Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Årets beste spill 2009" - Avstemning


Gjest Slettet-NIoHlfL

Årests beste spill  

327 stemmer

  1. 1. Hvilket spill mener du er er årets beste spill?

    • Anno 1404
      6
    • Assassin's Creed 2
      29
    • Batman: Arkham Asylum
      13
    • Borderlands
      12
    • Call of Duty: Modern Warfare 2
      87
    • Call of Juarez: Bound in Blood
      10
    • Demon's Souls
      5
    • Dragon Age: Origins
      40
    • Empire: Total War
      9
    • Fifa 10
      18
    • Fight Night Round 4
      0
    • Football Manager 2010
      5
    • Forza Motorsport 3
      15
    • Left 4 Dead 2
      6
    • New Super Mario Bros Wii
      10
    • NHL 10
      2
    • Prototype
      3
    • Risen
      8
    • Skate 2
      3
    • Street Fighter 4
      5
    • The Beatles: Rock Band
      2
    • The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
      1
    • Uncharted 2: Among Thieves
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende å se at det omtrent ikke ble lansert noen spill med fokus på valg og historie, med unntak av det fantastiske Dragon Age selvfølgelig. Resten på denne listen består jo omtrent bare av masse hjernedød skyting.

 

Og i år er det fortsatt bare Bioware som satser på historie gjennom Mass Effect 2. Jo, man har jo selvfølgelig også Heavy Rain, som virker svært lovende. Men det er altså kun TO studior som virker å satse på det området, resten av spillbransjen er jo kun opptatt av hjernedød underholdning!

Lenke til kommentar

Joa, på en måte så har du rett der, men allikevel så synes jeg ikke de setter ordentlig fokus på å fortelle en god historie. Main-storyen i AC2 er ikke svære greiene (Ezio's story altså). Men please, ingen svære spoilers please, jeg har ikke rundet det ferdig enda :)

 

Hvorfor har jeg ikke rundet det enda forresten? Jo, fordi akkurat som med mange andre spill hvor fokus ofte ligger på å drepe fiende etter fiende etter atter fiende, så begynner selve gameplayet og føles som en litt småkjedelig jobb etterhvert, som jeg må tvinge meg gjennom for å komme meg til neste story-del. Og når det aller, aller meste av spillet består av det småkjedelige greiene, så blir det kjett. Dette er også grunnen til at jeg ikke kom meg lenger enn halveis gjennom Infamous...

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Edit: Når jeg ser nærmere etter er det ikke et eneste spill til en eneste håndhold konsoll med på listen? Er folk virkelig blitt så kravstore til grafikk?

Tror ikke det.

Er vel mest på grunn av at storspillene blir satset på konsoll og pc, og mindre kjente spill blir satset på DS.

Lenke til kommentar

For meg ble det L4D2, ettersom jeg synes dette var en meget god etterfølger fra L4D1

+ jeg har ikke prøvd Uncharted, DAO eller AC2, så jeg tar det spillet jeg selv har prøvd og likt best av årets spill.

 

syns MW2 var skuffende til alt av oppmerksomhet den fikk...

 

 

AC2 ;) <3

 

 

Skal være HELT enig med MW2, synes det er helt forferdelig i forhold til den mega-hypen de hadde på det spillet

Lenke til kommentar

For meg sto det mellom FIFA 10 og The Beatles Rock Band. Jeg legger mest vekt på spill som tiltrekker brukere i alle aldre, som er sosiale for alle og kan spilles med en gang uten at man er en ekspert på spillet. F.eks kan jeg få med dama og hennes venninner på å spille Rock Band samtidig som alle kompisene liker det.

 

Valget falt alikevel på FIFA 10 fordi det er et spill som har forbedret seg kraftig fra ifjor og fordi Rock Band Beatles ikke er spesielt fornyende, det er jo bare nye sanger på en måte. Men gitarene er sinnsykt kule da! :)

Lenke til kommentar
Joa, på en måte så har du rett der, men allikevel så synes jeg ikke de setter ordentlig fokus på å fortelle en god historie. Main-storyen i AC2 er ikke svære greiene (Ezio's story altså). Men please, ingen svære spoilers please, jeg har ikke rundet det ferdig enda :)

 

Hvorfor har jeg ikke rundet det enda forresten? Jo, fordi akkurat som med mange andre spill hvor fokus ofte ligger på å drepe fiende etter fiende etter atter fiende, så begynner selve gameplayet og føles som en litt småkjedelig jobb etterhvert, som jeg må tvinge meg gjennom for å komme meg til neste story-del. Og når det aller, aller meste av spillet består av det småkjedelige greiene, så blir det kjett. Dette er også grunnen til at jeg ikke kom meg lenger enn halveis gjennom Infamous...

 

Kunne ikke vært mer enig. Det blir så innmari kjedelig etterhvert. Det siste skyte-spillet jeg likte var Splinter Cell, selv om det strengt tatt ikke var et "ekte" skyte-spill. Har ikke prøvd Asassin's creed 2 eller Uncharted 2 da, mulig jeg ville sagt noe annet da. Men alle disse Modern Warfare, CS etc. spillene er overhodet ikke noe for meg, det er jeg sannsynligvis blitt for gammel til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da var avstemningen over for denne gang, etter et par timer på overtid. Fjorårets beste spill er kåret, vi fikk en klar vinner i Call of Duty: Modern Warfare 2. Til tross for at noen påstår at spillerne ikke var fornøyd med spillet, er resultatene våre klare. Har du fortsatt ikke investert i spillet, har du nå fått enda en grunn for å skaffe spillet.

 

Søvplassen var det mer kamp om, topp 10 resultatliste ble som følger:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Call of Duty: Modern Warfare 2 [ 87 ] - [26.61%]

Dragon Age: Origins [ 40 ] - [12.23%]

Uncharted 2: Among Thieves [ 38 ] - [11.62%]

Assassin's Creed 2 [ 29 ] - [8.87%]

Fifa 10 [ 18 ] - [5.50%]

Forza Motorsport 3 [ 15 ] - [4.59%]

Batman: Arkham Asylum [ 13 ] - [3.98%]

Borderlands [ 12 ] - [3.67%]

New Super Mario Bros Wii [ 10 ] - [3.06%]

Call of Juarez: Bound in Blood [ 10 ] - [3.06%]

 

Til slutt vil jeg takke alle som har bidratt med nominasjoner, stemmer og postet sine begrunnelser. Og har du gått glipp av noen av fjorårets spillperler, har du kanskje nå fått en god oversikt over hvilke spill som bør inngå i spillsamling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...