Gå til innhold

2 timer for dårlig batteri. Klage?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354154

denne pcen kjøpte jeg for 11 måneder siden, og batteriet har aldri vært imponerende. Uten strøm til har jeg alltid på "balansert" og alikevel tar det ca 30 min før batteriet er tomt. Da er pcen blitt brukt til film og internett surfing, ikke spilling. Jeg lar pcen gå svært sjeldent kun på batteri, men når jeg gjør funker det dårlig.

 

flere som opplever tilsvarende med bærbare (acer spesielt)?

 

Klage i butikken? Har tross alt acer uhells garantien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du i løpet av de 11mndene har sjeldent tatt ut strøm kontakten og kun kjørt batteri. så har du påført feilen selv.

Li-ion batterier skal i teorien takle/ikke bli dårligere ved og kjøre strøm via kabel hele tiden. Men jeg har enda til gode og se at det er tilfellet. Batteriet blir vertfall svekket.

 

så jeg har mine tvil at om at kan få nytt batteri av acer. men skader ikke og prøve;)

Lenke til kommentar
vis du i løpet av de 11mndene har sjeldent tatt ut strøm kontakten og kun kjørt batteri. så har du påført feilen selv.

Li-ion batterier skal i teorien takle/ikke bli dårligere ved og kjøre strøm via kabel hele tiden. Men jeg har enda til gode og se at det er tilfellet. Batteriet blir vertfall svekket.

 

så jeg har mine tvil at om at kan få nytt batteri av acer. men skader ikke og prøve;)

 

 

jeg har hatt batteriet i pcen i hele perioden, og kjørt med strømkabelen. kanskje iløpet av en uke bruker jeg PCen på kun batteri i 2 timer totalt.

Lenke til kommentar

Man har 2 års reklamasjonsrett på batterier. (ref FTU: http://ftu.waspx.net/index3.asp?Saknr=20070392 )

 

Så hvis et batteri har tapt seg unormalt mye i forhold til da maskinen var ny har men rett til å reklamere.

 

Det er nok litt forskjell på hvordan "unormalt mye" tolkes, men om batterikapasiteten er under 60-70% av hva den var når maskinen var ny for et år siden vil jeg påstå det er unormalt mye. At batterikapasiteten forringes med opptil 20% på et år vil nok anses som innenfor normalt.

 

Edit:

Fant svært få tester av denne på nettet, eneste hintet jeg fant til batteritest var her: http://www.upgadgets.com/acer-aspire-7730g...all-weaknesses/

 

Da ble tiden med maks strømsparing 2 timer og 46 minutter.

Dette vil vel tilsvare ca 1,5 timer med musikk/film/video eller en snau time med spilling på en ny maskin med nytt batteri.

 

(Har selv lillebroren 5930G med ca samme specs, klarer 4 timer på maks strømsparing, 2 timer film/musikk og en drøy time spilling før batteriet er tomt.)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Batterier er som "ferskvare" å regne, og det er naturlig at disse taper seg i evnen til å holde på lagret strøm.

 

Hvis batteriet er dødt (ikke holder strøm i det hele tatt), så er det grunn for å kjøre reklamasjon mot produsent.

 

Jeg vil ellers anbefale folk å ta en titt i instruksjonsbøkene/brukermanualene når man kjøper seg laptop, bil etc for å lære seg å ta best mulig vare på batterier etc.

 

-Laptop Reparatøren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...