Gå til innhold

Kjeder meg, trenger RPG spill...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et av de andre FF spillene?

 

 

(FF er booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring though, prøv Neverwinter Nights på en persistent world, eller Baldur's Gate 1/2, eller Fallout 1/2, eller Ice WindDale1/2, eller Dark Age of Camelot, eller Everquest, eller Anarchy online, eller et hvilket som helst annet "rpg" enn FF!)

Lenke til kommentar

Blir nødt til å anbefale Morrowind. Etter både min og mange andres mening et av de mest fullkomne rpg noensinne. Kan være litt treigt i starten, men når du først er inne i det, slipper du ikke ut igjen. Har spilt det (nesten) hver dag i fire-fem måneder nå... og oppdager fortsatt nye sider ved spillet!

Lenke til kommentar
De her ligner ikke så mye på FF, men er bye bedre imo :wink:

Baldur's Gate Triologien (I, II, IIexp)

Planescape: Torment

Might and Magic 6 (gamelt, men deilig :woot: )

Newerwinter Nights (nyeste av alle nevnt her)

 

 

Hilsen Gaute

 

Might and Magic 6!!!!! :woot::woot::woot::woot: det beste EVER første gang jeg spillte det var jeg hekta og gjørde ikke lekser på 4-5 måneder!!!!!

 

BG 1 og 2 er også bra, snart gjennom en'en!

Lenke til kommentar

Planescape: Torment. Anbefales på det sterkeste.

 

Konge-RPG i stil med Baldur's Gate - men i en meget uvant setting i forhold til de fleste andre fantasy-RPGer. Her reiser du innom himmel og helvete i jakten på å 'finne deg selv'. På et punkt i spillet skjer dette mer bokstavelig enn man har godt av også... :yes:

 

Selve grunnsystemet er AD&D, men modifisert slik at det skal være mulig å spille karakteren din på uvanlige måter. I tillegg er det tonnevis av in-jokes i tillegg til et episk og svært fengende plott.

Lenke til kommentar
Blir nødt til å anbefale Morrowind. Etter både min og mange andres mening et av de mest fullkomne rpg noensinne. Kan være litt treigt i starten, men når du først er inne i det, slipper du ikke ut igjen. Har spilt det (nesten) hver dag i fire-fem måneder nå... og oppdager fortsatt nye sider ved spillet!

 

Roger that!

 

Har gjort det samme selv, spilt fra sommerferien og jevnlig til nå og fortsatt er det mye jeg ikke har gjort. Dessuten har det komme 1 tillegspakke og nummer 2 kommer nu i Juni.

Lenke til kommentar
Might and Magic 6!!!!! :woot:  :woot:  :woot:  :woot: det beste EVER første gang jeg spillte det var jeg hekta og gjørde ikke lekser på 4-5 måneder!!!!!

 

hiver meg på den, jeg.. m&m 6 og 7 er noen av de beste rpg'ene jeg har spilt. bør vel nesten installere på nytt og tusle gjennom det på nytt.. :)

 

fallout 1/2 er også ypperlige rpg'er, men de nyere greiene som morrowind og NWN kan jeg styre min begeistring for.

 

så, helt til sist vil jeg anbefale "betrayal at krondor", et rpg/adventure-spill fra midten av 90-tallet. det tar 10mb, kan downloades gratis fra sierra.com, og er skrekkelig, skrekkelig bra.

Lenke til kommentar
Might and Magic 6!!!!! :woot:  :woot:  :woot:  :woot: det beste EVER første gang jeg spillte det var jeg hekta og gjørde ikke lekser på 4-5 måneder!!!!!

 

hiver meg på den, jeg.. m&m 6 og 7 er noen av de beste rpg'ene jeg har spilt. bør vel nesten installere på nytt og tusle gjennom det på nytt.. :)

 

så, helt til sist vil jeg anbefale "betrayal at krondor", et rpg/adventure-spill fra midten av 90-tallet. det tar 10mb, kan downloades gratis fra sierra.com, og er skrekkelig, skrekkelig bra.

 

:yes:

Så enig. Var helt hekta på MM6 jeg også. Gjorde ikke annet en å spille. Og så lenge som det varte :) Elsker egentlig hele MM og HoMM serien :D

Men jeg vil si det er bedre rollespill der ute enn MM6, men som data spill i det hele tatt er noe av det beste.

 

Fikk aldri spillt "Betrayal at Krondor", men spillte "Return to Krondor". Det var ikke et topp klasse spill men hade en del innteresante ting med seg som kunne vært utviklet bedre. Prøvde også "Betrayal (?) in Antara" litt, (og er sugen på å skaffe meg det spille igjen.. men kan ikke finne det noen plass)

 

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...