Gå til innhold

Tegneserier lignende Preacher, Transmetropolitan, etc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke ut det meste av Garth Ennis (Mannen bak Preacher, Hitman). Spesielt The Boys, som han holder på med nå. Den er en slags svart parodi på superhelt tegneserier (som Batman, Superman, Spider-man etc), og inneholder sex, ekstrem vold og evig mye svart humor.

 

Sjekk også ut Avatar miniserien Chronicles of Wormwood av samme mannen. Ekstrem harselering med kristendom (ala Preacher), og inneholder Antikrist, en opportunistisk Satan, en hjerneskadet Jesus, en snakkende kanin og en australsk pave.

 

Ennis' bidrag til Hellblazer er absolutt også verdt å få med seg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Sandman er en gammel klassiker, liker du den kan du lese Hellblazer (som fortsatt er høyst levende etter ganske mange år) og den ferdige serien Lucifer.

Garth Ennis skrev tre bøker i Hellblazer som er verdt å lese selv om du ikke leser resten av serien, Garth har et litt spesielt forhold til hovedpersonen og hans bidrag til Hellblazer er som et helt annet liv Constantine prøver ut og avfeier før han går tilbake til England.

Transmopolitan er foresten basert på Constantine, forfatteren av Transmopolitan skrev for Hellblazer men ønsket å videreføre Constantine til et mer moderne miljø, han skal også ha skrevet en historie der John Constantine velger å forlate sitt gamle liv og blir til hovedpersonen i T.

 

Av helteserier kan jeg faktisk holde ut Witchblade, Darkness og Deadpool, de er ganske oppløftende og lettleste med mye bilder...

Lenke til kommentar

Det meste av Warren Ellis og Garth Ennis er verdt å sjekke ut. For meg er dette to forfattere jeg kan kjøpe på navn alene.

 

Crooked Little Vein (novelle) av Ellis er god svart humor, tror jeg humret igjennom hele. Er ikke sikker på om jeg ønsker å vite hva som befinner seg i hode på den mannen :)

Jennifer Blood av Garth Ennis er bra. Når jeg leste bakpå så virket det veldig som en ny Punisher kopi, noe det ikke er.

Må også stille meg bak de som anbefaler Wormwood. Likte spesielt vitsen om de 70 jomfruene selvmords bomberen har fått.

 

Hellblasers constantine , bare synn den ikke er samlet i bøker

Hæ? Den serien er samlet, men er kommet opp i ca 40 stk (inkl. spinn offs som Papa Midnite og Lady Constatine). http://en.wikipedia....lected_editions

Eller mener du noe annet enn Trade paperback?

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...