Gå til innhold

Får ikke slettet printjobb


Anbefalte innlegg

Når jeg skal slette en printjobb får jeg alltid meldingen: explorer.exe har et problem og må lukkes. Etter å ha avbrutt denne meldingen ligger printjobben der fortsatt.

Har Xp-pro, en Deskjet 990 og en Laserjet 1100 som skriver ut via en Jetdirect.

Noen som har et forsalg til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere er nok så langt ut på jorde ikke bar langt ute på jorde, men på feil jorde.

 

Feilen ligger i sikkerhetsnivået på XP pro. Sikkerheten er så høy vis du er begrenset bruker at du ikke får tilgang til å slett printerjobber. Du må være medlem i gruppen administrator får å få lov til å slette printerjobber

Lenke til kommentar

Takker for alle forslag om de så er på det ene eller andre jordet :D

Klart man kan resette både skriver, jetdirect eller maskin, men det blir så himla tungvint her hos meg. Hadde håpt på en løsning slik at man kunne fått sletta jobben i køen slik det er meningen at det skal gå ann.

 

PS: Kan garantere dette ikke har noe med rettigheter å gjøre.

 

zod

Lenke til kommentar
Tror dere er nok så langt ut på jorde ikke bar langt ute på jorde, men på feil jorde.

 

Feilen ligger i sikkerhetsnivået på XP pro. Sikkerheten er så høy vis du er begrenset bruker at du ikke får tilgang til å slett printerjobber. Du må være medlem i gruppen administrator får å få lov til å slette printerjobber

Det spiller vel ingen rolle hva som er grunnen, bare det funger. Jeg er administrator, og kan ikke slette printerjobber uten at printeren er koblet til.

Lenke til kommentar
Er jo litt vanskelig å slette jobber uten at printeren er tilkoblet for maskinen må jo kommunisere med printeren :-)

 

Jeg vet dette høres litt rart ut, men grunnen er den at jeg har en USB-printer og en bærbar PC. Det er installert printer-drivere til hver (2) USB-port på PC`en. Hvis jeg skriver ut til feil port, dvs den porten som ikke skriveren er koblet til, og vil slette denne får jeg feilmelding om at explorer.exe har et problem og må lukkes. Men hvis jeg derimot kobler til printer-kabelen til riktig port, da kan jeg slette printerjobben uten noen form for feilmelding.

Lenke til kommentar
mulig løsning:

1.stopp printer tjenesten på serveren.

2.slett printjobbene manuellt, de ligger i windowssystem32spool

3.start printertjenesten igjen.

-ferdig arbeid.

 

Takk! Funka fint det.

Er vel det nærmeste jeg kommer en permanent løsning tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...