være en fordel for deg like mye som en ulempe.

 

Nei: Spawning er verst for dem som dreper.

Hvis jeg i gjennomsnitt gikk 2:1 i CoD4 lider jeg STORT av at folk spawner bak meg hele tiden.

Det er en ulempe for gode spillere.

 

Magic bullet er også en ulempe for gode spillere, som oftest skyter folk nok til å drepe dem mens de sikter ned siktet i GOD TID før motstanderene har rundet et hjørne, og lar være å skyte (for å ikke røpe sin posisjon) hvis ikke de kan drepe vedkommende med 3 skudd på lang avstand.

 

ALT i spillet er lagt opp for at de dårlige spillerene skal føle mestring: Ingen rekyl på riflene et cetera.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er mye feil med COD6, men våpnene og bonussystemet synes jeg ikker der del av dem. At det er laget for konsoll er en fordel, og kanskje derfor det har så mange brukere. Har null respekt for "gamerz" som sitter på PCer til 15k og spiller dag ut og dag inn, og er fordel at spill ikke lages for slike folk. Institusjoner burde lages for slike folk. Samme med bonussystemet, gjør inngangsterskelen mindre.

Lenke til kommentar
Er mye feil med COD6, men våpnene og bonussystemet synes jeg ikker der del av dem. At det er laget for konsoll er en fordel, og kanskje derfor det har så mange brukere. Har null respekt for "gamerz" som sitter på PCer til 15k og spiller dag ut og dag inn, og er fordel at spill ikke lages for slike folk. Institusjoner burde lages for slike folk. Samme med bonussystemet, gjør inngangsterskelen mindre.

Det er fint å høre at det noen på forumet som er åpen om å være kvalm og ignorant.

 

De tidligere CoD-spillene har heller ikke vært laget for "gamerz", men de har vært åpen for at "gamerz" kan modifisere og tilpasse spillet til sitt bruk. Noen av oss synes ikke det gøyeste med å spille er å få en "kul" engelsk tittel som sier at du er kjempeflink(ser til og med at du har lagt den til brukernavnet ditt på forumet). Poenget er følgende; du kan fremdeles få unlocke kule ting, mens jeg spiller promod og får en utfordring.

 

Jeg forstår at dette neppe kommer til å ha noen effekt på deg ettersom det kommer fra en "gamer", men gjør det deg virkelig så mye at andre mennesker har andre ønsker enn deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...