Gå til innhold

En jul uten gaver?


Kunne du tenkt deg en jul uten gaver?  

141 stemmer

  1. 1. Kunne du tenkt deg en jul uten gaver?

    • Ja
      51
    • Nei
      50
    • Ja, men barn og ungdom bør allikevel få
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Hvilken klode kommer du fra, og befinner deg på nå?

 

Jula dedikert latskap?......

 

Her springer butikkansatte ræva av seg for å betjene kunder, enten det er klær, ribbe, eller leketøy som etterspøres.

 

Mor tørker svette, og baker julekaker, lager rulle, sylteflesk, og sursild.

 

Far arbeider overtid for å få penger til dette.

 

Hva gjør så du!!!

 

Sitter her og syter, over at ingen gjør noe.

 

Kom deg ut, få ræva opp av sofaen, hiv tastatur og mus pokker i vold, samme med pc og spill.

 

Gå ut og se at folk virkelig gjør noe, både før jul og under jula.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Problemet ligger vel heller i at julen har blitt mer komersiell enn den var før. Alt er om penger, derfor starter julen og mye tidligere i butikkene, ja noen plasser 2 månder før.

 

For min del er julegaver en symbolsk verdi mer enn en nødvende. Jeg er velsignet med en familie jeg aldri kunne tenkt meg å være foruten. En familie som støtter meg, hjelper meg og er der for meg, slik jeg er der for dem. Derfor blir julegavene kjøpt inn med det for øyet som en takk for nettopp disse verdiene, som en takk for den støtten familien min har vært i året som har gått.

 

Jeg synes det er litt synd at man kanskje glemmer mange verdier med julen fremfor å tenke penger, stress og mas. Det er ikke gaven, men tanken bak som teller. I alle fall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg deler synspunkt med Bear^. Julegaver er en byrde. Det er for mye kjøpepress. Voksne folk stresser med å finne gaver til andre voksne, kun fordi det er forventet av dem. For et utrolig dårlig konsept. Pengene kunne heller vært brukt på gaver til barn. De har sannsynligvis større glede av å få.

Lenke til kommentar
Bare voksne mennesker burde få julegaver og kjæledyrene våre.

 

Barn og ungdom, og i særdeleshet ungdom burde ikke få julegaver.

 

Utdyp hvorfor du mener dette. Du maa jo ha en grunn.

 

 

Tja, det er vel makta som rår her også...

 

Det er vel de voksne som oftes sitter på pengebingen og dermed de fleste avgjørelser.

 

Barn og ungdom som er egenrådige, og i særdeleshet de som stiller spørsmål ved en hver avgjørelse burde ikke få julegaver.

 

Jeg trenger forøvrig slettes ingen god grunn for ikke å gi barn eller ungdom noe julegave.

Dette fordi jeg har styringsrett over min egen økonomi, og derved bruk av penger, enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...