Gå til innhold

Fra XP 32bit til W7 64Bbit


Anbefalte innlegg

Hei,

 

kjøpte i dag Windows 7 Home Premium. Også står det på pakka i øverste venstre hjørne: "Oppgradering utformet for Windows Vista". Jeg har nå XP Pro 32-bit installert på maskinen, og har til hensikt å formatere PCn, altså å slette alt, for så å installere Windows 7 64-bit. Mitt spørsmål er da som følger: vil dette gå? Er dette den vanligste versjonen av Windows 7? Har jeg kjøpt riktig produkt, i forhold til hva mine intensjoner er? Jeg har brent meg på formatering før og er livredd for å rett og slette føcke opp noe.

 

Takker for raskt svar!

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har nå gjørt som "myhken" sier, men alt som skjer hos meg er at "Windows starting" kommer opp, så kommer jeg til ett blått bilde med en blomst og no hvite streker på...

Hvordan kommer jeg videre derrifra? Får ikke opp no installasjonsprogram som vist på linken over.

Endret av tl35182
Lenke til kommentar

Skal ikke beholde noenting fra den disken nei. Har formatert den, så har 69,2gb til rådighet.

Etter jeg slettet den gamle partisjonen trykkte jeg "ny", og valgte total MB som var ledig, som partisjon. Prøvde derretter å trykke "neste" for å installere, men får da opp feilmld:

Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon.

Lenke til kommentar

Der fikk ejg det faktisk til. Blei så lei at jeg bestemte meg for å installere XP igjen, så sletta partisjonen på nytt der, men fikk selvfølgelig samma feil der... Så da stappa jeg inn Win7 cd'en igjen, og når jeg kom til disk/partisjons ruta, trykte jeg ikke på den avansert knappen under, men trykte kun "neste". Da starta den å installere. Merkelig.

 

Takk for hjelpen, Hårek. :)

Endret av tl35182
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...