Gå til innhold

Gutt på 16 - Frakk for tidlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg starta å gå i frakk forrige vinter i en alder av 14 og jentene syns det er kjekt! :D

 

Den støtter jeg også. Jeg kjøpte meg selv en peacoat i høst og har brukt den gjennom høsten og i en alder av 14 har også jeg fått mange gode tilbakemeldinger fra jentene. På vår alder liker de veldig godt, iallefall min erfaring, at vi kler oss litt mer modent og voksent!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg frakk. Går vg1 for øyeblikket. Hva er forskjellen mellom peacoat og frakk?

Skal jeg ha frakk, vil jeg ha en med passform, altså at den svinger litt inn på en måte. Slik at den ikke bare henger å slenger. Funker det å kjøpe på H&M eller Dressmann? Vil ikke gå over 1000 kr, helst under.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg frakk. Går vg1 for øyeblikket. Hva er forskjellen mellom peacoat og frakk?

Skal jeg ha frakk, vil jeg ha en med passform, altså at den svinger litt inn på en måte. Slik at den ikke bare henger å slenger. Funker det å kjøpe på H&M eller Dressmann? Vil ikke gå over 1000 kr, helst under.

 

Samme situasjon hos meg. Føler at man begynner å bli eldre når man går VG1 og oppover. Men personlig kunne jeg trengt en del forandringer i klesstilen min.

 

Når jeg først så litt på peacoat synes jeg faktisk det ville passet meg bedre enn frakk. Men jeg så et par frakker på H&M for under tusenlappen. Tipper man også kan få dem på Dressmann, og spesiellt på januarsalg.

Lenke til kommentar
Viktigste er at den ikke er posete over ryggen osv..

 

Takk for tipset. Det skal jeg passe på. Noen andre tommelfingerregler man må passe på når man prøver frakken/peacoat?

 

H&M har vel mer ungdommelige plagg ja. Stikker å ser når januarsalget starter for fullt.

 

Ang. klær å bruke når man har frakk. Hettegenser er vel fyfy kan jeg tenke meg. Det er vel v-halsgensere og cardigans det går i da? Og mørke jeans eller chinos? Eller er jeg totalt på villspor?

Lenke til kommentar

Det er ikke frakk/peacoat. Det er to forskjellige design. Og ja. Man bruker ikke hettegenser til noen av delene. Du er da vel klar over hvordan klær skal sitte ordentlig?

Frakk

e8mxyt.jpg

Peacoat

81_Nordstrom-Theory-Peacoat.jpg

For videre inspirasjon og eksempler på passform anbefaler jeg dere å ta en titt i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1096335

Her er en liste over hva som kan være greit å ha i garderoben. Bidragene kommer dog av de mer klassisk kledde her på mote og velvære. Noe som burde passe med frakk og peacoat.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179896

Endret av thrice
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...